Ga naar inhoud


[7025+] Uitzetten Dreambox na opname


Gast beamviewer

Aanbevolen berichten

Gast beamviewer

Bij een timeropname kun je aangeven bij "Na opname" of er Geen aktie, Stand-by stand of Uitschakelen moet plaatsvinden. Kies je Uitschakelen dan vraagt de Dreambox om een bevestiging, hoe kun je dit omzeilen als je 's nachts iets wilt opnemen en geen bevestiging kunt geven!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast beamviewer

De knop op de achterkant van de Dreambox zet ik nooit uit. Ik haal de spanning van al mijn apparatuur (als ik niet meer wil opnemen) door een remote geschakelde contactdoos. Ik ben niet zo'n standby-fan 's nachts wat betreft apparatuur.

Ik zet mijn dreambox altijd uit via lang indrukken van de rode "zet uit" knop en menukeuze "Uitschakelen" en vervolgens haal ik de spanning van alle appratuur.

Als ik iets wil opnemen en ik kies bij de timerfunctie "Na opname" op standby zetten dan blijft de Dreambox in de standby stand staan met zijn lcd scherm nog aan. Ik wil hem echter na een opname automatisch laten uitschakelen (dit is een keuze in de timerfunctie) echter hij vraagt dan om een bevestiging en tja dat is niet meer automatisch ... Ik vraag me dus af hoe kan ik die ik die bevestiging "killen", het apparaat moet gewoon na opname helemaal kunnen uitschakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij, ik heb het nog niet kunnen proberen, is dit in de laatste versies, bv gemini 4.0, als volgt opgelost:

 

Er is een extra keuze, is ook de standaard keuze nu, AUTO. Je zet je dreambox dus gewoon deep-stand-by. Als de timer geactiveerd wordt start de box 2 miniten van te voren op, gaat dan naar gewoon stand-by, maakt de opname en gaat dan automatisch weer in deep-stand-by.

M.a.w. hij gaat altijd terug naar de situatie zoals voor de opname, tenzij je na afloop van de opname handmatig ingrijpt.

Even proberen dus, hoe dat precies werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast beamviewer

Ik vond het gewoon vreemd dat die bevestiging om de Dreambox uit te schakelen ertussendoor komt, zo heeft deze automatisch bedoelde functie geen nut (je moet alsnog zelf ingrijpen). Waarschijnlijk een programmeerfoutje ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, helemaal onlogisch is het niet, stel dat er door de timer een opname gestart wordt, tijdens de opname kom je thuis en je wilt deze opname toch direkt (soort timeshift dus) of een ander programma bekijken, dan geef je 'nee' in, en kun je ongestoord kijken. Geef je geen bevestiging, of je bevestigd met ja, dan zal de dreambox na de opname netjes deep-stand-by gaan, precies wat je wilt. Heb het gisteren toch nog even geprobeerd met gemini 4.0 en het werkt helemaal perfect, ook als je in de timer voor uitschakelen (=deep-standby) gekozen hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...