Ga naar inhoud


Kan er een blu-ray speler / writer in?


Satdorus

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: fcr052
wie heeft er reeds ervaring met de 2x Slimline BD Combo BC-5500S met name de Blu-Ray speler?


BR-Speler (geen BR-schrijver) zal enkel DVD's kunnen afspelen.
Met installatie van een extra linux lib kan je ook commerciële dvd's afspelen.

Afpelen van BR-disk mag je nog een paar jaar op wachten daar er in linux nog niks voorhanden is. Tegen die tijd is de DM9000 eral :-)

Dreambox 8000 HD PVR / DM 920 UHD - Visiosat BISAT G3 Astra 28.5/Eurobird 28.2/Astra 19.2/Hotbird 13

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: FeReNGi
Afpelen van BR-disk mag je nog een paar jaar op wachten daar er in linux nog niks voorhanden is. Tegen die tijd is de DM9000 eral :-)


Das jammer, was een extra reden geweest voor de dm8000.
Dan zal het een aparte speler worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: FeReNGi
Origineel bericht van: fcr052
wie heeft er reeds ervaring met de 2x Slimline BD Combo BC-5500S met name de Blu-Ray speler?


BR-Speler (geen BR-schrijver) zal enkel DVD's kunnen afspelen.
Met installatie van een extra linux lib kan je ook commerciële dvd's afspelen.

Afpelen van BR-disk mag je nog een paar jaar op wachten daar er in linux nog niks voorhanden is. Tegen die tijd is de DM9000 eral :-)


die lib wordt er door de meeste image bakkers wel meegebakken. originele dvd's werken dus niet in een originele image , in een andere normaal wel .

Dreambox 8000hd NUMMER 1 ,bIg bIsAt , en elk ander dreambox op de plank !!!

 

Proffrottie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: totaaltje

die lib wordt er door de meeste image bakkers wel meegebakken. originele dvd's werken dus niet in een originele image , in een andere normaal wel .


Voor de DM8000 kan je hem hier vinden : http://feed.newnigma2.to/unstable/dm8000/libdvdcss2_1.0svn20080519-r0_mipsel.ipk

Dreambox 8000 HD PVR / DM 920 UHD - Visiosat BISAT G3 Astra 28.5/Eurobird 28.2/Astra 19.2/Hotbird 13

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kistedu
Stomme vraag, maar hoe/waar zet je deze erin ???


File naar /tmp
Dan vanuit telnet:
/tmp ipkg install filename

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Origineel bericht van: kistedu
Stomme vraag, maar hoe/waar zet je deze erin ???


File naar /tmp
Dan vanuit telnet:
/tmp ipkg install filename


Top, bedankt. blush
Satelliet techniek is een ding maar Linux is niet perse mijn gebied.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: FeReNGi

Afpelen van BR-disk mag je nog een paar jaar op wachten daar er in linux nog niks voorhanden is.


Ik sta werkelijk met m'n oren te klapperen. En dan te bedenken dat er in het PC wereldje die-hard Linux fans zijn die het raar vinden waarom de hele wereld Windows nog niet massaal aan de kant heeft geschoven, ten faveure van Linux.

Sorry hoor maar ik moet even lachen nu :D (en tegelijkertijd een beetje huilen omdat ik dacht dat de DB8000 gewoon Blu-ray disks af kon spelen, wat de hoge aanschafprijs voor mij weer een beetje goed maakte)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Ik sta werkelijk met m'n oren te klapperen.


Nou, zo verbazingwekkend is het niet, het grote verschil is dat in de Windowswereld alles betaald wordt en Linux over het algemeen gratis is. Dan wordt het lastig om zaken waarvoor rechten betaald moeten worden in te bouwen.
Maar als jij even vandaag de rechten voor Blue-Ray betaald, zit het morgen al in Linux. whistle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: FeReNGi

Afpelen van BR-disk mag je nog een paar jaar op wachten daar er in linux nog niks voorhanden is.


Ik sta werkelijk met m'n oren te klapperen. En dan te bedenken dat er in het PC wereldje die-hard Linux fans zijn die het raar vinden waarom de hele wereld Windows nog niet massaal aan de kant heeft geschoven, ten faveure van Linux.

Sorry hoor maar ik moet even lachen nu :D (en tegelijkertijd een beetje huilen omdat ik dacht dat de DB8000 gewoon Blu-ray disks af kon spelen, wat de hoge aanschafprijs voor mij weer een beetje goed maakte)


Een 'beetje' off-topic:

Als je je eerst even in de materie verdiept zul je zien dat er niet zoveel te lachen valt.

Zodra er door mensen geld te verdienen valt aan 'media' (beeld en geluidsdragers) wil men de content beschermen en er zoveel mogelijk aan verdienen. (encryptie, beschermde codecs, kopieerbeveiliging, regiocodes..... het valt allemaal onder DRM)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Digital_Rights_Management

Het is iets waar we in feite prima zonder kunnen als men voor deze 'media' een normale prijs zou vragen.

Maar uiteindelijk is het steeds een kwestie van tijd en moeite voordat dit soort beperkingen weer worden gekraakt en wij ook BEVEILIGDE blu-ray media kunnen kijken in Linux.

Jammer dat het zo moet.... technisch is er namelijk geen vuiltje aan de lucht.... het gaat hier alleen om de goed gevulde beur$$$$ van de muziek en filmindustrie........
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...