Ga naar inhoud


[7025] Kan niet meer opnemen op mn HDD van mn PC


masterlee

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb al een hele lange tijd geen aanpassingen gedaan aan mn image van mn dreambox. Gisteren Gemini 2 versie 4 erop gezet. Dacht effe stoer de allernieuwste image erop planten sinds anderhalf jaar. Ben nog aan het puzzelen maar wat ik niet thuis kan brengen is dat ik niet meer met de rode knop kan opnemen en ook timeshift werkt niet meer?? Ik heb geen ingebouwde HDD maar deed alles via mijn pc. Wat ie wel doet is mn files herkennen op mn harde schijf via de media player(alleen mp3) en de DVD player doet het ook goed. Maar mn TS bestanden lopen alleen via de file manager.

 

Wie kan mij helpen mn XP harde schijf te mounten zodat ik weer kan opnemen??

 

Dreambox 500HD, Gemini 4.7 CCcam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites


Oh en ben de hele dag bezig geweest met de zoekfunktie maar het antwoord wat mij op weg moet helpen zit er echt niet tussen. Ofwel gebruik ik de verkeerde zoekwoorden ofwel is mijn situatie niet vergelijkbaar met anderen??

 

Masterlee

Dreambox 500HD, Gemini 4.7 CCcam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: masterlee
Oh en ben de hele dag bezig geweest met de zoekfunktie maar het antwoord wat mij op weg moet helpen zit er echt niet tussen. Ofwel gebruik ik de verkeerde zoekwoorden ofwel is mijn situatie niet vergelijkbaar met anderen??

Masterlee


Na dagen zoeken ben ik nog geen stap verder. Pls wie kan helpen??

Enige wat ik wil is op weg geholpen worden om weer de rode knop te gebruiken voor opnames direct op mijn gemounte harddisk van mijn PC.

Dreambox 500HD, Gemini 4.7 CCcam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Cornelia
Het enige wat ik kan doen is je een beschrijving geven hoe CIFS moet worden ingesteld op een XP computer.

Heb geen ervaring met Enigma 2.

Sterkte,
Cor


Bedankt Cornelia! Ik denk dat het probleem is sinds in naar enigma2 ben ge-upgrade. Heb het idee dat een aantal settings in mn 3 jaar oude DM7025 icm de nieuwe gemini2 v4 / enigma2 niet helemaal koosjer is. Maar toch bedankt voor het dokument. Ik zit eraan te denken om terug te gaan naar een oude image draaiend op enigma1 of zo, als dat kan. Dan komt jouw input ook weer van pas!!

Bedankt voor je hulp!

Masterlee

Dreambox 500HD, Gemini 4.7 CCcam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou luitjes het is zover. Het is gelukt. Alles loopt als een tiet. Ben gewoon teruggegaan naar een gemini versie 3.6 waar de automount.conf nog instaat. Hiervoor heb ik een poepiesimpele manier om te mounten die ik ooit heb gekregen van een forum collega. Ik heb gewoon de automount.conf regel aangepast met de mount die ik wilde en daarna 4 telnet instructies uitgevoerd. Wat ze doen weet ik niet maar het werkt altijd ;-)

Dreambox 500HD, Gemini 4.7 CCcam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje mosterd na de maaltijd, maar de /etc/automount.conf is veranderd naar /etc/auto.hotplug

 

De inhoud is hetzelfde als eerst. Je kunt het bestand dus gewoon renamen.

 

Dat stond btw gewoon in de release notes.

 

_EDIT: typo

Assumption is the mother of all fuckups

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...