Ga naar inhoud


[ALL] mount 1dir verdiepen


satvet

Aanbevolen berichten

Ik heb een prima werkende CIFS mount naar mijn NAS op IP adres.

De mount zit nu op de dir USBStorage van de NAS. Om de mount ook voor opnames te gebruiken wil ik deze 1 directory verdiepen, als ik echter de mount op USBStorage/disk1 zet, weigert de mount. Zodra ik /disk1 weer verwijder mount de box weer wel.

Maar voor opnames moet er een dir movie zijn (maakt Pli automagisch), maar die moet wel in /disk1 terechtkomen en niet naast /disk1 in /USBStorage.

Wat doe ik fout?

 

NB.

Mount gemaakt mbv van AB, maar ook via web-if geen succes.

 

NB.2

USBStorage is een dir op de NAS waarop gekoppelde USB schijven gekoppeld worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


"USBStorage/disk1" is geen sharenaam dus daar kun je niet op mounten. De opnames komen altijd in <sharenaam>/movie.

 

Maar er is een truuk waarmee je 't toch voor elkaar krijgt. Maak een normale CIFS mount van "USBStorage" op /media/server1 bijvoorbeeld. Dat had je al zo. Reboot Enigma zodat we zeker weten dat dit opgeslagen wordt.

 

Als Enigma weer is opgestart, via telnet enigma afsluiten:

killall start_enigma

killall enigma

 

Open de file /var/tuxbox/config/enigma/config en zoek naar de regel "s:/pli/mediaMapping/movies=/media/server1/movie". Verander die regel in "s:/pli/mediaMapping/movies=/media/server1/disk1/movie". Reboot daarna de Dreambox weer. Nu zou 't moeten werken. Of 't menu "recording and playing" ermee overweg kan, weet ik zo effe niet.

 

In de volgende PLi image is dit een stuk makkelijker geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt,

als ik het dus goed begrijp kun je enkel mounten naar IP-adres/directory, dus een map in de root op het IP adres en niet naar een willekeurige map ergens in de boom (behalve dan via genoemde truuk).

Ik wacht wel even op de nieuwe Pli, een beetje veel mounts nu en gelukkig is het enkel een probleem bij opnemen op de USB schijf hangend aan de NAS. Voorlopig blijf ik wel de interne HD en de NAS zelf gebruiken. Verplaatsen kan altijd 's nachts. wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...