Ga naar inhoud


juiste benaming van kabel


odul

Aanbevolen berichten

Allen , hoe noemt men de kabel die verbinding kan maken tussen de kontaktdoos waar de kabeltv en kabelradio binnenkomt en bijvoorbeeld de aansluiting van een bose mediacenter of bose gsx III serie ? De kabel voor radio zal wel dezelfde zijn als voor radio ?

Met dank.

Geel , Stad in de Kempen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Euuh noemen ze dat in de volksmond niet gewoon antenne kabel ??

 

Je bedoelt er toch zo'n kabel mee die standaard bij iedere TV ,videorecorder ,receiver etc.etc. mee worden geleverd.

 

Verkrijgbaar bij iedere doe het zelf zaak en elektro winkel in verschillende kwaliteiten en prijsklasse.

 

 

 

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij bestaat er geen goede benaming voor.

 

Dus ik noem het ook maar antennekabel, of een "antennekabel om een radio of televisie aan te sluiten op een CAI wandcontactdoos" wink

 

En ja, een dergelijke televisiekabel is in principe hetzelfde als zo'n kabel voor de radio. Je sluit ze alleen andersom aan (mannetje en vrouwtje aan de andere kant).

 

(edit: "coaxkabel" lijkt mij ook even goed, of slecht smile )

Link naar reactie
Delen op andere sites

je vermengt doel en physiek.

 

het is physiek een coaxkabel. je doel is het transport van hoge frequentie signalen voor radiozendingen.

 

aangezien je stereo en je coax kabel voor dit doel connectoren gebruiken die je normaal gesproken alleen inzet bij coax kabel is dat de juiste benaming smile

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen , inderdaad , het is een coaxkabel , mannetje , vrouwtje. Ondertussen aangesloten met een tussenstation ( monster power box ) had tussen mijn verzameling kabels de juiste nog kunnen vinden. Ik heb wel een digitale coaxkabel gekocht om geluid te krijgen op mijn bose boxen. Ik dacht dat dit met de witte en rode conectors ook zou gaan ... Maar het lukte niet. Ik dacht zelfs dat ik via een hdmi kabel zowel beeld als geluid zou hebben.Dit is me nog niet gelukt. Kies wel de juiste bron op de tv ( hdmi ) maar des ondanks géén suc6 Ik zie de philips tv 37PF9731D/10 wel upscalen naar 1080 , maar ik krijg géén tv beeld . Wat beeld ik wel krijg is moeilijk te omschrijven.Het zal hem aan de instellingen liggen denk ik ... Iemand suggesties?

Groeten en dank voor de vorige en nieuwe antwoorden

Geel , Stad in de Kempen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...