Ga naar inhoud


[DM 800] NAS of interne HD


simcat

Aanbevolen berichten

Ik zit te twijfelen tussen het aanschaffen van interne HD of het aanschaffen van een NAS server. Is een NAS server (D-Link DNS 313) via 100MB lan snel genoeg om recorden met een DM800.

 

Nu zijn er meldingen dat een HD opname met een NAS niet werkt en er zijn meldingen dat het geen probleem is via NFS.

 

 

Wie heeft ervaring hiermee ?

SimCat

 

ET9000 Open PLI

DM800 Open PLI

DM500 Open PLI

Visiosat Astra 1+2+3

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is per definitie niet betrouwbaar om een live videostream van 16 tot 25Mbit/s over een netwerk te sturen.

Nu is het ook nog een settop box die vanwege zijn lage systeemprestaties (in vergelijkig tot een snelle PC) sowieso al een veel trager netwerk heeft, die het "signaal" naar de NAS moet streamen.

Ik zou dus zeggen: Niet doen, gewoon een interne HDD plaatsen.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Het is per definitie niet betrouwbaar om een live videostream van 16 tot 25Mbit/s over een netwerk te sturen.


En dat zal onder optimale omstandigheden nog best wel lukken, maar ga dan eens bijvoorbeeld 2 HD zenders opnemen, en ondertussen een HD opname van de nas afspelen. Dan houdt het toch echt wel op, hoe snel je nas ook is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een NAS en kan daar films op plaatsen. En ook weer afspelen. De netwerksneldheid is 10/100 en levert geen problemen op. Ik werk met CFIS en niet met NFS maar dat maakt volgens mij niet echt uit. Voorheen een linksys met een usb drive werkte ook naar wens. Dus het werkt allemaal wel en ook nog goed.

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat scheelt ook maar minimaal 14 megabit wink

Als je gaat timeshiften zelfs het dubbele.

Neem maar van mij aan, live HD streams en al helemaal als je gaat timeshiften of opnemen terwijl je een ander opgenomen bestand zit te te kijken, is niet betrouwbaar met een NAS.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik had een nlsu2 met een usb disk en dat werkte prima.

Later heb ik die vervangen voor een NAS ik heb toen wat tests gelezen metname ober de doorvoer snelheid, daar kwan netgrear en dlink maar helemaal linksys er minder uit dacht ik.

 

UIteindelijk heb ik een Synology 207+ gekocht en dat werkt prima.

Ik heb daar mijn dreambox opnames en dvd iso's die ik van uit een dreambox en NMT of MAC mini afspeel.

 

opnemen en een dvd kijken lukt net opnamen aleen is geen enkel probleem.

 

Kan me voorstellen dat een HD opname anderekoek is.

 

Robert

 

o ja NSF gaat idd beter

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle ervaringen.

 

Gezien de lage prijs van een Hard Disk momenteel en ook omdat ik nog gehoorlijk wat moet uitzoeken welke NAS het dan moet gaan worden heb ik maar alvast een SATA schijf besteld (WD Scorpio WD3200BEVT -320 GB - 2.5" - SATA-300).

 

Hopelijk komen er nog veel ervaringen over het opnemen via een NAS (Type behuizing goed of slecht).

 

Nogmaals bedankt

 

 

SimCat

 

ET9000 Open PLI

DM800 Open PLI

DM500 Open PLI

Visiosat Astra 1+2+3

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hier een dm800 en nog een 2,5" sata harde schijf liggen. Echter vind ik het veel fijner om mijn bestanden op mijn nas op te nemen omdat ik ze dan op mijn laptop, ps3 en hdx1000 kan bekijken.

 

Maar om die schijf nu ongebruikt te laten is ook zonde. Dus vandaar de vraag of het mogelijk is om bij opname te kiezen om op je nas op te nemen of op je interne hdd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mrjvp
ik heb hier een dm800 en nog een 2,5" sata harde schijf liggen. Echter vind ik het veel fijner om mijn bestanden op mijn nas op te nemen omdat ik ze dan op mijn laptop, ps3 en hdx1000 kan bekijken.

Maar om die schijf nu ongebruikt te laten is ook zonde. Dus vandaar de vraag of het mogelijk is om bij opname te kiezen om op je nas op te nemen of op je interne hdd?


je kan toch ook vanaf je dreambox sharen naar je laptop/ps3/hdx1000 ?

grtx , arnold
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat kan natuurlijk ook... Tot nu toe draait eigenlijk alles prima met de NAS. Wellicht toch eens de schijf inbouwen en dan nfs server installeren op mijn box.

 

Maar vroeg me gewoon af of je kunt aangeven waar hij moet opnemen als beide opties er zijn. Dus of op de hdd of op de NAS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...