Ga naar inhoud


Tuner Lemon Defect?


wolverine

Aanbevolen berichten

Eerst een beetje uitleg over mijn opstelling :

triax 110cm met een manhattan motor met een smart titanium twin LNB. Tuner 1 is verbonden met de motor en zo dan verbonden naar uitgang 1 van de LNB. Tuner 2 is rechtstreeks verbonden met de 2de LNB uitgang.

 

Vandaag was ik iets aan het opnemen op een tp van Nilesas (MBC Action nl) en ik was an het kijken ondertussen naar MBC2 (zelfde TP) toen ik tijdens een pauze eens zapte naar One TV (andere TP dan MBC TP) en naar Fox series (andere tp dan MBC en One TV) dan kreeg ik een schokkend beeld dat uiteindelijk vast liep.

 

Ik stopte dan mijn opname en na ontvanger even uit of aan te zetten kreeg ik terug normaal beeld op alle zenders.

 

Dus ik begon even na te denken en het moest dus zitten in iets dat te maken had indien de tweede tuner gebruikt wordt.

Eerste waar ik aan dacht was de aansluitingen van de coaxkabels zowel kant ontvanger als kant LNB.

Na dit allemaal gecontroleerd te hebben en opnieuw te proberen had ik hetzelfde probleem.

 

Ik heb dan eens de kabel van tuner 1 en tuner 2 afgekoppeld en eens de kabel die aan tuner 1 gekoppeld was op tuner 2 gestoken en ik had geen beeld en de motor weigerde ook dienst.

Als ik die zelfde kabel op tuner 1 aansloot had ik direkt beeld.

 

Als ik de Kabel die normaal op tuner 2 aangesloten is op tuner 1 aansluit heb ik ook beeld dus ik ga er nu van uit dat de kabels en aansluitingen op beide kabels goed zijn.

 

Als ik nu enkel een kabel aansluit op tuner 2 dan heb ik geen beeld meer.

 

Mijn conclusie is nu dat de tuner defect is, is dit correct?

De reden waarom ik dit vraag is omdat de lemon/inverto misschien geen beeld geeft als enkel tuner 2 aangekoppeld is en ik wil mij de trip naar de dealer besparen moest dit het geval zijn.

 

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Pedro Newbie

Als je kijkt bij de antenne instellingen heb je dan signaal en kwaliteit op beide tuners? Ik denk het niet maar dit moet je ven checken.

Ikzelf heb ook wel eens gehad dat 1 van de 2 tuners totaal geen signaal gaf en vreesde dat de tuner naar de haaien was. Een aantal keren de Inverto GEHEEL stroomloos (dus de stekker er gewoon uit aan de achterzijde) heeft dit euvel verholpen. Het vergde wel een aantal pogingen en je moet de Inverto gewoon eens een paar minuten stroomloos laten staan, misschien dat dit je probleem oplost.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze avond thuisgekomen van mijn werk vrouwtje was naar tv aan het kijken en ze was zaken aan het opnemen en ondertussen ook nog aan het kijken en raar maar waar alles is terug ok. Ik had wel inderdaad deze middag de stroom van de lemon genomen.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...