Ga naar inhoud


SPA3102 Netwerk instelling


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Wie wil me eens het volgende uitleggen

van mijn provider krijg ik een dynamisch ipadres.

in de router staat dit geregistreerd als IP-adres internet

als ik een ander apparaat aansluit rechtstreeks op internet krijg ik weer een ander adres.(bv spa3012)

kan het zo zijn dat de router bv het mac adres cloned en hiervoor een statisch adres toekent en het internet adres niet meer zichtbaar wisselt of verandert dit adres ook in verloop van tijd ?

dit wil ik graag weten ivm met de linksys spa3012 omdat ik hiermee onder de tap sip bij ext ip het IP-adres internet kan invullen en hiermee een statisch adres kan toewijzen.

in de handleiding van sipura staat dat hier het externe nummer van de router moet staan maar dan werkt het na 1 dag niet meer?

Link naar reactie
Delen op andere sites


als je provider een dynamsiche IP toewijst verandert je IP gewoon voordurend, afhankelijk van je provider hoe snel en hoe vaak. Dus geen vast IP mogelijk. Ook al als je hetzelfde apparaat aan de DSL vast laat

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

 

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok maar dit adres heb ik al een paar maanden dus ik begon ik te twijfelen dat misschien de router een ip adres toekent aan het mac adres van het kabelmodem en de router hiervoor een vervangende maakte aan zijn eigen mac adres.

hoe kun je dan het beste de router en spa3102 instellen voor meest stabiele werking

ik heb nu de volgende conf

spa

wan dhcp

lan bridge

nat settings alles op off

router poorten open naar ip adres spa3102 (sip en rtp)

qos naar mac adres spa3102

dit werkt wel maar niet de hele tijd.

soms geen audio terwijl die wel overgaat enz.

stun server heb ik ook een jaartje gedraaid en liep goed tot november.toen ging het helemaal mis en niet meer goed te krijgen ?.het blijft toch klooien met voip crazy of de voipproviders bijven klooien ? smile

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een wilde gok

deze instellingen werken allemaal goed bij adsl

hier zit ik met kabel van telenet.

kan het zo zijn dat ik een ip adres van hun NAT router krijg en hierdoor dubbele nat heb ? of ben ik nu aan het zeveren

Link naar reactie
Delen op andere sites

eerst even wat meer info, je had ADSL met welke router? Wat voor een router gebruik je nu?

 

Als je de SPA als bridge gebruikt dat heb je hem tussen de moden en router staan?

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

 

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lemoi
eerst even wat meer info, je had ADSL met welke router? Wat voor een router gebruik je nu?

Als je de SPA als bridge gebruikt dat heb je hem tussen de moden en router staan?


ik heb ongeveer een 7 spa bij andere geinstalleerd
deze werken prima op adsl allemaal met linksys wag200 routers

thuis heb ik een linksys WRT160Nv2
aan de lan poort hangt de spa
deze staat dan weer in de bridge mode
registreren enz werkt allemaal alleen heb ik het vermoeden dat het af en toe niet via de juiste poorten terug komt
omdat bij het bellen wel de telefoon hoor overgaan maar geen audio tot stand komt.
in de syslog zie ik ook niks apart staan
de router is op zich goed ingesteld maar met een extern ip adres in de spa werkt het beter
ben nu weer eens aan het proberen met een stunserver
in de router heb ik nu alle poorten dicht gezet muv 3478 stun
vermoedelijk dat dit een conflict veroorzaakt als de poorten toegewezen zijn naar de ata terwijl stun ze ook probeert open te zetten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

NAT en StUN werken allemaal met problemen met sip ben ik nu achter

hier is geen oplossing voor wat ik zo heb kunnen lezen

het externe ipadres wordt niet meegestuurd daardoor komt het dat er soms geen audio enz is.

heef men een statisch public ip adres dan werkt het wel goed.

de enigste oplossing is de spa rechtstreeks aan internet te hangen

en daarachter de router maar dan zakt de snelheid wel dramatisch omdat de spa niet meer dan 8Mb doorlaat ?

misschien dat iemand anders nog een oplossing weet ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

vraagje, waarom zet je je SPA in bridge mode als en op de SPA verder niks aansluit?

 

En als je jezelf belt bel je dan je voip nummer/name of bel de je vaste lijn tel no?

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

 

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik dan zeker weet geen dubbele nat te hebben.

en omdat de spa verder niets hoeft te doen zet ik het gewoon uit.

de aansluiting zit op de spa wan en router lan

bellen gebeurt op een voipnummer.en op een mobiel nummer via een gsm interface.maar dit geeft geen problemen wel NAT

maar dit is bij de meeste zo alleen bij de een meer als bij de ander.je kunt dit omzeilen met stun,ice,turn.

maar ideaal is het niet.

static public ip wel maar dat is te duur voor alleen een voiplijntje

jammer dat hier de protocollen nog niet voor aangepast zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: WPW
Wat zit je tog g*dalleje*es moeilijk te doen, zet die spa aan een lan poort van de DSL router, instelle en gaan met dat ding, zelfs met dhcp werkt dat ding nog.

Haha smile was het maar waar
zo simpel is het niet
lees hier maar eens (http://www.voip-info.org/wiki-NAT+and+VOIP)
eerst met static ip maar dit geeft een dns conflict vroeg of laat
opendns ook al geprobeert hiervoor maar was ook geen verbetering
dan krijg je het verhaal stun
met voipbuster werkt dit wel goed maar als je ook bv budgetphone wil registreren dan moet je use outbound proxy gebruiken en dit geeft weer conflicten met stun.
ben eens aan het proberen of ik bv budgetphone op de pstn lijn kan instellen.misschien dat ik dan bij de één nat mapping kan toepassen en bij de andere niet.enigste probleem is dat de telefoon niet rinkelt als ik het nummer bel op de pstn lijn (voipaccount).
Btw dhcp werkt tot nu toe het beste omdat hierbij vermoedelijk de dns server mee wijzigen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad het is wel waar.

 

Ik gebruik hier ook een Spa. Vast IP adres. Hangt aan Linksys firewall/router met Qdos voorkeur voor de Voip.

 

inkomend analoog Zeelandnet + uitgaand 112

inkomend Budgetphone

uitgaand Voipbuster

 

Hoef er nooit naar te kijken. Een fantastisch ding.

 

Maar ja, als je alle instelling wilt proberen, dan raak je mogelijk steeds verder van huis.

 

Gewoon een goed werkende instelling overnemen.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: verkerkbr
Inderdaad het is wel waar.

Ik gebruik hier ook een Spa. Vast IP adres.

juist maar met een dynamisch wordt het anders omdat de return call jouw public ip moet hebben en niet door je router toegekend intern ip
dit wordt namelijk niet meegezonden en daarom zul je een stun server of een outbound proxy moeten gebruiken.
enigste nadeel hieraan is dat beide niet stabiel werken.
tenminste dat ondervind ik toch.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat met de static/dynamic IP, als met DDNS het internet verkeer je router vind dan kan ie je SPA toch ook vinden? Of zijn er van die VOIP providers die je IP loggen en deze dan gebruiken voor de volgende keer als jij een inkomende voip call krijgt?

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

 

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lemoi
Dat met de static/dynamic IP, als met DDNS het internet verkeer je router vind dan kan ie je SPA toch ook vinden? Of zijn er van die VOIP providers die je IP loggen en deze dan gebruiken voor de volgende keer als jij een inkomende voip call krijgt?

Hoe het precies werkt weet ik niet maar het zou heel goed kunnen.
het probleem van nat zie je ook met de syslog
met de invite enz staat dus je intern ip met de poort en gebruikersnaam terwijl als het probleemloos wil werken zou hier je extern ipadres moeten staan.
ik laat hem nu eens een paar dagen met stun draaien hopelijk blijft het goed.dit was van het afgelopen jaar ook 10 maanden zo
net 2 maanden was het een drama en als je eenmaal begint te zoeken dan moet je zoveel info verwerken dat het even duurt voordat je weer een werkende verbinding hebt.
maar stun en outbound proxy samen kun je in ieder geval vergeten op 1 lijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...