Ga naar inhoud


Sab Explorer PVR SC opnameprobleem


mickvangool

Aanbevolen berichten

Ik heb een Canaldigitaal smartcard in mijn ontvanger. De uitgang van LNB1 out is verbonden met LNB2 in. Alle Satellieten zijn ingesteld op tuner 1 met tuner 2 in loop. Sinds kort heb ik een probleem met opnemen van een van de Ned commerciele kanalen op de hard disk terwijl ik naar Ned 1 kijk. Na een tijdje begint Ned 1 te stotteren en de opname gaat op zwart (wordt wsch niet meer gedecodeerd). Bij de instellingen van service zoeken zie ik dan dat de instelling van ASTRA1 van tuner1 naar tuner2 is gegaan. Terugzetten van de instelling voor ASTRA1 naar tuner1 verhelpt het probleem tijdelijk maar na enige tijd begint het stotteren opnieuw, ook als ik dan de opname heb gestopt. De enige oplossing is de ontvanger uit en aanzetten. Is er iemand anders die dit probleem heeft gehad en is er een oplossing?

 

Topfield 7710 PVR HD, Samsung UE32C6800US, Multytenne, CD SECA3 in Mediaguard 3 CAM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Misschien ligt het aan de firmware. Heb je de laatste er op staan?

Kijk even op http://www.sabsatellite.nl/download.php?marka=15&model=21 voor alle firmware.

 

En je heb em doorgelust zie ik. Dan kan je alleen maar opnemen van de transponder waar je naar kijkt. Ik heb zelf 2 kabels aangesloten en de tuner op "dual"mode gezet. Ik kan kijken en opnemen tegelijk. Zonder dat de SAB vastloopt.

 

Overigens, heb je de SAB met ingebouwde kaartlezer of enkel met twee ci slots?

De "oude" versie SAB zonder ingebouwde kaartlezer geeft problemen (heb er zelf ook 1 gehad en vlug weg gedaan).

 

M7 Sat 801,7121,WF T90,(28.3,23.5,19.2,13) 4xAlps quad, 2x Maximum + 2x Venton 4/1 en veel Belden H125 kabel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met de december software van sabsatellite.nl gewerkt en met de april software van dvbstand.com, in beide gevallen kreeg ik hetzelfde probleem. Heb je voor het aansluiten van 2 kabels een dual LNB nodig of kun je de kabel uit een single LNB splitsen? Is dat dan niet hetzelfde als doorlussen? Tuners op dual mode zetten betekent dan neem ook aan dat je op beide tuners dezelfde kanalenlijst moet inlezen?

Mijn SAB Explorer heeft inderdaad een ingebouwde kaartlezer en een CI slot.

Topfield 7710 PVR HD, Samsung UE32C6800US, Multytenne, CD SECA3 in Mediaguard 3 CAM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het aansluiten van 2 kabels heb je minimaal een twin-lnb nodig of de dual-lnb twin.

Kabels uit een single-lnb splitsen zou ik niet doen.

Doorlussen houdt in dat je vanuit tuner 1 achter op de ontvanger een kabel doorlust naar tuner 2.

In menu stel je loop in. Maar dan kun je alleen kijken en opnemen van dezelfde transponder. Komen er 2 kabels vanaf een twin-lnb binnen dan kun je via tuner 1 kijken en via tuner 2 opnemen. De volgende link lijkt er een beetje op:

http://www.satlex.de/nl/2participants-type_conf_2p_1s.html

Je moet de twee losse tuner zien als een SAB twin-pvr.

En deze is een pvr met dual-lnb:

http://www.satlex.de/nl/2participants-type_conf_2p_2s.html

 

Bij dual mode vraagt de SAB zelf of zenderlijst ook op tuner 2 moet.

M7 Sat 801,7121,WF T90,(28.3,23.5,19.2,13) 4xAlps quad, 2x Maximum + 2x Venton 4/1 en veel Belden H125 kabel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor deze duidelijke uitleg en de link naar satlex. Ik begrijp dat ik beter een twin multytenne had kunnen kopen. Ik zal het met de loop oplossing moeten doen en alleen kijken en opnemen op dezelfde transponder.

Topfield 7710 PVR HD, Samsung UE32C6800US, Multytenne, CD SECA3 in Mediaguard 3 CAM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen dank, daar is het forum voor om elkaar te helpen.

 

Misschien in de toekomst nog een multitenne single kopen en die op lnb ingang 2 op de SAB aansluiten. Voorlopig doorlussen.

M7 Sat 801,7121,WF T90,(28.3,23.5,19.2,13) 4xAlps quad, 2x Maximum + 2x Venton 4/1 en veel Belden H125 kabel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...