Ga naar inhoud


Minder SNR met DM800; is dat normaal?


Gast debm

Aanbevolen berichten

Hallo, weet niet goed of mijn vraag hier eigenlijk hoort ... Ik heb een DM800 aangekocht waarmee ik best tevreden ben. Hiervoor had ik een DM7020 die goed afgesteld was op Astra 1, 2 ,3 en hotbird. Op alle had ik een SNR van rond 85 - 90 %. Nu merk ik dat dit bij de DM800 terug gevallen is tot 70 - 75 %. Ligt dit aan de tuner? Kan ik bij slecht weer hierdoor geen ontvangst problemen krijgen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb hier met een DM7000 de schotel uitgericht. Hierbij tijdens uitrichten gezocht naar een zo hoog mogelijke SNR. Ik had met de DM7000 ongeveer 90%. Met de DM800 aan de zelfde schotel maar 65%.

 

Je kunt dus niet zomaar van de waarde van de reciever uitgaan denk zelfs dat er onderling ook verschil in zit.

 

Gerrit

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi

dat is niet hetgeen je als antwoord kreeg hoor maar het kan mischien ,geen kwaad om je schotel afstelling nog eens te bekijken .

maar er zit gewoon veel verschil in de signsl en kwaliteit signalen tussen verschillende ontvangers .

daar moet je je dus niet blind op staren.

zo heb ik op het zelfde kanaal met tegelijk op drie verschilende ontvangers ,verschillende waardes .

de een heeft maar 28 % signaal en gaat prima op de andere ontvanger heeft het zelde kanaal 72% signaal .

en op de derde zit het daar weer tussen in .

Het maakt dus niet uit.

 

Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerd
Dreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd
2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm

Arriva 102 mini voor onderweg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...