Ga naar inhoud


installatie jade2 horror


Erik Slagter

Aanbevolen berichten

Zaterdag dan maar jade2 geflasht (zeer tegen mijn zin, omdat ik nogal wat handmatige aanpassingen had gedaan in jade) en ik ben nog 1.5 dag bezig geweest om alles weer werkend te krijgen :-(

 

- Als je "advanced" tuner settings kiest, en dan diseqc 1.0 kiest (lekker simpel, dacht ik) en je hebt (kennelijk) een diseqc 1.1 switch, dan gebeurt er gewoon niks, nada. Je zou verwachten dat een 1.1 switch is aan te sturen met diseqc 1.0, maar kennelijk is dat niet zo :-( Heeft me een paar uur gekost, ik dacht al dat m'n switches of tuner stuk waren :-( Okee, strict genomen uiteraard een "operator error".

 

- De satfinder komt "standaard" bij diverse posities met een niet-bestaande transponder, dus je schrikt ten onrechte. Ook de andere "predefined transponders" doen het lang niet allemaal. Dit kan samenhangen met het volgende:

 

- De satfinder geeft op DVB-S2 transponders nooit "lock". Ik ben uren kwijtgeweest met uitzoeken waarom DVD-S het wel doet en DVB-S2 niet (jaja, ook als je DVB-S2 kiest in de satfinder). Uiteindelijk heb ik domweg een transponder scan gedaan van een S2 transponder en dat werkte gewoon.

 

- Diverse plugins en functies doen een check of er een harde schijf is aangesloten, en als deze niet gevonden wordt, dan weigeren ze te werken. Wat natuurlijk onzinnig is, want je kunt natuurlijk ook "gewoon" een NFS-share hebben gemount op /hdd. Of in mijn geval is /hdd een symlink naar een NFS-share elders gemount. Hierdoor werkt bij mij timeshifting niet en de backup plugin. Volgens mij nog meer, maar dat herinner ik me zo snel niet.

 

- De mount manager laat het niet toe om een / in een share-naam op te nemen. Dat is heel vreemd, want in ieder geval op een linux NFS-server moet je een absoluut pad aangeven als share. Ik krijg dat via de gui dus niet werkend. Als ik het handmatig doe door /etc/fstab aan te passen, dan werkt het wel, MAAR als ik dan daarna de mount manager opstart, dan crasht enigma.

 

- De NFS server "plugin" geeft op de aan te koppelen client altijd "permission denied" ook al staan de permissies (/etc/exports) op "*" (world). De oorzaak hiervan is dat de mountd een foutmelding geeft, iets van "invalid file handle". Ik heb daar op gegoogled, en het meest voor de hand liggend is een compileerfout van de kernel-module (tegenwoordig echter niet meer zo relevant) of een incompatibiliteits-probleem tussen de kernel module en de kernel. Andere oorzaken kan ik zo snel niet vinden.

 

- De EPG-refresh plugin crasht bij mij zodra ik een zender toevoeg

 

- De diseqc test plugin doet bij mij in feite niks, hij zegt bij elke transponder "nothing done"

 

- Fijn alle bouqetten opnieuw samenstellen door de 28.2-fout.

 

- Diverse keren, op onvoorspelbare momenten, blijft een satelliet-scan hangen, er gebeurt echt helemaal niks meer, ook na een uur. Exit doet het ook niet meer. Het enige wat je kunt doen is enigma killen, maar dan ben je dus ook de al gescande transponders kwijt. Zowiezo als je exit doet tijdens een scan, gooit hij alles weg wat hij net gevonden heeft.

 

- Op een gegeven moment kon ik helemaal geen zenders meer in de lijst krijgen, scannen ging goed, resultaat OK, maar de lijst voor die sat bleeft leeg. Na meerdere pogingen heb ik alle gerelateerde files van enigma weggegooid en toen lukte het weer. Dit is vanuit een "schone" installatie nota bene!

 

Waar ik wel erg blij mee ben is

 

- HD skins

- discrete power on / power off op shift-0 en shift-1.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Erik Slagter
en ik ben nog 1.5 dag bezig geweest om alles weer werkend te krijgen :-(


10 minuten, dan heb ik hier een 800 helemaal up and running.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herken mij hier totaal niet in want het draait als een zonnetje (ok wel met interne HD)

 

Origineel bericht van: Erik Slagter

- De EPG-refresh plugin crasht bij mij zodra ik een zender toevoeg

 

Klopt, ik had dat ook met een HD Skin maar als je terug gaat naar de default gaat het wel goed.

You can get anywhere in 10 minutes if you drive fast enough.

 

P.S. Alles werkt hier PLi ma

DM800(0)- Visiosat Bi-satellite H1/A1/A2/A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb problemen met deze image. Regelmatig blijft ie tijdens het booten hangen. Het kan ooit een paar dagen duren maar hij hangt regelmatig. Verder draait hij gewoon in de flash. Dus geen multiboot. Ook gewoon alle updates gedaan via de software update. Verder is het overigens een mooie image met veel mogelijkheden.

 

Met andere images heb ik dat hangen tijdens het booten nooit gehad. En ik heb er toch diverse geprobeerd.

 

rebootje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Artist
Ik herken mij hier totaal niet in want het draait als een zonnetje (ok wel met interne HD)


Nou ja, zonnetje? Ik herken wel de frustratie, want in vergelijking met de DB7020 met Gemini die ik eerst gebruikte, vindt ik Enigma2 op de DB800 met Pli ook een beetje horror. Ik heb beeld en daar is alles mee gezegd. Verder werkt niet veel en crasht de zooi regelmatig. Ik kan zelfs niet meer normaal via de box webradio horen zonder crash. cry
Och, het zal wel aan mij liggen. :D

DM7020S/160gbHDD + DM800/250gbHDD + Visiosat G3D (13,0/19,2/23,5/28,2 ) in cascade met de Triax TD110 + STAB HH120. Schwaiger SF 9000 Satfinder Plus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor dat `hangen´ tijdens het booten is een work-a-round.

 

Vervang de file bootup in /etc/init.d door degene in de bijlage en de box boot netjes elke keer.

 

Code:
echo 18 > /proc/progressfor mod in dreambox_keyboard fp bcm7401; do	modprobe $moddoneecho 10 > /proc/progress[ -e /dev/dbox/oled0 ] && ln -s /dev/dbox/oled0 /dev/dbox/lcd0mount -t sysfs sysfs /sysecho 12 > /proc/progressdepmod -Aeecho 13 > /proc/progressfor mod in cifs usb-storage sd_mod sr_mod autofs4 vfat; do	modprobe $moddonemount -at nonfs,nosmbfs,noncpfs,nocifsecho 14 > /proc/progressswapon -aecho 15 > /proc/progresstar xzf /etc/var.tar.gz -C /echo 16 > /proc/progress# sleep after 10minhdparm -S 120 /dev/discs/disc0/discecho 17 > /proc/progress# set UDMA66, enable dmahdparm -d 1 /dev/discs/disc0/dischdparm -X66 /dev/discs/disc0/disc# accustic managementhdparm -M 128 /dev/discs/disc0/discecho 19 > /proc/progresscat /etc/videomode > /proc/stb/video/videomodeecho 20 > /proc/progressfor mod in rt73 zd1211b; do	modprobe $moddoneecho 21 > /proc/progress[ -e /etc/dropbear/dropbear_rsa_host_key ] && /usr/bin/showiframe /boot/bootlogo.mvi || /usr/bin/showiframe /boot/bootlogo_wait.mvihostname -F /etc/hostnameecho 23 > /proc/progress[ -e "/etc/sysctl.conf" ] && /sbin/sysctl -p "/etc/sysctl.conf"echo 24 > /proc/progressldconfigecho 25 > /proc/progressipkg-cl configure
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel "als een zonnetje". OK, de 7020, die heb ik ook gehad en die was inderdaad na een jaar superstabiel. Het enige wat ik nu op de DM800 geïnstalleerd heb is het Jade2 image zelf en daarnaast een DVD player plug-in. De rest gebruik ik niet. En het draait gewoon goed. Ik gebruik hem elke dag en reboot alleen wanneer er updates zijn. Wat nog steeds niet erg lekker loopt is het pauzeren (timeshiften)..je hebt dan ongeveer 4 seconderen haperingen in het beeld en geluid. Ook loopt het voor- en achteruitspoelen niet altijd even goed maar ik neem aan dat DMM daarmee aan het werk is om dit opgelost te krijgen.

You can get anywhere in 10 minutes if you drive fast enough.

 

P.S. Alles werkt hier PLi ma

DM800(0)- Visiosat Bi-satellite H1/A1/A2/A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...