Ga naar inhoud


Duo LNB voor Astra 1 &2 ?


Belsat

Aanbevolen berichten

Hallo!

 

Een vriend van mij heeft een Thomson TS4H, geschikt voor een duo Astra 1 en 3 LNB. Is het met deze ontvanger in principe mogelijk om Astra 1 en 2(i.p.v.3) te ontvangen? Zoja, bestaat hiervoor een duo LNB ? Ik heb die nl. niet kunnen vinden...

 

Vriendelijk dank! Henk (in de Ardennen)

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites


OK, als ik het goed begrijp kan duo LNB niet, maar 2 losse LNB's met Toneburst/DiSeqc switch (misschien) wel. En als ik het nog steeds goed begrijp kan de T4SH wel 2 satellieten aan, maar dan met de toneburst optie en niet met de reguliere DiSeqc 1.0 functie...

Klopt?? Zo ja, dan alleen met software update?

 

De volgende vraag was inderdaad: hoe krijg ik de zenders ingelezen? Of wijst dit zich vanzelf? Voor ik er aan begin zou ik wel graag "zeker" zijn dat het lukt :-) Met DiSeqc heb ik wel ervaring op mijn d-Box...

 

Hartelijk dank, zover! Henk

 

 

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De simpele vorm van DSQ is toneburst. De handigheid is tweeledig, het mollen van de lnb en anderzijds de kanalen indeling per sat, deze 3 zaken zijn wel degelijk van belang voor de TS. CD heeft er met deze ontvanger wat aandacht aan besteed voor as1/3 en het DSQ schakelwerk(software matig), dus dit ding schakelt, ook belangrijk. Wellicht tehard tege een schotel aangelopen sjaak dat je de oplossing(en) niet meer ziet? :D

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

No problem :-) Ik neem aan dat ik het met een DiSeqc/toneburst schakelaar, 2 losse LNB's op een 9 graden LNB houder hardwarematig wel voor elkaar krijg... Met losse LNB's kan ik zonodig de kabels omwisselen.

 

Blijft de vraag hoe ik de zenders inlees. Ik vermoed dat hij eerst de eerste helft van zijn capaciteit inleest van de ene LNB en daarna de andere helft van de andere LNB. Klopt dit?? Zo ja, in welke vogorde? Eerst Diseqc 1 en dan 2? Is het dan zo dat hij gewoon Astra 2 ziet i.p.v. Astra 3?

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk das de egte hobbyist :D

Je bent beter af met de fastscan lijst, alleen staan de astra2 kanalen verkeerd, je zal dus iets moeten vinden om die lijst uit en in de ontvanger te krijgen zodat je dit kan aanpassen. Daarna moet het meteen werken.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, we zien wel. Misschien bestaat er een settings editor voor de Thomson.

 

Bedankt, zo ver. Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn weten is er geen settings editor voor de Thomson beschikbaar voor algemeen gebruik.

 

Eerst zal je echter de schotel moeten installeren, Astra1 op diseqC A en Astra2 op diseqC B.

Meer mogelijkheden heeft deze goedgekeurde CanalDigitaal decoder niet.

Als je de snelscan functie gebruikt heb je in de eerste 500 kanalen de kanalen van Astra1 diseqC A, en Astra3 op diseqC B staan.

Bij kanaal 501 begint de lijst met de Astra2 kanalen.

"Normaal" zou zijn dat de Astra2 kanalen op DiseqC C moeten staan voor de Triplesat schotel.

Maaaaaaar shocked de Thomson kan geen diseqC C, alleen DiseqC A en B.

Je hebt daarom een redelijk grote kans dat de decoder DiseqC C omzet naar DiseqC B

Hij moet tenslotte wat met de C die hij niet kwijt kan ......

 

Gebeurt dit laatste, wat ik verwacht, dan kan je dus met weinig moeite Astra1 en Astra2 ontvangen.

Je 'mist' dan wel de regionale zenders van de Astra3

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn vele wege die naar astra2 leiden.

Fastscan lijst+handmatig scannen.

Alles scannen met een stopwatch zodat je alleen de TP's pakt die van belang zijn door de lnb af te dekken zodat je niet de 999 limiet voorbij gaat.

Dieverse editors proberen van andere merken, wellicht dat er 1 bijzit die met dit ding kan praten.

 

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...