Ga naar inhoud


hoe WB smartmuizen aan de praat krijgen op NSLU2 met Openslug 4.8 en CCcam ?


Ome Merde

Aanbevolen berichten

n.a.v het topic Help...NSLU2 met CCcam + uNslung 6.8 of Openslug 3.10 en dan met name vanaf hier (installatie Openslug 4.8 met CCcam) vroeg ik mij af hoe je het uitblijven van een werkende reader kunt debuggen ?

m.a.w, waar kan je in hemelsnaam kijken waarom het niet werkt ?

 

 

ben hier effe een topic geopend om het wat overzichtelijk te houden

 

 

merDe

 

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites


dat is het hem nou juist, cccam draait prima, zonder fouten. alleen de cardreader(s) pakt ie niet terwijl die (volgens mij) wel goed zijn geïnstalleerd.

dmesg geeft ook vreemde meldingen ....

 

moet de reader soms worden aangesloten op een actieve usb-hub ofzo ? d'r gaat nl. geen ledje branden op de nslu2 waar de cardreader op is aangesloten (usb2)

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij de cardreader niet pakt is of CCcam niet goed geconfigureerd of cardreader is niet goed geinstalleerd.

 

Welke meldingen geeft dmesg ? De cardreader hoort op dezelde manier te werken als op de pc, het zou kunnen dat een nlsu niet naar behoren werkt zonder actieve hub.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik de entitlements van cccam uitlees via de webif, dan krijg ik "

 

Code:
card reader /dev/ttyUSB0no or unknown card inserted

 

als ik het command lsusb geef via ssh krijg ik :

 

Code:
root@Server-2:~$ lsusbBus 1 Device 2: ID 0718:0083 Imation Corp.Bus 1 Device 1: ID 0000:0000Bus 2 Device 1: ID 0000:0000Bus 3 Device 3: ID 0403:6001 Future Technology Devices International, Ltd 8-bit FIFOBus 3 Device 1: ID 0000:0000root@Server-2:~$

 

 

en een stukkie relevante dmesg :

 

Code:
<6>usbcore: registered new interface driver usbserial<6>drivers/usb/serial/usb-serial.c: USB Serial support registered for generic<6>IXP4XX Q Manager 0.2.1 initialized.<6>usbcore: registered new interface driver usbserial_generic<6>drivers/usb/serial/usb-serial.c: USB Serial Driver core<6>ixp4xx_mac driver 0.3.1: eth0 on NPE-B with PHY[1] initialized<6>drivers/usb/serial/usb-serial.c: USB Serial support registered for FTDI USB Serial Device<6>ftdi_sio 3-1:1.0: FTDI USB Serial Device converter detected<6>drivers/usb/serial/ftdi_sio.c: Detected FT232BM<6>usb 3-1: FTDI USB Serial Device converter now attached to ttyUSB0<6>usbcore: registered new interface driver ftdi_sio<6>drivers/usb/serial/ftdi_sio.c: v1.4.3:USB FTDI Serial Converters Driver<7>init_special_inode: bogus i_mode (177777)

 

ik heb de zaak alleen niet aangesloten op een actieve hub, dat zou ik nog kunnen overwegen.

wellicht kan iemand zich melden die een smarthouse zonder usb-hub aan z'n nslu2 heeft hangen en die nog werkt ook smile

is makkelijker debuggen als we de configs naast elkaar kunnen legguh smile

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer dit nog eens :

mknod /dev/ttyUSB0 c 188 0

modprobe usbserial vendor=0x104f product=0x0002

 

En deze foutmelding hieronder duidt op een corrupt bestandssysteem

 

init_special_inode: bogus i_mode (177777)

 

http://www.redhat.com/archives/ext3-users/2008-September/msg00068.html

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

na die twee commando's

 

Code:
mknod: /dev/ttyUSB0: File existsroot@Server-2:~$ modprobe usbserial vendor=0x104f product=0x0002root@Server-2:~$

 

de reader doet het echter nog steeds niet. na het week-end ga ik het eens via een actieve hub proberen en zal ik die bogus-melding analyseren.

desnoods flep ik unslung er (weer) op, daarmee moet het ook mogelijk zijn volgens het andere topic.

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...