Ga naar inhoud


Poormans cam +dvbviewer ???


Smolly

Aanbevolen berichten

Voorheen had ik jaren een SS2 met pmcam voor tvvlaanderen kaart en dvbdream draaien zonder problemen. Nu een terratec cinegry S2 pci HD . Nu heb ik dvbviewer genomen omdat ik de S2 en HD kanalen beter en zonder haperen kan afspelen op men pc met projector , en omdat dvbviewer een handige htpc osd interface heeft die goed werkt met een MCE compatiebele afstandsbediening .

Probleem is nu wanneer ik PMcam dll in de plugin folder zet dat dvbviewer niet meer opstart (blijft hangen in het opstart schermpje ) en kan enkel via task manager , proces afsluiten kiezen om dit weg te krijgen.

Het enige wat ik hierover vind hier zijn enkele post's in de aard van "ikzelf gebruik dvbviewer met PMcam ...." dus nam ik aan dit bij anderen wel lukte .

Iemand een oplossing ?

Ik heb een kaartlezertje van ACS dat altijd goed heeft gewerkt met tvvlaanderen kaartje en nog werkt met dvbdream , maar altijd schakelen tussen progs om vl kanalen te kijken ben ik moe (heb geen seca ci modulle )

 

MVG rudy

Link naar reactie
Delen op andere sites


Google op , vertaal optie aan ,flesje bier en veel tijd en volharding , op de duur een vage aanwijzing gevonden in het vertaald spaans , he he .

Downloud Softcsa (weet ik veel wat dit is) unzip de files in de root folder van dvbviewer , krijg je daar een map MD plugins , copy PMcam.dll in die folder en gaan .lol

 

Ga me nog een flesje pakken om het te vieren , na al een maand sukkelen om dit op te lossen .

 

Eindelijk een viewer voor 15 € in handen , met nu werkende kaartlezer voor tv vlaanderen ,mediacenter alures met philips srm5100 mce afstandbesturing op groot scherm , prahoe cool

 

PS: de HD kanalen lopen veel en veel beter in dvbviewer met dezelfde codec's dan in dvbdream op dezelfde pc .

- hoop dat iemand die het wil proberen met een tvvl of Cd kaart wat heeft aan deze info .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Roobert
Bedankt voor de info.
Welke lezer heb je en hoe heb je ze ingesteld?


Ik heb een kaartlezertje van ACR , model acr38u (usb) dat in belgie verkocht word met software om de electronishe paspoort uit te lezen voor een 18€ , maar die software heb je niet nodig voor de tvv kaart , enkel de driver installeren zodat poormans cam die lezer kan zien .
Voor de rest gewoon in je viewer het Pmcam plugin opennen en instellen dat het gebruik moet maken van die acr usb lezer ipv. de standard ingestelde phoenix lezer op com 1 met de kaart in de lezer . daarna de kaart een reset geven en dan werkt die voor altijd en moet je er niet meer naar kijken .

mvg rudy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...