Davev Geplaatst: 16 januari 2009 Geplaatst: 16 januari 2009 Vandaag heb ik eerder per toeval ontdelt dat de Telesat zenders gewoon naar de pc gestreamd kunnen worden (in vlc). Nu vraag ik met men domme verstand me af hoe het kan dat ze dan niet op de dreambox zelf te bekijken zijn. Is het dan niet een softwarematige kwestie die (door mensen die er wel wat van begrijpen) op te lossen moet zijn? Dreambox DM600 pli jade3 Dreambox DM800 Gemini 4.6 Technisat multytenne twin
digitaal kijker Geplaatst: 16 januari 2009 Geplaatst: 16 januari 2009 de telesat zenders zijn deels in MPEG4 en deels in MPEG2 hé, die 600S kan geen HD beelden aan, miss wel doorsturen naar je pc waar je die dan kan bekijken in mpeg4 (RTL en RTBF zenders). Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
satvet Geplaatst: 16 januari 2009 Geplaatst: 16 januari 2009 Het oude formaat voor HD TV kunnen alle boxen ontvangen en streamen. Voor het decoderen echter ontbreekt de juiste hardware. M.a.w. de tuner ontvangt het signaal en kan het doorgeven, de rest van de box kan er niets mee. Tegenwoord echter is HD-TV vooral in een nieuw formaat waar de "oude" tuners niets mee kunnen.
Gast MiLo Geplaatst: 16 januari 2009 Geplaatst: 16 januari 2009 De 600 en de 7025 kunnen alleen MPEG-2 decoderen. Ze kunnen WEL HD resolutie aan, mits de zender dus in MPEG-2 uitzendt (zoals een paar demo kanalen en ik dacht de BBC een tijdje deden). De uitvoer is altijd SD, dus schaalt hij de HD resolutie altijd terug naar PAL. Een HDTV aansluiten heeft dus toch geen zin. MPEG-4 decodering is alleen mogelijk met extra hardware (die de 800 en 8000 wel hebben), de CPU heeft lang niet genoeg vermogen om de decodering zelf te doen - dan zou hij op 4GHz moeten lopen in plaats van 250 MHz. De meeste HD zenders zenden ook op DVB-S2 uit, en daar is ook nog een nieuwe tuner component voor nodig. Deze zenders zijn op de 600 en 70xx helemaal niet te ontvangen en ook niet te streamen. Het plaatsen van een DVB-S2 tuner is ook niet mogelijk.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen