DreamboxNewbie Geplaatst: 16 januari 2009 Geplaatst: 16 januari 2009 Vorige maand heb ik een dm8000 gekocht om mijn 7025 te vervangen. Sindsdien heb ik het volgende probleem: Als tuner A bezet is door een opname, heb ik met tuner B problemen bij het zappen tussen kanalen op verschillende satellieten. Ik krijg geen lock, of slechts na enkele keren proberen. De signaal sterkte op tuner B blijft negatief. Beide tuners zijn verbonden met een diseq switch, geen doorlussing. Op mijn 7025 had ik dit probleem niet, kan het te wijten zijn aan een slecht contact? Defecte tuner? Diseq die de geest heeft gegeven (net op het moment dat ik mijn 8000 installeerde). Hoe kan ik dit best testen? Vriendelijke groeten, Sven Van Hauwe
satvet Geplaatst: 16 januari 2009 Geplaatst: 16 januari 2009 A en B wisselen van DiSecq, B laten opnemen en kijken of A problemen heeft misschien?
lookie Geplaatst: 16 januari 2009 Geplaatst: 16 januari 2009 Ik hoop dat je de f-connectoren hebt gecheckt. Lijkt me dat er één los zit. DM7000s, DM7025 (320GB, quad lnb) & DM8000 (1TB, Multytenne twin). Newnigma2 images. Samsung 65".
DreamboxNewbie Geplaatst: 16 januari 2009 Auteur Geplaatst: 16 januari 2009 Dat was wat ik wou weten: of een eventueel slecht contact de gemelde symptomen kon veroorzaken. Op het eerste zicht zat alles vast, zal vanmiddag voor alle zekerheid de connector eens vervangen.
Neptunus Geplaatst: 16 januari 2009 Geplaatst: 16 januari 2009 Ja, dat is altijd lastig te testen, zo heb ik eens uren zitten klooien met twee merken Disecq switches die mij door mijn (inmiddels ex) satboer werden aangeraden. Achteraf bleken beide 2.0 switches helemaal niet te werken bij een Dreambox. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
DreamboxNewbie Geplaatst: 16 januari 2009 Auteur Geplaatst: 16 januari 2009 Het lijkt erop dat je gelijk had, na verwisselen van de connector (en tegelijkertijd wisselen van coax naar tuners A en kan ik wel van sat wisselen met tuner B terwijl tuner A opneemt. Het blijft echter wel een stuk trager gaan, het duurt tot 5 seconden voor ik terug een lock krijg. Met slechts 1 tuner in bedrijf gebeurt dit bijna ogenblikkelijk. Is dit normaal? Sven
digitaal kijker Geplaatst: 16 januari 2009 Geplaatst: 16 januari 2009 ik zit ook met een soort gelijk probleem, ik heb een motor aanhangen,de moteck SG-2100A, en die zit op tuner A,waneer ik dus naar een andere satelliet wil schakelen dan gaat die opeens op tuner B staan,en dan kan die niet verdraaien want de motor zit op tuner A,en dan moet ik tuner B uitschakelen want anders kan ik niks zien van een andere sat. ik moet op de B nadien weer de tuner aanzetten met dezelfde dingen als A,want anders vindt ik niks terug hoe die in te stellen zodat de B tuner niet reageerd als een motor maar die enkel die sats bekijkt als hij signaal krijgt van ontvangst. is er iemand die mij kan zeggen hoe ik de tuner B best instel zodat de problemen zijn opgelost. wil dus A verder gebruiken als motor ontvangst,en de tuner B dezelfde zenders openen maar niet met motorgestuurde. moet wel zeggen,tuner B heeft een apparte kabel hangen op dezelfde twin lnb,dus met 2 aansluitingen erop. ik hoop hier een werkend idee te krijgen van iemand, alvast bedankt. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
Nowtv Geplaatst: 16 januari 2009 Geplaatst: 16 januari 2009 Wat was de reden dat de switchen niet werkte. Welk merk heb je gebruikt. Of welke merken werken zonder problemen.
Gast dunnie Geplaatst: 16 januari 2009 Geplaatst: 16 januari 2009 welke software versie zit erin Ik had ook problemen met de 2de tuner bij gemini na laatste gemini versie of andere image ws het verholpen.
DreamboxNewbie Geplaatst: 16 januari 2009 Auteur Geplaatst: 16 januari 2009 Bij mij staat er PLi Jade op.
DreamboxNewbie Geplaatst: 17 januari 2009 Auteur Geplaatst: 17 januari 2009 Mijn probleem blijft zich toch voordoen: opnemen met tuner A, met tuner B kan ik da niet meer van sateliet wisselen. Ik heb ondertussen de aansluitingen nagekeken, die zijn OK. De coaxen naar beide tuners zijn verwisseld, het ligt niet aan de disecq. Als ik met een timer een opname laat beginnen terwijl ik naar een andere sat kijk met tuner A lukt het tuner B om de juiste sat te vinden. Ik kan dan ook met tuner A zonder probleem van sat wisselen. Het is dus enkel als tuner A bezig is met een opname dat ik met tuner B niet (of slechts na enkele pogingen) van sat kan wisselen. Volgens mij blijven er nog 2 mogelijke oorzaken : software, of een defect in tuner B. Ik heb dezelfde symptomen bij PLi en Ronald, het ligt dus niet aan de image denk ik. Zijn er nog mensen die hetzelfde voorhebben, ik zou niet graag mijn 8000 opsturen voor reparatie als het niet nodig is. Nog wat extra informatie: ik heb net wat met de signaalzoeker gespeeld, ik heb handmatig enkele transponders gezocht met tuner B, ondertussen had ik beeld via tuner A. Dit ging zonder problemen, binnen 1 seconde lock op andere sat. Aan de hardware zal het dan ook niet liggen zeker. Aan beide tuners is een disecq voor 4 sats verbonden.
bliksem Geplaatst: 17 januari 2009 Geplaatst: 17 januari 2009 is een bekende bug wordt aan gewerkt door dm laatste beta van dm werk wel goed Dreambox DM8000HD AZBOX Premium +
Roodkapke Geplaatst: 17 januari 2009 Geplaatst: 17 januari 2009 Stel je tuner eens anders in. Gebruik diseqc 1.1. Stel een herhaling in icm een diseqc repeat. Dan zou het schakelen wel goed moeten gaan. PLinux member
DreamboxNewbie Geplaatst: 17 januari 2009 Auteur Geplaatst: 17 januari 2009 bedankt voor de info, dit stelt me weer gerust. Waar heb jij die lijst met gekende bugs gevonden? ik heb gekeken op het vip forum marr vond niets. Toegegeven mijn Duits is niet geweldig
DreamboxNewbie Geplaatst: 6 februari 2009 Auteur Geplaatst: 6 februari 2009 Is er nog nieuws over dit probleem, of kan iemand me in de juiste richting wijzen om de lijst met bekende bugs te vinden. Sven
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen