Ga naar inhoud

[all] welke dreambox moet ik nemen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo mensen,

Ik zal me even voorstellen mijn naam is dave en heb 5 jaar een schotel antenne gehad.

Bij het verkopen van ons huis deze week was de deal dat de de schotel en tuner (pioneer) moesten blijven. dit was natuurlijk geen probleem, maar omdat we waar we nu tijdelijk zitten ook geen kabel hebben en mijn digitenne toch een verschrikkelijk slecht beeld geeft op mijn pioneer plasma (50 inch) ben ik voorzichtig op zoek naar iets beters.

Dreambox heb ik al jaren van gehoord maar ben huiverig voor het onbekende, ben een leek met flashen enz enz. waarom toch een dreambox. ik wil het gewoon zelf ervaren en (mischien door schade en schande ) wijs worden.

Dan nu de vraag welke db.

Zoals gezegd vind ik kwaliteit van het beeld belangrijk maar mijn plasma(ik heb hem ondertussen al 6 jaar) ondersteund geen hd. Ook het zoeken van allerlei sattelieten ben ik geen type voor maar eventueel opnemen op een hd och waarom niet. Ik heb ondertussen begrepen (ja ik veel gelezen hier) dat er tuners zijn waar ik zowel canal digital pasje in kan doen als mijn digitenne, maar denk gezien het kwaliteit van kpn je na een tijdje alleen maar op de canal zit (denk ik dan he).

Ik ben onder de indruk van de controle wat betreft het plaatsen van posten,reclame enz. enz. dus heb me veel gezocht en gelezen maar denk dat ik deze vraag toch zo kan stellen omdat mijn situatie redelijk specifiek is.

groet dave.

Geplaatst:

Welkom op dit board. Fijn dat je ook de moeite genoemen hebt om onze huisregels even te lezen. Dat doen er niet veel wink

Aangezien je aangeeft HD te willen, blijft er alleen de DM800HD en de DM8000HD over.

De 800 heeft 1 tuner dus in principe 1 zender opnemen terwijl je naar een ander kijkt en de DM8000HD heeft wat dat betreft volledige vrijheid.

Ik ga de andere verschillen niet uitleggen, want dat is met de zoekfunctie gemakkelijk terug te vinden en dus al meermaals uitgebreid aan bod geweest.

Ron

Geplaatst:

Citaat:
ondersteund geen hd.

Citaat:
Aangezien je aangeeft HD te willen, blijft er alleen de DM800HD en de DM8000HD over.

zoals ik het lees, is HD niet persé de bedoeling.

grtz arie

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Geplaatst:

Gaat er om waar je persoonlijke voorkeur naar uit gaat.Over alle boxen is uitvoerige info te vinden op sat4all en het internet.

Zet alle types op een rijtje en kijk waar je voorkeuren liggen.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Geplaatst:

Zoals ik het begrijp, zou voor jou de DM600, de DM7020 of de DM7025 al tot de mogelijkheden kunnen horen. In alle dreamboxen, kan je tegenwoordig wel een HDD inbouwen of aankoppelen.

De 600 en de 7020, hebben een enkele tuner en zoals Toxic al aangegeven heeft, ben je iets beperkt in kijken en opnemen.

De 7025 heeft een dubbele tuner en als je daar ook bedoelde LNB's op aansluit zijn de kijk en opname mogelijkheden bijna onbeperkt.

mbt de 7020, dit model zou uit de productie gaan.

Ik vind de beeldkwaliteit van de dreambox gewoon goed.

grtz arie

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Geplaatst:

Welkom op dit forum.

Ik heb zelf nog een DM 500. Zelf zou ik een DM 800 of een DM 8000 nemen. Steeds meer zenders gaan straks ik HD uitzenden, dus dan ben je gelijk klaar. Het hangt natuurlijk ook af hoeveel je graag maximaal wil uitgeven voor je ontvanger. Zelf vind ik de DM 8000 erg duur.

Zelf heb ik heel wat uren moeten prutsen voordat ik beeld had. Met hulp hier en van een buurman lukte het goed. Als je eenmaal weet hoe het werkt, dan blijkt het vrij eenvoudig te zijn.

Ben benieuwd wat je gaat kopen.

Geplaatst:
Origineel bericht van: arie kanarie
Citaat:
ondersteund geen hd.

Citaat:

zoals ik het lees, is HD niet persé de bedoeling.

klopt maar als je op de toekomst voorbereid wil zijn zou het toch een 800 of 8000 moeten worden zou ik denken

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Geplaatst:

Sjonge wat een snelle reacties, bedankt mensen.

Ik denk dat ik op basis van de antwoorden achter een 7025 of 800 aan ga.

Ondertussen heb ik een adresje gevonden die me kan helpen met installeren. dus marktplaats here i come. Ik denk trouwens dat ik op zoek ga naar complete set (incl. schotel/lnb) dan kan daar weinig mis mee gaan. (nadat ik het werkend gezien heb natuurlijk)

Nogmaal bedankt mensen, en meer reactie zijn natuurlijk welkom.

groet dave.

Geplaatst:

Ik lees marktplaats.

Kijk je dan wel uit dat je niet een kloon aangesmeerd krijgt.

Ik lees dat je en je CD kaartje en Digitenne kaart erin kwijt wil. Dan moet je geen 800 nemen want die heeft maar 1 kaartlezer en 1 tuner. 7025 zou wel kunnen maar heeft weer geen HD beeld.

Wil je 2 kaartlezers, HD beeld, en verschillende type tuners in een doos dan hebben we het over de 8000.

Succes.

Geplaatst:

oeps, je hebt gelijk niet aan gedacht.

tsja ik denk dat ik maar even moet kijken wat er op mijn pad komt. dan kan ik mijn keuze maken terwijl ik voors en tegens tegen elkaar afweeg. Ik neem aan dat, ook al heeft de tv geen hd ondersteuning, het beeld wel beter is of is dit te simpel.

Geplaatst:

wat ik me dan afvraag

is er ook een verbetering van beeld

als je een HD kanaal op een gewone oude televisie zou bekijken?

of moet je echt een nieuwe tv kopen?

Geplaatst:

Origineel bericht van: ronaldsl
Hoi,

Welkom !

Ik zou als ik jou was het te koop forum hier in de gaten ipv marktplaats.

Ronald

bedankt voor de tip, maar ik had al gekeken en er zijn weing setjes om zo te zeggen. maar goed we hebben geduld.(ahum)

zeker jullie het nu zo over klonen hebben zal ik eerst het te koop hoekje in de gaten houden.

Geplaatst:

Hee,

Koop anders eerst eens een 7000. Worden NU regelmatig en zeer goedkoop aangeboden door leden die een 800 of 8000 gekocht hebben. Hiermee kun je alles goed onder de knie krijgen.

Toen ik de 7000 kocht moest je met serieele kabeltjes aan de gang etc. Nu, zet dat ding aan internet en hij download bijna van alles zelf.....(met PLI Jade dan)

Ik kijk nog steeds elke avond met plezier naar mn 7000 op mn 42 inch plasma. (en als ik dan ergens anders eens tv kijk.....naar kabel (zelfs digitaal..) of digitenne) dan denk ik altijd weer: BLIJ met mn 7000.

Succes

Ronald

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen