Ga naar inhoud


Ervaring Tevii S460


vapoto

Aanbevolen berichten

Dit is een aantrekkelijk geprijsde PCI DVB-S/S2 kaart, die blijkbaar ondersteund is in linux.

Ik zou deze willen aanschaffen ipv de TechnoTrend S2-3200, omdat ik deze nergens meer vind in de buurt.

Maar ik vind helemaal geen reviews of ervaringen met die kaart. Heeft er iemand hier wel ervaring mee, kan de kwaliteit van zo'n kaarten veel verschillen? Want ik zoek dringend 2 DVB-S2 tuners die odnersteund worden in linux, als iemand ervaringen heeft met andere goed geprijsde tuners (onder de 100 euro) mag die het ook laten weten.

 

Thanks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb hem recent binnen gekregen, maar ben er (nog) niet weg van.

 

- Na enkele minuten stopt hij ermee (ik denk een manco- exemplaar)

- kwaliteit van afwerking beneden peil

 

Zie mijn berichtgeving met foto's op:

DVBNetwork forum

 

Hij gaat retour. De momenten dat hij wel werkte was hij snel met goede signaalsterkte...

Lekker klooien met mijn 7025, TDT4U, HD (DVB C/S2) HTPC met DVBViewer Recording Service (!!!), DM500 en dbox II

 

*** Assumption is the mother of all f*ckups !!! ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Typisch... ik heb een S650 USB ontvanger van revii en ook die van mij stopt er vaak heel snel mee. Ik heb 'm op 2 verschillende pc's geprobeerd, maar hij hangt zichzelf spontaan op. Ik heb de bij geleverde software gebruikt en heb een clean install op een van mijn pc's gedaan.

Ik ga nu de laatste drivers (22 jan 2009) downloaden en de nieuwste mytheatre versie. Kijken of dat beter gaat.

Als ie het doet, ziet het er goed uit, maar hij doet het vooralsnog meer niet dan wel. Ik moet de ontvanger echt een keer uitzetten en weer aanzetten voor deze weer werkt. Even loskoppelen van de usb-poort is niet voldoende.

 

Groeten Maxzz

-------------

Vu Duo met Pli

1 Bisat schotel met 4xlnb en 1 Big Sat met 7xlnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit ook over een S650 usb te denken, vooral vanwege de complete diseqc ondersteuning.

 

Maar als het geleverde product kapot is, zou ik het gewoon terug sturen. Lijkt mij dat de leverancier er genoeg van verkoopt.

 

Ben wel benieuwd of een stabiele MyTheatre 3.38.2 er goed mee werkt. Alle MyTheatre 4 versies zijn nog beta wink

 

 

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb een nieuw exemplaar gekregen, en deze werkt prima. Paar dagen in gebruik, geen issues te benoemen. Kaart werkt probleemloos. Wel is het zappen, met name bij HD kanalen, af en toe erg langzaam. Signaalsterkte is ook prima.

 

Heb de Technisat Skystar HD2 door deze vervangen, om uit te sluiten of glitches in het beeld aan de HD2 lagen. Heb nog niet echt uitsluitsel, maar als de glitches niet samenhangen met de HD2 ga ik vanwege het zappen toch terug naar de Technisat.

 

Update zal wel volgen....

Lekker klooien met mijn 7025, TDT4U, HD (DVB C/S2) HTPC met DVBViewer Recording Service (!!!), DM500 en dbox II

 

*** Assumption is the mother of all f*ckups !!! ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Zork: Wat versta je onder traag zappen bij HD-kanalen? Hoe is dit bij gewone FTA en gecodeerde kanalen? Werkt de TeVii S460 ook met CanalDigitaal? En zo ja, hoe dan. Ik ben nog geen CI-module-kaart voor deze satellietkaart tegengekomen.

Ik zit er namelijk ook over te denken om deze kaart te kopen.

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

HD zappen kan seconden duren, met of zonder codering. De laatste driver update zou dit verbeteren, maar er is nog wel werkt te doen. Iedere satkaart kun je werkend krijgen met CD, lees bijvoorbeeld de Acamd thread maar.

Lekker klooien met mijn 7025, TDT4U, HD (DVB C/S2) HTPC met DVBViewer Recording Service (!!!), DM500 en dbox II

 

*** Assumption is the mother of all f*ckups !!! ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe is het zappen met gewone SD-kanalen? Is dat wel acceptabel? En klopt het dat er alleen een Acamd-thread is voor Windows? Ik wil namelijk een Linux MCE bouwen.

Wellicht veel vragen, maar het is allemaal vrij nieuw voor mij, om een dergelijke HTPC te bouwen.

Werkt een Windows/Linux MCE met de juiste videokaart ook goed op analoge/beeldbuis TV?

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees dan de eerste thread van dit forum maar: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...nel#Post1557023

 

Met Linux kun je van Acamd afzien en native CCcam draaien !

 

SD zappen gaat prima, ik ben er van overtuigd dat HD ook gefixed gaat worden. Beeld op een analoge buis is prima !!

Lekker klooien met mijn 7025, TDT4U, HD (DVB C/S2) HTPC met DVBViewer Recording Service (!!!), DM500 en dbox II

 

*** Assumption is the mother of all f*ckups !!! ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...