Ga naar inhoud


[ADVIES] Welke HD Twin PVR? (max. 600€)


Q-BiC

Aanbevolen berichten

Ik ben ben van plan een HD Twin PVR van maximum 600€ te kopen die samen met een TV Vlaanderen smartcard zal gebruikt worden, maar ik twijfel nog welk toestel.

Ik heb een nieuwe thread gestart, omdat men vereisten nogal specifiek zijn en ik anders toch maar een thread zou gaan hijacken...

 

Mijn voorkeuren gaan momenteel uit naar:

  • Homecast HS 8100 CI PVR

    => europese versie verschilt van de benelux versie; de benelux versie heeft werkende EPG, maar is moeilijk te vinden

  • ABcom IPBOX 9000 PLUS

    => duurste van de hoop, al 600€ zónder HDD, negatieve punten inmiddels vergeten smile Heb de review op tele-satellite gelezen en lijkt me toch een ferme receiver.

  • Vantage HD 8000S

    => negatieve punten inmiddels ook vergeten smile

  • Humax iCORD HD

    => omdat die ook in die price range zit, maar ik denk dat die minder geschikt is, heb er niet zoveel over opgezocht...

  • en vul gerust aan smile

 

Wat de receiver zeker aan boord moet hebben, hoef ik hier niet te vermelden. Ze hebben allemaal wel hdmi out, component out, een of andere digital audio out, interne SATA aansluiting, etc.

 

Wat moet de receiver zeker kunnen:

  • ten minste 1 gecodeerde HD zender opnemen en een andere, volledig onafhankelijke, óók gecodeerde HD zender bekijken (zal aangesloten worden op een Duo LNB Twin).
  • opnames ongecodeerd opslaan of die automatisch decoderen op een bepaald tijdstip.
  • output formaat (1080i, 720p, 576p) laten instellen door de gebruiker, kwestie dat als ik 1080i niet te pruimen vind, ik 720p kan verplichten.
  • ingebouwde teletext viewer
  • timeshifting (ook tegelijk met een opname)
  • EPG compatibel met TV Vlaanderen
  • geruisloos zijn en weinig verbruiken in stand-by. De HDD & fan moeten dus stilvallen als ik hem in stand-by zet. De fan moet bij voorkeur temperature controlled zijn in gebruik. Reden voor dit alles: de PVR komt in een slaapkamer te staan.
  • de gebruiker toelaten een opgenomen programma te bekijken nog vóór de opname is beëndigd (timeshifting dus eigenlijk, maar dan niet via een timeshift buffer maar rechtstreeks op het opgenomen bestand)
  • mij laten archiveren via USB of ethernet
  • Mij onbezorgd TV laten kijken en onbezorgd laten opnemen, zonder dat ik continu in de weer moet zijn met firmware updates die dan weer andere problemen met zich mee brengen. Ik ben geen professional, ik wil gewoon een zo deftig mogelijk product waar ik zonder problemen alles mee kan doen wat ik wil.

 

Ik heb momenteel een Philips 8121 en ben hier niet tevreden over. Ik begrijp dat vrijwel elke HD PVR met bugs te kampen heeft. Het verschil zit hem in met hoeveel bugs de PVR uit de startblokken schiet, en hoe snel bugs gefixed worden door de fabrikant.

Hieronder kan je dus, uit ervaring met de Philips, wat concrete voorbeelden lezen van functies die de nieuwe PVR zeker aan boord moet hebben en punten waarop de PVR zeker stabiel moet zijn. Het lijkt mierenneuken, maar anders kan ik evengoed de Philips houden.

  • manuele opnames (rode record-knop) moeten mogelijk zijn, ookal loopt de manuele opname standaard bijvoorbeeld 4 uur door en is er een timer gepland 2 uur in de toekomst.
  • een reeds lopende opname (timer of manueel) moet voorrang krijgen op geplande opnames. De PVR mag hoogstens waarschuwen dat er een overlapping plaats vind, maar mag geen keuze tussen de 2 opnames afdwingen.
  • het timeroverzicht moet zender & tijdsinformatie weergeven, zowel van timers op tijd, als timers via de EPG (de philips toont nu enkel de programma naam indien geprogrammeerd via EPG ... :s)
  • timers moeten kunnen ingesteld worden op "elke dinsdag", of "maandag t.e.m. vrijdag", enzovoort, zodat met 1 instelling de PVR elke dag hetzelfde programma opneemt.
  • hoofdstukken moeten kunnen weggeknipt worden uit een opname.
  • door- en terugspoelen moet sneller kunnen dan 32x. (Op de Philips duurt het bijna 2 minuten om 1 uur door te spoelen.)
  • de PVR moet "resume playback" ondersteunen. Indien er op STOP geduwd wordt tijdens playback, of indien een menu geopend wordt (bv om een timer te programmeren), moet de weergave van dat videobestand weer hervat worden vanaf het moment dat die gestopt werd.
  • Signaalkwaliteit, signaalsterkte, satellietlocatie, audio formaat, etc, moet per zender zichtbaar gemaakt kunnen worden.
  • De gekozen favorietenlijst waar ik door aan het zappen ben, moet onthouden worden, ookal wordt een menu geopend en gesloten, of ookal wordt de PVR in stand-by geplaatst.
  • Per zender zou de taal- en ondertitelingvoorkeur moeten onthouden worden zodat die niet keer op keer moeten veranderd worden. Indien dat niet mogelijk is, zouden die 2 functies vlot toegankelijk moeten zijn, bv met toetsen op de remote.
  • Zenders zouden moeten kunnen gerangschikt worden, zodat de meest interessante vooraan staan.
  • Het front panel display moet meer tonen dan enkel "Prg 015" en "12:34"....
  • De teletext viewer zou transparant moeten kunnen gemaakt worden, zodat ondertiteling via teletext mogelijk is (bijkomstig, maar toch)
  • Een "Previous channel" knop op de remote zou handig zijn.
  • Een "skip" knop op de remote zou handig zijn. Daarmee bedoel ik, met een paar drukken op de knop x-aantal seconden/minuten verspringen (handig bij reclame, of om op 2 seconden tijd 2 uur verder te spoelen)
  • Door lange EPG lijsten of opnamelijsten moet snel kunnen gescrolled worden. Als het ware een "Page Up/Down" functie...

 

 

Ik weet dat er problemen zijn om de TV Vlaanderen EPG (naast now/next) werkend te krijgen op bepaalde receivers, of dat de TV Vlaanderen smartcard niet direct werkt op de receiver. Als je een receiver kan aanraden, dan had ik graag ook geweten welke CI module je ervoor aanraadt, of de EPG al dan niet werkt en zoniet, of die werkend kan gekregen worden... Eventueel zou ik nog zonder EPG kunnen leven (heb het al heel men leven gekunnen).

 

(Als een CI module vereist is, dan had ik gedacht aan de "Aston SECA DUAL 1.07". Voor zover ik heb gelezen, lijkt die vrijwel overal te werken, en hij ondersteund 2 gelijktijdige decoderingen.)

 

 

Ziezo, ik heb geprobeerd volledig te zijn, maar ik ben tamelijk nieuw in de satelliet wereld, dus als je toch meer info nodig hebt, shoot.

 

En wees kritisch, als je een IPbox hebt en je vindt dat die traag reageert op je remote ofzo, dan zeg je dat ook maar gewoon wink

 

 

 

Alvast bedankt

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


FF voorop gesteld, Géén enkele twin hd pvr is perfect, en je steld verdomd hoge eissen?

 

Ikzelf heb sinds een kleine maand de Kathrein usw 922 met een standaard 500 gb hardisk, ik weet uit betrouwbare bron dat de(een) nederlandse importeur deze te koop aan wil gaan bieden voor € 550,-

Deze neemt ongecodeerd op (kun je opgeven bij opname planning ja of nee)en afhankelijk van je keuze kun je dan een andere gecodeerde zender kijken en timeschiften zoveel je wild, dit gaat natuurlijk altijd met ongecodeerde zenders. Dit gaat allemaal zo vanzelf en perfect dat je zelfs vergeet dat je aan het timeshiften bent woordoor je voor jezelf en natuurlijk ook de tuner wel 'ns in de war komt waardoor hij/je er beide niet meer uitkomt soms tot een gevolg van manuele herstart met de aan/uit knop. Denk je goed naar (met natuurlijk je vrouw en kindertjes erbij) werkt alles zeer goed.

Het schijnt zelfs als je 2 abonnement kaartjes en cam's hebt, je altijd alles ongecodeerd kunt gebruiken (nog niet getest door mij)

Elke opname kun je ook tijdens opname vanaf begin al kijken, ook als de opname nog bijv. een uur moet-geen probleem, stop je met kijken gaat hij vanzelf morgen vanaf dit punt weer verder als jij dat wild, time shiften van de lopende opname=geen probleem, werkt alles nagenoeg perfect.

Je kunt een time shift zeer snel doorspringen vooruit achteruit met een schuifbalk (als in windows mediaplayer ed.) en langzamer met de 2x, 4x 6x enz knoppen.

Opnames kunnen geknipt en geplakt worden om bijv. reclame te verwijderen, hiervoor maakt de receiver zelf al stukjes aan (heb dit zelf niet actief gebruikt)

Favorieten lijsten kun je maken hoe je maar wild.

alle zenders die je voorkeur hebben kan je naar boven plaatsen in willekeurige vollegorde. Zap je vanuit de favorietenlijst naar een andere lijst(of door opname) dan kom je later terug in de algemene lijst (die wellicht door jouw al op vollegorde is gezet) een probleem is dit niet want daarvoor heb je de favorieten knop waardoor je weer naar je gewenste lijst kunt.

Ondersteund alle beeld formaten die jij aangeeft met als leukste stand auto, dan heb je altijd het perfecte beeld (ik denk voor de lagere kwaliteiten geupscaled mar daar merk je niets van buiten een zeer geweldig beeld)

De EPG van canaal digitaal werkt alleen als now next, maar met een beetje geluk geven onze NL omroepen de programmas door aan astra die deze gegevens op een speciale transponder zetten waar de receiver vanzelf een keer heenzapt en de gegevens ophaald (deze tijd en zender kan je zelf ingeven)

teletext is ingebouwd (geeft helaas nog niet door aan mijn tv, word wellicht verholpen met een toekomstige SW update)

Elke hardisk maakt te veel lawaai, ik kan deze als gemiddeld tot laag beoordelen.

Heeft 3 usb aansluitingen (1 voor op receiver)voor benadering hardisk, zenderlijst, foto's,mp3 ed. luisteren bekijken, schijnt zelfs op te nemen (niet getest) op een memo stick.

Ethernet aansluiting. Doe hierzelf nog niets mee maar hiervoor schijnen leuke dingen te zijn/te komen (Kathrein heeft de broncodes vorige week vrijgegeven van de linux besturing)

De zender info word weergegeven in de balk na het zappen vooraf instelbaar in aantal secondes, met de info wel of geen teletext, Hd, en hoelang het betreffende programma nog loopt transponder kwaliteit word dacht ik niet aangegeven.

Het frontpanel heeft een 16 punten display past de info niet dan lopt de matrix vanzelf door zodat je dit goed kan lezen.

 

 

Voor mij is dit een hele mooie receiver, perfect is een te groot woord, en persoonlijk denk ik dat deze (perfecte) er niet zijn.

Stabiel is de receiver wel "mijn kinderen 5 en 7 jaar" kijken opnames, doen aan timeshiften als ze naar de wc moeten of iets anders alsof het heel normaal is !! probeer dat maar 'ns bij een DVD speler voor je TV!! geheid dat je dat gemak niet hebt.

 

Een receiver die doet wat je denkt is er niet, en fabriekanten moeten rekening houden met de wensen van veel klanten binnen hun technische of licentie mogelijkheden!

Jouw wensen lijst is nogal uitgebreid en mischien onmogelijk, maar aan de meeste wensen voldoet de Katrein usw 922

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
FF voorop gesteld, Géén enkele twin hd pvr is perfect, en je steld verdomd hoge eissen?


Je bent niet de eerste die zo reageert op men bericht wink
Mijn fout, ik had misschien beter in men openingspost vermeld dat ik niet op zoek ben naar een Mercedes SLR McLaren, die óók nog eens kan vliegen, voor 600€. Ik begrijp ook wel dat zoiets niet mogelijk is.

Ik ben wél op zoek naar een veelzijdig, gebruiksvriendelijk en zo stabiel mogelijk toestel en ik ben van mening dat op zijn minst de opgesomde toestellen torenhoog boven men huidige Philips uitsteken.

Zelfs al is niet alles mogelijk op die toestellen, zoals de TVV compatibele EPG, dan nog is het volgens mij een beter toestel dan de Philips.

Trouwens, de EPG op de Philips stelt niet veel voor. Zeer onstabiel en ongebruiksvriendelijk.
- Sommige timers worden niet of verkeerd uitgevoerd
- Soms wordt er geklaagd over overlappende opnames terwijl dat helemaal niet het geval is
- Sommige programma's kunnen niet gemarkeerd worden voor opname
- en andere timers kunnen dan weer niet gedeactiveerd worden via de EPG.
- En als ik ze dan al heb kunnen deactiveren via de EPG, dan nog blijven ze soms staan in het algemene timeroverzicht
- waar dan enkel de programmanaam te zien is. Geen zendernaam, geen begin- of eindtijd. Manueel timers toevoegen is dus giswerk, op zoek naar een vrij slotje.

Dan neem ik nog liever een TV blad of een webpagina ter hand, en programmeer ik alles manueel op tijd, zoals ik altijd al gewoon ben geweest. Dus ik denk dat ik een PVR die niet compatibel is met TVVlaanderen EPG niet zó'n gemis zal vinden, hoewel het uiteraard extreem handig blijft als het wél vlekkeloos werkt...


De meeste andere zaken die ik vermeld heb, vind ik echter wel basisfeatures. Het zijn zaken die technisch gezien perfect mogelijk zijn, zaken die zelfs mijn analoge HDD/DVD-recorder reeds kan (inmiddels toch al meer dan 3 jaar oud en de helft goedkoper dan wat ik nu zoek). En dan heb ik het over:
- opnames opsplitsen
- stukken wegknippen uit een opname
- herhalende timers instellen
- volledig stilvallen in stand-by
- opnames bekijken nog voor die beëindigd zijn
- mij manueel iets laten opnemen terwijl er later een timer gepland staat, en de reeds lopende opname voorrang geven aan de getimede (ook een eerdere overlappende timer voorrang verlenen op een andere timer die later begint, handig als je eenmalig iets anders wil opnemen dan je automatisch herhalende timer)
- skip knop van 5 seconden tot 2 uren
- resume playback
- uitgebreid front panel display
- enzovoort...


Om nu op de rest van je reply in te gaan. De naam "Kathrein ufs 922" ("usw" is wss een typfoutje?) heb ik reeds horen vallen, maar ik vind die nergens in België, of in een bekende NL winkel (meer kans op goede service voor BE klanten) en ik vind er ook geen review van.

Dus je zegt dat als je een zender gedecodeerd opslaat, je enkel ongecodeerde zenders kan kijken. Wil je gecodeerde zenders kijken, dan moet je erop letten dat de opname ook gecodeerd alles opslaat, correct? Dus eigenlijk kan er maar 1 decodering tegelijk plaatsvinden? Ook indien je een Aston DUAL Cam zou gebruiken, die 2 decoderingen zou aankunnen? Dus om op safe te spelen, stel je best in dat alles gecodeerd wordt opgeslaan. Kan je de PVR dan automatisch op een later tijdstip die opnames laten decoderen zodat ze langer dan tot het einde van de maand beschikbaar zijn?

Schakelt de PVR zijn HDD & fan uit als je het toestel in stand-by zet, of moet je daarvoor ook manueel de stroom onderbreken?

Divx, MP3, foto's etc, zijn voor mij niet belangrijk.
Men PC hangt ook aan men TV, en ik zou ook men PS3 daarvoor kunnen gebruiken.

Voor de rest ziet het er mij wel een aardig toestel uit. Ik zal eens wat meer info proberen opzoeken.


Link naar reactie
Delen op andere sites

De Kathrein usw 922, neemt meerdere zenders gecodeerd op op de HD, je maoet dan wel op je transponder letten, aangezien deze met meerdere zenders gedeeld worden ! hiervoor is ook de dual cam, heb je een andere zender op een andere transponder dan werkt dit niet altijd (ligt bij mij denk ik aan de module aangezien deze dat ook had bij mijn vorige twin tuner.

-start uit vanuit slaapstand naar een opname en beeindigt ook in slaapstand als die klaar is

- met de timer heb ik nog geen problemen gehad ook niet bij overlap of inspringen

-lopende opname kijken vanaf begin= geen probleem

- niet gecodeerd opgenomen heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar als je kijkt (of s'nacht bij naar bed gaan afspeeld) gebeurd dit zowiezo vanzelf

- skip knop =spoelen als bij media plaier computer met stappen van 30 sec tot eind van de opname = mogelijkheid 1, of, mogelijkheid 2 =2e knop met stappen functie kortom nagenoeg perfect

-display geeft zender naam, nummer en lopende programma weer in een scrol

- de NL importeur geef ik je PM van

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...