Ga naar inhoud


Welke schotel configuratie


Turridu

Aanbevolen berichten

Beste leden,

 

Mijn vriendin heeft een schotel met duo lnb.

Ze ontvangt Astra 1 en Eutelsat W1.

Ik wil ook Astra 2 (en 3?) en Hotbird ontvangen.

 

Is dat haalbaar met 1 enkele schotel met quad lnb, of kan ik het beste voor een diseqc motor met enkele lnb of met de bestaande duo lnb.

Duurt het switchen van kanalen van verschillende sat's lang?

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kijk eens naar de Multytenne of lees het "ervaringen met multytenne" topic eens door

Veel schotel voor relatief weinig geld.

En een eenvoudige installatie.

 

Als ik de ontvangst op m'n Dreambox DM7000 niet optimaal, maar anderen hebben dit probleem niet.

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ja kijk eens naar de Technisat MultyTenne 45.

multytenne.jpg

Er zijn 2 type schotels in dit gamma (met 3 en met 4 lnb's)

 

Het zijn beiden schotels die tamelijk klein zijn, nl 45 cm breed en hoog.

Er zit 1 LNB op met al dan niet 2 uitgangen (TWIN).

In de LNB blok zitten er dus 3 of 4 LNB's.

De versie met 4 LNB's kan devolgende Satellieten ontvangen :

 

Astra 19E

Hotbird 13E

Astra 23E

Astra 28E

 

De afstelling is echt peanuts. Je richt de schotel perfect af op Astra 19E en zet de schotel echt waterpas (zeer belangrijk) en dan zijn alle andere LNB's ook automatisch uitgelijnd voor de andere satellieten. Het switchen in je satelietontvanger gebeurd dan met diseqc (AA, AB,BA en BB).

 

Er is een zeeeeer lange bespreking over op dit forum en daar wordt alles haarfijn besproken. Heb zelf alles doorgelezen (2 uur) voor ik er een kocht en aan begon.

 

Hope this helps.

Groetjes,

Stefaan

 

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben ook begonnen met een simpel setje , en na enige tijd verslaafd geraakt , heb zelf pas een motor gezet , wil niets anders meer , onvoorstelbaar wat je allemaal (meestal gratis) te zien krijgt , en een groot voordeel is dat als je schotel door de wind een beetje uit de richting staat kun je snel bijdraaien

( doe dat maar eens als het pijpenstelen regent met een vast opstelling )

 

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had een grote 88cm/95cm B&R schotel.

Die was met een jaegher motor afsteld om van 40E naar 40W te draaien en ik had er alle satellieten die ertussen liggen mee.

Maar geloof het of niet, ik heb meer signaalkwaliteit met de multytenne van 45 cm dan met mijn grote schotel van 88 cm. Heel vreemd is dat.

 

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Stefaand
ik had een grote 88cm/95cm B&R schotel.
Die was met een jaegher motor afsteld om van 40E naar 40W te draaien en ik had er alle satellieten die ertussen liggen mee.
Maar geloof het of niet, ik heb meer signaalkwaliteit met de multytenne van 45 cm dan met mijn grote schotel van 88 cm. Heel vreemd is dat.

uit ondervinding : bij de plaatsing van de motor heb ik de bestaande disch (rond doorzichtig 80cm) er op gezet en had problemen - de disch vervangen door een kleiner ovaal ijzer model en alles komt nu met toplevels binnen , blijkbaar is een ovale schotel beter bij gebruik van een motor ? nog nooit zo een goed signaal gehad

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...