Ga naar inhoud


AAF_BA_Image_4.51_P1.4


Gast Black_64

Aanbevolen berichten

Heb het nu eindelijk aan het werk gekregen , waarschijnlijk toch de stick geweest die telkens de problemen veroorzaakte blush .

 

Maar wat een prachtig stukje werk is dit weer van het team !!

Loopt zeer stabiel en zapt snel (ook met incubus) beeldkwaliteit is er volgens mij ook nog een stukje op vooruitgegaan.

 

Dit is de beste image tot op heden (volgens mij is dit één van de laatste beta's).

 

 

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

1.4 loopt bijna perfect.

 

Mijn Viaccess Cam werkt met all switzerse SD kanalen. Helaas wanneer je naar het enige Zwitserse HD kanaal gaat, gaat het beeld op zwart en werkt de CAM ook niet meer met de zwitserse SD kanalen, totdat je opnieuw de CAM initieert.

Andere FTA HD kanalen werken OK, dus niet echt zeker wat hier het probleem kan zijn.

 

Mijn ASTON 1.04 CAM met mijn CD kaart werkt helaas nog steeds niet. Het initieren op dezelfde manier als Viacess geeft geen resultaat. In AAF moet ik altijd de CAM opstarten in RTL4 om de kaart aan de gang te krijgen (op andere kanalen geen success). Ik heb het hier op een groot aantal kanalen geprobeerd, maar geen success.

 

Mijn kanalenlijst heb ik via FTP naar de SWAP overgezet, aangezien ik met 3 editors geen success had. Echter het werkt!

 

De EMUs laden OK. Ik kan ORF HD en 23.5 kanalen zien. Moet nog steeds ontdekken wat voor nieuwe wereld kan opengaan met Incumbus, maar nog steeds geen idee hoe dat werkt.

 

Het ziet er mooi uit. Andere "extra TV" toepassingen ga ik later nog eens uitproberen.

Aangezien ik van de stick wil blijven draaien moet ik ook nog eens uit gaan vinden hoe Fatload te installeren.

Kathi 910

Multytenne (19.2, 23.5, 28.2, 13 E)

Philips 9000 series (37pfl9632d_10) met ambilight (37 inch): full HD

WD TV Live (vervangt Philips SL300 (stream van PC to TV)

Humax 5400 (buiten gebruik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

How to Fatload:

 

You only can change it after you install your usb image with KCC.

 

- make one partion fat32.

- copy /boot/uImage from USB image to the fat32 partion, incl. the dir /boot.

 

Then you need to edit the bootargs of that image to start the fatload.

 

- go to the XBA partion and go to the dir of you usb image name.

example: ../ba/ba/aaf_e2_usb_mod_m51_p1.4/bootp.conf

 

Edit the bootp.conf.

 

ASSIGNUSBDEVICES=y

MOUNTDIFFERENT=0

BADEVICE=/dev/sda1

BADEVID=0:4

IPADDR=192.168.123.231

SERVERIP=192.168.123.231

GATEWAY=192.168.123.001

BOOTARGS=console=ttyAS0,115200 root=$badevice rw ip=$ipaddr:$serverip:$gateway:255.255.255.0:kathrein:eth0:off mem=64m coprocessor_mem=4m@0x10000000,4m@0x10400000 rootdelay=6 nwhwconf=device:eth0,hwaddr:$ethaddr init=/bin/devinit

BOOTCMD=usb reset;usb reset;fatload usb $badevid a5000000 boot/uImage;bootm a5000000

 

 

- BADEVID=0:4 the 4 points to the 4th partion where your fat32 with the /boot/uImage is.

 

- Change ext2load to fatload

- Change boot/uImage to the name you gave it (in this case it's the same)

 

 

Dit zou je toch verder moeten helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke laatste flash versie en de BA versie geprobeerd en moet zeggen het draait beide even goed!

 

De incubuscamd werkt vanaf harddisk ( waar ik de BA op heb staan) iets stabieler dan de flash versie met stick maar is nog niet stabiel genoeg, waarschijnlijk ligt dat aan incubus en niet aan E2 maar dat kan ik niet testen daar incubus niet in aaf firmware werkt.

 

Ik heb echter een grote maar en ik hoop dat anderen dat ook hebben of weten hoe dat op te lossen???

 

Bij het afspelen van media bestanden en ook vaak bij normaal sateliet TV heb ik vaak het geluid out of sync!! Bij het afspelen van media bestanden eigenlijk altijd en wanneer ik me goed herinner was dat niet in vorige E2 versies??

 

Iemand die hier ook ervaring mee heeft of juist de oplossing???

 

Ik verneem het graag want ik zou het zonde vinden om alleen die reden weer terug te gaan naar de standaard firmware!!

 

Verder ben ik namelijk uiterst tevreden over de stabiliteit van de laatste versies!! Zelfs de MKV media speelt nu goed af!!

 

groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: verkerkbr
Hier is de stick ook in de war gelopen.


Hier is de stick gewoon compleet gecrasht na een groen scherm , doet niks meer ,de kathi start nietmeer door met die erin , en op de pc zie ik m compleet nietmeer , was een kingston 4GB.

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik was gewoon het menu aan het doorlopen tot plots die sateliet links boven begon te draaien en bleef draaien , plots een half groen scherm zonder tekst ( die je er normaal in krijgt ) . De e2 image draaide ook vanaf die stik( aaf2.00e in flash ).

Moet het misschien eens andersom proberen .

 

Maar wat ik gezien heb , amai ,wist niet dat de kathi zo'n snelle zapper kon zijn :D.

 

 

 

 

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Smoking,

 

had ook iets dergelijks. Nu dacht ik ergens gelezen te hebben dat het aanbevolen wordt om de partitie opnieuw te formatteren. Dat had ik niet gedaan.

 

Dat heb ik nu ook niet gedaan. Maar gewoon alles van begin af aan er even opnieuw opgezet. Is met KCC hulpmiddel snel uit te voeren.

 

Eerst even formatteren met FAT op de Kathrein. Om de partities te verwijderen. (Windows kan hier niets mee)

 

Daarna formatteren op de PC met Fat32 met de juiste naam en dan gaat het zonder problemen.

 

En nu werkt het weer prima. Als je netwerk instellingen in KCC goed staan, wordt dit automatisch overgenomen. Wat je nog wel handmatig moet instellen zijn de DNS IP adressen. Er zijn eerder wel problemen geweest met de gateway instelling. Door het formaat vooraf te vullen met nullen, is dit ook opgelost. Mogelijk is dit niet meer nodig.

 

Dus 1 invullen als 001.

 

Eerder heb ik ook eens een Kingston stick geprobeerd, maar dat werkte niet goed. Ik heb toen nog contact gehad met Kingston support. Waarbij men aangaf dat betreffende stick minder geschikt was voor het gebruik met partities.

 

Gebruik nu zo'n piepklein ding van Sony, mini Vault of iets dergelijks en dat werkt goed.

 

In het algemeen. Bij kleine storingen met de stick. Even controleren uitvoeren in de flash en veelal is dan het probleem met de stick weer opgelost.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik kan die partitie niet opnieuw formateren , ik geraak via geen enkele weg nog op die usb stick ( ook niet via kcc ,waar je m ook niet ziet) . Laat ik die usb in de ontvanger steken start ie ook niet meer op .

 

Volgens mij usb stick rijp voor de vuilbak .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: smoking

Maar via welke weg , dus niet via de kathi of pc, die zien hem niet ?.


Op mijn computer met je muis daarna rechtermuisklik en beheren klikken, hiermee kom je in computerbeheer.

Hierin schijfbeheer kiezen en dan kijken of je stick hierin wel voorkomt, indien wel eerst partitie verwijderen kiezen en daarna 1 partitie maken en fat32 formatteren .
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Heb ik al geprobeerd , niks , staat er niet tussen . Trouwens , de pc laat ook niks horen of zien als ik de stick erin steek ( moet op z'n minst onbekend apparaat ofzo melden ) .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...