Ga naar inhoud


Verschil quad <> quatro en triax tms 9x16


Gast MichaelK

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Met goede bedoelingen heb ik een triax TMS 9x16 gekocht, zodat mijn collega's ook meer keuze hebben in het uitkiezen van de zenders.

Aangezien wij mobiel zijn (schip) hebben wij een zelfrichtend systeem (Intellian Satflower I6).

 

Volgens onze leverancier zou het systeem met een multiswitch moeten werken, dus voor vertrek nog snel de multiswitch gekocht (het installeren is ook een mooi klusje voor de vaartijd tussen de Perzische Golf en de Noordzee!!).

Helaas ik krijg echter geen beeld, met meerdere decoders aan, wel beeld als 1 decoder wordt gebruikt. Lijkt me dus dat het probleem met meerdere decoders uit horzontal en vertical tuning bestaat.

Zoals gezegd heeft onze leverancier bevestigd dat het systeem zou moeten werken met een switch, echter in de documentatie van de Satflower word een quad lnb vermeld en op de aansluitingen staat rf1, rf2, rf3 en rf4 dus krijg ik het vermoeden dat deze combinatie helemaal niet kan werken.

Weet iemand van jullie meer hierover?

Of heeft iemand ervaring waarop dit wel werkend te krijgen is?

 

Groet,

 

Michael

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: MichaelK
Zoals gezegd heeft onze leverancier bevestigd dat het systeem zou moeten werken met een switch, echter in de documentatie van de Satflower word een quad lnb vermeld en op de aansluitingen staat rf1, rf2, rf3 en rf4 dus krijg ik het vermoeden dat deze combinatie helemaal niet kan werken.
Weet iemand van jullie meer hierover?
Of heeft iemand ervaring waarop dit wel werkend te krijgen is?


Als je een Quad LNB gebruikt, deze heeft 4 gebruiksklare uitgangen, kun je dus 4 ontvangers aansluiten. Ik begrijp dat je voor een Multiswitch hebt gekozen om zodoende meer ontvangers aan te kunnen sluiten, dan heb je dus een Quattro LNB nodig, hier in is H/L H/H V/L V/H gescheiden voor input naar de Multiswitch.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Henk,

 

Dat is correct, de bedoeling is om meer decoders aan te sluiten.

Ik was al een beetje bang voor dit antwoord frown

Bijkomend probleem is dat de LNB geen standaardformaat is (vanwege de constructie en zelfrichtend).

 

Bedankt voor de info!

 

Michael

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Volgens de leverancier moet het lukken, alleen moet ik in de decoders de "LNB setting" instellen volgens het (zelfvolgende)systeem:

13v V/L

18v H/L

13v+22Khz V/H

18v+22Khz H/H

 

Verder zou een 22Khz toongenerator, tussen de switch en lnb, voor de "high" band een oplossing kunnen zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Wil er best nog wat tijd insteken om het werkend te krijgen, zeker omdat ik de x16 triax switch al heb smile

 

Groeten,

 

Michael

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet toevallig welke type schotel dit is.

Deze krijg je naar alle waarschijnlijkheid niet aan de praat met een Triax multiswitch.

Zelf al eens met een I3 en I4 lopen stoeien, ik kreeg alleen goede resultaten met de multiswitchen van EMP, alle andere switchen begrepen er niks van.

PLinux member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de informatie!

 

Als we in Nederland zijn ga ik op zoek naar de EMP switch.

Vanwege het slechte weer bij Spanje/Portugal duurt dat enkele dagen langer frown

 

Groet,

 

Michael

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
Gast stckprma

by the way; heb je reeds geprobeerd om een internetverbinding tot stand te brengen bmv een zelfrichtende/volgende schotel bvb via astra2connect. dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...