Ga naar inhoud

[7000S] Geen beeld bij "doorgeluste" dreambox

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb 2 decoders staan, een nano XX en een dreambox 7000. De Dreambox is doorgelust vanaf de Nano, waar de zenders van Astra 23,5 wel op te zien zijn, op de dreambox niet (Wel Astra 19,2 zenders). Al geprobeerd om de dreambox niet doorgelust de zenders op 23,5 te laten zien, maar ook dit lukt niet. Wat kan er nu aan de hand zijn met de dreambox (waar disecq op A/B staat)

Geplaatst:
Origineel bericht van: OscarB
Ik heb 2 decoders staan, een nano XX en een dreambox 7000. De Dreambox is doorgelust vanaf de Nano, waar de zenders van Astra 23,5 wel op te zien zijn, op de dreambox niet (Wel Astra 19,2 zenders). Al geprobeerd om de dreambox niet doorgelust de zenders op 23,5 te laten zien, maar ook dit lukt niet. Wat kan er nu aan de hand zijn met de dreambox (waar disecq op A/B staat)

Als de nano aan staat kan je alleen die kanalen vinden van de transponder waarop de nano staat.
Voor volledige lijst zou je moeten de nano op standby zetten.
Geplaatst:

De 7000 kan alleen DVB-S transponders ontvangen. Op 23.5˙ zitten veel DVB-S2 transponders (Deutsche Kabel), misschien dat de Nano die wel kan ontvange, de 7000 in ieder geval niet.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:
Origineel bericht van: Erik Slagter

De 7000 kan alleen DVB-S transponders ontvangen. Op 23.5˙ zitten veel DVB-S2 transponders (Deutsche Kabel), misschien dat de Nano die wel kan ontvange, de 7000 in ieder geval niet.

Het gaat me alleen om de regionale nederlandse zenders die wel op de Nano maar niet op de dreambox te zien zijn.
Geplaatst:

Sluit de dreambox even apart aan op deze satelliet.En geef de frequentie van deze zenders eens manueel in. Als je dan signaal krijgt dan weet je in ieder geval dat de lnb goed staat.

Geplaatst:

LNB staat goed, want de Nano geeft beeld op de regionale zenders. Het moet denk ik iets met de instellingen van de dreambox te maken hebben, maar wat???

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen