Ga naar inhoud


900 HD :Vaak geen beeld via HDMI en YUV


fdm

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een 900HD en een LCD Philips 37pf5310, HD Ready TV met een SCART en DVI aansluiting. Ik heb alleen beeld via de SCART aansluiting van de decoder. Als ik de decoderresolutie op 720p of 1050i instel, heb ik een knipperend beeld op een HDMI-DVI kabel (van de DB800)De tv geeft dan HD-D aan. Werk ik via een YUV-DVI kabel, dan heb ik geen beeld. En vreemd genoeg: af en toe heb ik juist wèl beeld over de YUV-DVI kabel, dan geeft de TV HD-A aan. Ik weet niet hoe dit komt. Graag zou ik toch gewoon HD willen kijken in plaats van via de SCARTkabel.Weet iemand wat ik moet doen? Alvast bedankt.

Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

Ik heb geen beeld( strepen en vervormen) als ik mijn 910 hd box via dvi ( hdmi naar dvi) op mijn Philips plasma 9966/12 aansluit; Daar ik de optische uitgang voor mijn surroundset wil blijven gebruiken, is uitzetten van de optische uitgang voor mij geen oplossing.Hoop dat ik in de toekomst met een andere plasma met hdmi aansluiting wel gewoon mijn optische uitgang voor de surroundset kan blijven gebruiken??!!Of er moet nog een software aanpassing voor komen.....

 

Groet,

Harm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heb ik met de ipbox9000 gehad.

Misschien klinkt het raar maar je moet in het menu van A/V spdif op off zetten en er zit nog een instelling in die ook uit moet of op pcm of bitstream.

Moet jem maar even kijken.

Op de een of andere manier heeft dit effect op de verloopkabel van hdmi naar dvi.

Het enige nadeel is dat je geen dolby digital naar je stereoset kan sturen.

Als je comp aansluiting gebruikt kun je dit weer aanzetten.

Mocht je op comp aansluiting geen signaal hebben dan met de pcedito de relook settings op YUV zetten en weer naar de ontvanger sturen.

Dan heb je signaal op de comp uitgang staan.

Alleen kun je dan niet meer in het menu A/V komen want dan loopt de box vast (hier wel tenminste)

Dit komt denk ik omdat de YUV niet in het menu te kiezen is.

Maar goed als je de instellingen eenmaal goed hebt hoef je hier ook niet meer zo in toch.

 

Nou success en laat even wat weten hoe het gaat.

Ik ben ook lang aan het klooien geweest maar nu loopt hij dan gelukkig toch goed.

 

Gr Cb1

Link naar reactie
Delen op andere sites

thnks voor je reactie.Heb van alles geprobeerd, helaas zonder succes!Ik denk dat ik voor de Cambridge 540R V3 meerkanaals versterker ga kijken/zoeken. Deze heeft HDMI in en HDMI out.

Ik hoop dat ik dan wel mijn geluid via optisch uit naar de versterker kan behouden, en een hoge beeldkwaliteit naar mijn plasma krijg! Alleen nog een liefhebber vinden voor mijn verder uitstekende Cambridge 540R zonder HDMI uit Nov.2004....

wordt vervolgd, groetjes, Harm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt een scaler(met audio) proberen van bv Gefen(het zal een gok blijven en duur).Maar volgens mij is dit een software probleem.

Je geeft niet aan welke image je gebruikt.Het uitgangspunt zou wel DGstation moeten zijn.

Zelf heb ik ook een een DVI naar HDMI aansluiting,waarbij geen enkele kabel dit probleem oplost.Ik heb ook component gebruikt.Wel heb ik een PS3 probleemloos weten aan te sluiten met een DVI->HDMI kabel.

Ik heb Enigma2(beta) op een usb stick en heb het vermoeden dat je hiermee wel een DVI->HDMI kabel probleemloos kunt aansluiten,maar moet het nog uitproberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn box draait op de originele image, van abcom. iets van 8378, op 23 Januari uitgekomen.Ik hoop idd dat het een software probleem is!!! Jammer dat de box (nog) niet draait op de Enigma software van de dreambox, hier heb ik nooit dergelijke problemen mee gehad en werkte perfect! Verder wel tevreden over de beeld kwaliteit van de box, overigens.

Ook weer bedankt voor het meedenken!

Gr,

 

Harm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...