Ga naar inhoud


Dell Pc restore weigert.


Gast Rodajo

Aanbevolen berichten

Dag,

 

Ik kom er niet uit met hetvolgende probleem, dus even vragen aan medesatters.

Ik heb een Dell Dimension 9150, die onder XP SP2 media center draait en die ik terug naar de oorspronkelijke staat wou terugzetten.

Bij deze Dell is er een restore partitie aangemaakt, die de computer terug zet.

Om deze partitie te bereiken voert men Ctrl F11 uit bij het opstarten.

Na verschillende bevestigingen start dan de het recover scherm, maar dat brak af bij een 40 % en men wordt teruggevoerd naar het

opstarten.

Nu blijft opstarten echter hangen bij de melding PBR 2 ... done en een knipperende cursur, verder niets.

Het terug uitvoeren van recover levert niets op, het breekt nu af zelfs voordat ermee gestart wordt.

Men raad me aan om met een XP disk te starten en dan fixboot te doen, het probleem is dat de XP disk niet meegeleverd werd, staat namelijk op de harde schijf in de recover partitie.

Ik kan momenteel aan geen XP disk raken, zijn er tools die me kunnen toelaten om terug de baas te worden over deze computer.

Bij voorbaat dank

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb niet rechtstreeks een antwoord, maar ik vind het wel vreemd dat je geen schijf hebt gekregen

 

Ik heb bij mijn Dell n.l. wel een DVD ontvangen voor het opnieuw installeren van Windows Vista

Op de DVD staat:, "Besturingssysteem reeds op uw computer geinstalleerd"

 

Verder heb ik ook nog een Drivers DVD.

 

En ik heb ook op mijn HD een door Dell een aangemaakte D:\ partitie met restore/ herstel mogelijkheden

 

 

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het antwoord, maar jammer genoeg werd er geen CD bijgeleverd. Wel een afdruk op papier van een cd met de vermelding dat de cd en drivers op de hard disk staan.

Ondertussen ben ik dank zij de raadgevingen van http://www.goodells.net/dellrestore/ in de Ghost 8.3 console geraakt, en daar blijkt dat er een inernal error 36000 aan de basis ligt. Jammer nog geen oplossing gevonden, iemand anders misschien wel ?

Mvg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tip: er was ooit (en mischien nog) een "installatie cd" ergens op internet te downloaden om XP zonder problemen op Dell pc's te installeren.

 

De key/licentie zit/zat volgens mij dan in het bios (kan me eigenlijk geen andere plaats bedenken) en dus was/is deze niet nodig bij het installeren!

 

....maar mischien dat het alleen op zakelijke pc's werkt(e)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zeggen ze op de site van de makers van Ghost m.b.t. je error:

 

Method 1

When launching the Ghost DOS executable file, use the -fni switch:

 

ghost.exe -fni

 

This forces Ghost to ignore direct IDE access and choose another access method.

 

If using a consumer Ghost version, such as Norton Ghost 2002, use Ghostpe.exe instead of Ghost.exe. For a list of the consumer and corporate Ghost versions, see the document How to determine your version of Ghost.

 

 

Method 2

If cloning an NTFS partition or a disk that includes an NTFS partition, use the following combination of switches:

 

ghost.exe -ntc- -fni -ffx -fns -ntil

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

Note: The dashes on either side of NTC are correct. Use -ntc- and not -ntc

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

If using a consumer Ghost version, such as Norton Ghost 2002, use Ghostpe.exe instead of Ghost.exe. For a list of the consumer and corporate Ghost versions, see the document How to determine your version of Ghost.

 

 

Method 3

If cloning a computer that has Windows 2000 encrypted secure folders, remove the folder encryption or remove the folders before cloning.

 

 

Method 4

If the target computer has a prorietary or hidden partition, try deleting all partitions on the target computer with GDisk before restoring the image. The following is an example command line:

 

gdisk.exe 1 /y /del /all

 

 

Method 5

Modify the Config.sys file on the floppy boot disk to include the following line:

 

shell=command.com /p /e:2048

 

 

Method 6

Run Ghost from the command line. That is, when launching the Ghost DOS executable file (Ghost.exe or Ghostpe.exe), use command line switches to instruct Ghost on what tasks to perform.

 

For instance, to launch Ghost to copy (-clone,mode=pcopy) the second partition of the first local drive (src=1:2) to the first partition of a second drive (dst=2:1), without displaying the normal final warning prompt (-sure), type:

 

ghost.exe -clone,mode=pcopy,src=1:2,dst=2:1 -sure

 

For more information on this process, see Appendix A of the Ghost Implementation Guide or Ghost User Manual.

 

 

Method 7

Run a defragment utility, such as Speed Disk, and remove temporary files such as Internet Explorer cache files.

 

 

Method 8

Detach unnecessary peripherals, such as scanning devices or zip drives, and then run the Ghost DOS executable file (Ghost.exe or Ghostpe.exe) from the floppy disk with only the files necessary for launching Ghost and for accessing necessary devices. For instance, to write an image file directly to a CD-R or CD-RW device, load the DOS system files and Ghost files and do not load drivers for devices such as scanners, printers, and so on. For more information on which files are necessary for running Ghost, see the documents How to create a DOS system disk for Ghost and Which boot disks to use when writing to CD-R/RW drives.

 

 

Method 9

The error "Internal error 36000 Processor exception..." has been resolved in some instances in Symantec Ghost 7.0. To upgrade Ghost, see the document How to obtain current version of Symantec Ghost.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update.

Alle raadgevingen hielpen niets uit.

Bij het manueel starten van Ghost kwam telkens het error bij het kiezen van de source file.

Ik heb de ganse restore partitie op een dvd kunnen branden door de computer met Knoppix op te starten.

 

Ik ben dan verder aan het werk gegaan om die PBR-2 error te verwijderen. Een XP SP2 gedownload, de recover console ziet de hard disk niet. Een XP SP3 gedownload, idem, telkens eens foutmededeling dat een bestand een fout veroorzaakte. Opzoekingen op deze fout gaf als aanwijzing dat er een memory fout zou zijn, wat hééél onwaarschijnlijk is, tot ik ergens een tip las dat er een specifiek bestand moet worden opgeladen, namelijk iator.sys om de sata herkenning te laten werken.

 

Volgend probleem is natuurlijk hoe krijg je die drivers erin zonder over een floppy te beschikken.

Na veel vloeken uiteindelijk een ide hard disk aangesloten, daar die windows XP SP3 opgezet, de drivers gevonden om de sata te laten werken en met Nlite de drivers geintegreerd in een nieuwe Win setup disk.

Deze dan gebranden en hiermee een nieuwe Win installatie uitgevoerd, jammer was de HD ondertussen al low level gereformateerd zodat er van de Dell Restore niets opstaat.

 

Nu zit ik met een DVD waarop de Dell Restore partitie staat.

Iemand een tip of ik deze op een hard disk kan zetten en manueel laten uitvoeren.

 

 

 

 

Mvg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pcrestore staat op de dvd.

 

Ik zal het eerst eens uitproberen op een andere blanco harddisk, want ondertussen staan mijn bestanden weer op de andere.

Laat weten of het lukte.

 

Bedankt

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een andere blanco harddisk is het gelukt, ik geef hier de werkwijze wat misschien voor een ander nuttig kan zijn.

 

Nodig : partitie software (in mijn geval seagate diskwizard)

- boot cd met dsrfix en ptedit. Van Dan Goodell

- dvd met alle pcrestore bestanden

 

Op de hdd maken we 3 primaire partities aan,

1 van een 20 à 30 mb in fat16

2 zo groot mogelijk in ntfs

3 een 10 gb in fat32

 

Nu copiëren we alle bestanden van de dvd naar de derde partitie.

 

Opstarten vanaf de dsrfix-cd en met ptedit de pbr descriptors op Dell standards zetten, DE voor partitie 1, 07 voor partitie 2 en db voor partitie 3. We zetten de 2 partitie als opstart met 80 de twee anderen 00.

Wegschrijven en ptedit verlaten.

Nu laten we dsrfix werken, als het goed is wordt de mbr op de disk geschreven.

We openen terug ptedit en maken van partitie 3 de bootpartitie.

Rebooten met Drsfix cd

Nu gaan we naar de harde schijf C:, naar directory Bat en roepen recover aan. Dit is een geautomatiseerde procedure die Ghost oproept om de partities terug te zetten. Dit is de reden dat men van de recoverpartitie alle bestanden moet overschrijven, anders loopt de batch vast.

Na enkele minuten komt dan de melding dat het restoren gedaan is.

Nog niet booten of de computer herstarten ! Eerst met ptedit de actieve partitie terug naar de tweede zetten.

Cd verwijderen en terug booten.

Bij het opstarten begint Windows dan terug te installeren.

 

Nuttige link : http://www.goodells.net/dellrestore/fixes.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...