skippie1770 Geplaatst: 30 januari 2009 Geplaatst: 30 januari 2009 ik denk dat ik een probleem met de tuner heb. Ik heb het heel moeilijk met het draaien van de schotel. Soms werkt het wel, soms niet. Als ik zap van analoog naar HD krijg ik soms de melding 'Tune failed', als ik terugzap naar analoog en dan terug naar het HD kanaal dan werkt het wel of soms helemaal niet meer en moet ik rebooten. Is dit een begin van een falende tuner ? Ik kocht de dreambox in Belgie maar ik woon in UK nu. Er is een verdeler 70km hiervandaan, maar hoelang gaat de reparatie duren en aanvaarden ze de garantieperiode hier? (10 mnd oud) Samsung QE55Q90R VU+ ULTIMO 4K Sonos Arc - Sonos Sub
arie kanarie Geplaatst: 30 januari 2009 Geplaatst: 30 januari 2009 zoals je ook in http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1627486#Post1627486 jouw probleem al aangeeft, denk ik dat je eerst eens door moet geven welke secondstage bootloader-versie er in jouw box zit. Ook zou je, als je al problemen hebt met een bepaalde "andere" firmware ondervind, eens terug moeten stappen naar de laatste versie van DMM (eventueel de secondstage bootloader ook nog bijwerken). Pas als je hier dezelfde problemen ondervind, dan zou ik pas gaan denken aan defecte(n). Overigens, vind ik het niet plezierig om over één en hetzelfde probleem meerdere topics te starten. grtz arie _________________________________________________________________________ Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi
skippie1770 Geplaatst: 30 januari 2009 Auteur Geplaatst: 30 januari 2009 Dezelfde problemen met de originele DMM software en de bootloader is de pas uitgebrachte 70-R1. Samsung QE55Q90R VU+ ULTIMO 4K Sonos Arc - Sonos Sub
arie kanarie Geplaatst: 30 januari 2009 Geplaatst: 30 januari 2009 dan lijkt mij dat er idd iets niet correct is met de tuner. Conclusie wordt/is dan dat ie terug moet naar DMM/dealer. Opsturen vanuit UK zal idd best lang kunnen duren. grtz arie _________________________________________________________________________ Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi
Littlesat Geplaatst: 30 januari 2009 Geplaatst: 30 januari 2009 Citaat: Als ik zap van analoog naar HD krijg ik soms de melding 'Tune failed' Analoog? Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
bliksem Geplaatst: 30 januari 2009 Geplaatst: 30 januari 2009 gooi er een andere settings in, niet alle settings werken goed of laat hem is een keer zoeken en kijk hoeveel zenders je binnen krijg Dreambox DM8000HD AZBOX Premium +
skippie1770 Geplaatst: 30 januari 2009 Auteur Geplaatst: 30 januari 2009 al verscheidene settings eringegooid, de laatste (gisteren) was kistedu settings. Steeds hetzelfde probleem. Zelf een search doen dat werkt perfect, nadien steeds hetzelfde probleem. Samsung QE55Q90R VU+ ULTIMO 4K Sonos Arc - Sonos Sub
arie kanarie Geplaatst: 30 januari 2009 Geplaatst: 30 januari 2009 Origineel bericht van: skippie1770 al verscheidene settings eringegooid, de laatste (gisteren) was kistedu settings. Steeds hetzelfde probleem. Zelf een search doen dat werkt perfect, nadien steeds hetzelfde probleem. Nogmaals, en het blijkt uit bovenstaande maar weer, als je in je eerste topic hierover, hierop door was gegaan, dan was jouw probleem WEL voor iedereen duidelijk geweest en was er waarschijnlijk eerder een zinvol antwoord gekomen. grtz arie _________________________________________________________________________ Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi
skippie1770 Geplaatst: 30 januari 2009 Auteur Geplaatst: 30 januari 2009 Ik plaatste deze topic met een ANDERE vraagstelling dan de vraag in de andere topic. Waarom toch altijd zo moeilijk doen hierover. Dat is me al een keer gebeurd vroeger en het was jij opnieuw die er problemen mee had. Waarom worden we zo nauw op onze vingers gekeken over de topics/vraagstellingen van onze problemen. Leef and laat leven. Samsung QE55Q90R VU+ ULTIMO 4K Sonos Arc - Sonos Sub
Gast karamanli67 Geplaatst: 4 februari 2009 Geplaatst: 4 februari 2009 Hallo Skippie1770 ik ben paar dagen in het bezit van Dreambox 800 tot vanavond had ik ook last van tune fout als ik van normaal zenders naar hd ging en van hd naar sd. En mijn dreambox 800 wordt echt warm ik heb vandaag een laptop fan gekocht van merk Lapcool3 die heb ik onder mijn dreambox gezet aangesloten op usb. Mijn dreambox is het niet meer warm maar koud en tune fout heb ik niet meer. heb ik paar keer van sd naar hd en andersom en geen tune fout.
skippie1770 Geplaatst: 4 februari 2009 Auteur Geplaatst: 4 februari 2009 bedankt karamanli67, ik ga het ook eens proberen, misschien lukt het bij mij ook dan. Ik hou je op de hoogte. Samsung QE55Q90R VU+ ULTIMO 4K Sonos Arc - Sonos Sub
Satdorus Geplaatst: 4 februari 2009 Geplaatst: 4 februari 2009 Mocht dit inderdaad je tuning probleem oplossen dan zou ik toch contact opnemen met je leverancier. Moet nl. niet nodig zijn.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen