Ga naar inhoud

Hulp gevraagd bij aansluiten DVI op een Samsung LCD TV

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Had vroeger een gewoon TV toestel waarbij ik mijn scartuitgang van de box gebruikte om op mijn TV aan te sluiten , dit werkte naar behoren. Nu heb ik een Samsung LCD TV aangekocht (LE32A456) en heb mijn box aangesloten met de meegeleverde DVI --> HDMI kabel uit de dreamboxset. Deze HDMI aangesloten op een HDMI ingang van de Samsung LCD TV doch deze wilt de box niet herkennen. M.a.w. bij de aangesloten bronnen kan ik enkel : TV,Ext1,Ext2 en DTV selecteren , dus bij HDMI1,HDMI2 en HDMI3 kan ik de box niet selecteren. Zelfs na het zoeken met Anynet wordt de box niet teruggevonden bij bronnen. Nochtans staat DVI aangegeven in de dreambox bij A/V settings. Kan een Samsung LCD TV gebruiker mij hierbij even helpen , zodat ik de box via HDMI kan aansluiten op de TV (i.p.v. scart want dit werkt dan weer wel ).

feedhunting , a crazy hobby !

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Geplaatst:

kijk eerst even of de stekker er wel goed in zit bij je dreambox

heb ik laats ook gehad stekker er uit en nieuw ingestop en toen werkte hij pas goed

Dreambox DM8000HD

AZBOX Premium +

Geplaatst:

Stekker uitgehaald en terug erin , deze kan maar zo goed aangesloten zijn dacht ik want die zit er stevig op met twee draaischroefjes. Ook geprobeerd d.m.v. van aansluiten op de TV van alle drie de HDMI ingangen doch nog altijd niets.

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

Geplaatst:

Ik heb een Samsung PS50A550 en ook hier kan ik geen hdmi selecteren. Pas als ik bijvoorbeeld de blu-ray speler aansluit via hdmi herkent de tv hem zelf en dan pas is optie hdmi te selecteren.

Geplaatst:

Het vreemde is, heb nu in de plaats van de DM800 mijn Quali-TV (QS1080IR) aangehangen want die beschikt ook over een DVI uitgang en dit met dezelfde kabel. De Quali-TV wordt nu direct herkend op HDMI1 op de Samsung LCD TV . En speelt heel prachtig.

Dus zijn het volgens mij de instellingen in de AV/Settings van de DM800 die mij parten spelen. Als iemand even kan zeggen hoe ik die juist moet zetten graag.

Geplaatst:

Alvast bedankt voor de reactie's. Maar is uiteindelijk gelukt.

Werkte altijd in de AV/Instellingen met de PLI JADE die op mijn USB stick stond. Heb nu terug even opgestart vanuit de flash waar de CVS image van OoZooN in staat . Hier even de bij AV/Instellingen de DVI geselecteerd en nu herkend de Samsung LCD TV wel de DM800. Misschien heeft iemand hier ook iets aan bij eenzelfde geval. wink

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen