Ga naar inhoud


Elgato dvb-t en digitenne???


Gast luxaflex

Aanbevolen berichten

Hallo forumleden!

 

ik heb pasgeleden een elgato diversity (dvb-t stick voor de mac) gekocht, nou kan ik hier natuurlijk de free-to-air kanalen van nederland en een paar duitse ontvangen omdat ik in de grensregio zit. Mijn vraag is als volgt: is er een mogelijkheid om digitenne te kijken via deze stick, eventueel met een extra card-reader oid? even voor de duidelijkheid, ik wil niks illegaals, ik wil alleen geen kpn-kastje hebben dat ik alleen maar op een tv, en niet op mijn macbook, kan gebruiken.

 

Bij voorbaat dank

Luxaflex

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op een Mac, da's een goede vraag.

 

Onder Linux en naar het schijnt onder Windows kan het wel d.m.v. een Phoenix cardreader. Daar heb je dan wel een RS232 poort voor nodig, of als je die niet hebt een USB2serial verloopje. Onder Linux kan dat met b.v. Newcs, Kaffeine en Kaffeine-sc. Op een Mac zou ik het echter niet durven te zeggen. Als er software is kan het.

 

Digitenne, complete pakket met DVB-T FTA only receiver gaat over deze oplossing.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

dankjewel voor de informatie!

zo kom ik n heel stuk verder ik heb inmiddels n cardreader gevonden met een usb aansluiting :), alleen zoek ik dus nog iemand die weet hoe zoiets op een mac gaat, want in principe draait osx op linux. Zou iemand misschien weten waar of bij wie ik deze info kan vinden??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: luxaflex
alleen zoek ik dus nog iemand die weet hoe zoiets op een mac gaat, want in principe draait osx op linux.

Wat heb jij gesnoven? wink

Mac OS X is BSD-based en POSIX compliant, Linux is "mostly" POSIX compliant, dat is wel tot op zekere hoogte een overeenkomst. Maar OS X is zeker geen Linux..

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel mogelijk, maar dan heb je zowiezo "iets" nodig wat je kaart kan lezen. Hetzij een dreambox of een linux bakje waar je newcs op kan draaien. Op je mac gebruik je dan Eyetv waar een plugin voor beschikbaar is namelijk eyetvcamd. Even googlen voor meer info wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...