Ga naar inhoud


(all) hoe kan ik een opname op andere plaatsen opslaan dan de interne HDD?


Neptunus

Aanbevolen berichten

De situatie is als volgt: een 7025, een 7020 en een PC zijn allen verbonden via mounts, ik kan over en weer bestanden afspelen. Maar wat ik nu nog zou willen is een keuzemogelijkheid om een op te nemen programma op te slaan op een andere disk dan alleen de interne HDD, dus als ik iets op wil nemen op de 7025 bij de timer aangeven dat het bestand moet worden opgeslagen op de 7020.

 

Kan dat?

Indien ja, hoe?

 

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je op de 7025 de mode op "gevorderd" zet in "instellingen" -> "diversen..." dan kun je:

 

- Bij elke timer opname opgeven op welke lokatie hij moet opnemen.

- Als je vanuit de opnamelijst nogmaals op de "Video" knop drukt krijg je een lijst met alternatieve locaties die je kunt aanpassen en/of selecteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Als je op de 7025 de mode op "gevorderd" zet in "instellingen" -> "diversen..." dan kun je:

- Bij elke timer opname opgeven op welke lokatie hij moet opnemen.
- Als je vanuit de opnamelijst nogmaals op de "Video" knop drukt krijg je een lijst met alternatieve locaties die je kunt aanpassen en/of selecteren.


Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld, ik heb bij instellingen, en dan diverse de mode op expert staan, dat is de meest uitgebreide. Maar bij een timer zetten zie ik geen mountpoints, twee keer op video drukken verandert niets, ik zie alleen de opnames op de interne HDD de via Suomipoeki gemaakte submappen en een VLC server.

Zie ik iets over het hoofd of ligt het aan Gemini als image?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan aan Gemini of Suomipoeka liggen. In de images van Ronaldd en PLI zit het wel, volgens mij zat het zelfs in een zelfgebakken image van enigma2.

 

Zo ziet het zetten van een timer er bij PLI en Ronaldd uit (afgezien van skin effecten):

post-12361-1318260126,432_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je met submappen kunt werken, zijn er ook handige alternatieven. Maak dan "links" in de movie folder met het "ln" commando vanuit telnet, bijvoorbeeld:

 

Code:
cd /hdd/movieln -s /mnt/net/dm500/movie slaapkamerln -s /mnt/net/dm600/movie studeerkamer

 

Dan kun je vanuit de huiskamer gewoon de movies van de dozen in de andere kamer aan, ervanuit gaand dat je al een netwerk (auto)mount hebt gemaakt in /mnt/net/dm500 naar je andere dreambox.

 

Zo'n soft link gedraagt zich als een gewone sub map.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Kan aan Gemini of Suomipoeka liggen. In de images van Ronaldd en PLI zit het wel, volgens mij zat het zelfs in een zelfgebakken image van enigma2.

Zo ziet het zetten van een timer er bij PLI en Ronaldd uit (afgezien van skin effecten):


Ik heb die mogelijkheid ook maar ik zie daar geen externe mountpoints staan, alleen de interne hdd en de submappen in de hdd.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Als je met submappen kunt werken, zijn er ook handige alternatieven. Maak dan "links" in de movie folder met het "ln" commando vanuit telnet, bijvoorbeeld:

Code:
cd /hdd/movieln -s /mnt/net/dm500/movie slaapkamerln -s /mnt/net/dm600/movie studeerkamer


Dan kun je vanuit de huiskamer gewoon de movies van de dozen in de andere kamer aan, ervanuit gaand dat je al een netwerk (auto)mount hebt gemaakt in /mnt/net/dm500 naar je andere dreambox.

Zo'n soft link gedraagt zich als een gewone sub map.


Ik kan die externe disks via de mediaplayer benaderen, dat gaat goed maar ik wil er ook naar kunnen schrijven en niet alleen lezen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...