Ga naar inhoud


[8000S] werken de usals instellingen met de gemini software?


Gast jopee

Aanbevolen berichten

werken de unsals instellingen met de gemini software? ik ben hier al 2 weken mee aan het prullen en krijg dit niet ingesteld.

moet ik de motor motek 2100a misschien resetten (deze was daarvoor ingesteld door een andere tuner.) Ik begrijp niet dat bij config modus eenvoudig, modus rotor, dan kan ik wel de lengte- en breedtgraad ingeven maar nergens op welke sat hij gericht is op het ogenblik van activatie. Weet iemand hoe ik dit moet instellen?

dank bij voorbaat

Link naar reactie
Delen op andere sites


wellicht is het handig je eerst in te lezen wat usals precies inhoud.

 

usals is een ge-automatiseerd systeem om een rotor te doen laten draaien simpel gezegd. die satellieten daarboven hebben allemaal een vast plekkie. jouw rotor weet die posities ook mits je hem eenmalig goed uitricht op een satelliet.

handigste is hem uit te richten op de Sirius satelliet op 5° oost. reset hiervoor je SG-2100 eerst even zodat deze naar het nulpunt draait. vervolgens de hele zaak met motor en al op genoemde satelliet uitrichten, checken op een goed signaal, de zaak vast draaien, rotor aansluiten op de coax, zorgen dat er een draaibare settingslijst in je box zit, je lengte- en breedtegraad goed invullen uiteraard en draaien maar.

klinkt heel simpel en is het eigenlijk ook.

 

ik kan het niet anders uitleggen eigenlijk.

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor het snelle antwoord.

Als ik mijn oude tuner (golden interstar 8005) aan mijn schotel met rotor hang dan vind hij al de satellieten zonder problemen. Ik ga er dus vanuit dat mijn schotel juist afgeregeld is. Als ik nu met mijn oude tuner de schotel draai op sirius en dan de antennekabel wissel naar mijn dreambox dan kan ik in de dreambox instellingen wel de lengte en breedte ingeven maar nergens op welke sat mijn schotel staat gericht. Ik denk toch dat unsals enkel een comando geeft aan de schotel hoe lang deze moet draaien van de ene sat tot de andere en als ik geen beginpunt kan ingeven hoe weet de motor dan in welke richting te draaien en hoe lang? Werkt er iemand met dreambox 800 /8000 die mij misschien de juiste instellingen op mijn box kan doorgeven

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je rotor juist staat afgesteld en je hebt er een draaibare lijst in en je weet 100% zeker dat je lengte- en breedtegraad klopt, dan moet ie naar alle zichtbare en in je settingslijst aanwezige satellieten, draaien. dat is usals.

 

het is niet perse nodig Sirius 5° oost op het nulpunt te hebben, dit is wel het handigste (is mij altijd verteld) omdat deze de hoogste satelliet van de Clarke Belt zou zijn.

 

op mijn 7025 is het :

 

menu - instellingen - zenders zoeken - tuner configuratie - juiste tuner kiezen

 

* configuratie modus = eenvoudig

* modus = rotor

* lengtegraad = kleinste getal oost

* breedtegraad = grootste getal noord

* gebruik stroommeting = ja

* limieten stroomverbruik in mA = 050

* rotor draaisnelheid = snel

 

bovenstaande gegevens werken prima met mijn Stab HH100 en ook met mijn, inmiddels overleden, Stab HH120.

Voor een andere (usals) rotor zoals de SG2100 zal dit niet anders zijn.

 

 

groet,

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...