Triss Geplaatst: 4 februari 2009 Geplaatst: 4 februari 2009 Als ik een vast ip adres op men dm800 instel, loopt heel zijn netwerk vast. Kan hem dan amper pingen, en er nog maar amper op. Via dhcp werkt het als een treintje... Heb al verscheiden adressen geprobeerd. zit in de volgende range: 172.19.3.1 subnet 255.255.0.0 Als ik het mac adres aan de dhcp hang, lukt het ook niet, dan krijg hij zelfs geen IP. Is het een common problem? Of zou ek es van router veranderen? Heb een zyxcel. Met men dm7000 heb ik geen problemen... dm800hd, dm8000, wdtv live, multytenne 45 twin.
Neptunus Geplaatst: 4 februari 2009 Geplaatst: 4 februari 2009 Kan je uitgegeven IPadres niet in je router fixeren? dan is het probleem ook opgelost. Ik heb hetzelfde probleem als ik Pli probeer, ik kan niet anders dan kiezen voor het uitgedeelde IPadres, maar dat is in de experiabox te omzeilen door de termijn van het uitdelen van nieuwe adressen op eeuwig te zetten. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
rsjmeijer Geplaatst: 5 februari 2009 Geplaatst: 5 februari 2009 Het is mij opgevallen dat het wijzigen van netwerk gegevens niet direct worden doorgevoerd in de DM800. Pas na een reboot zijn de gegevens gewijzijgd. Als je reboot werkt het dan wel? grt Robert een sat groet van Hobby Robby
dream-on Geplaatst: 5 februari 2009 Geplaatst: 5 februari 2009 Wat ik ervaren heb dat PLI alleen goed werkt met een DHCP op aan. Zodra ik de box een vast ip gaf kwamen de problemen. Met andere imgs heb ik dit probleem niet. Maargoed wat is het probleem van DHCP? zoals reeds eerder aangegeven kan je de "router vertellen" dat je dreambox telkens het zelfde ip moet krijgen. Vu duo2 met pli
accel Geplaatst: 5 februari 2009 Geplaatst: 5 februari 2009 Ik heb sinds deze week een DM800HD en ik liep ook tegen dit probleem aan. Zowel Gemini als Ronaldd als Pli wilden niet via een vast IP werken. Netwerk via DHCP ging prima, bij vast IP liep de DM800HD vast. Nu heb ik net Pli er opnieuw op gezet en vraag me niet waarom, maar nu werkt het vaste IP ineens wel. Ben dus zelf ook benieuwd wat het probleem veroorzaakt heeft. DM600 (OpenPLi)DM800HD (OpenPLi 3)Technisat Multytenne 45 Twin LNB (13E,19E,23E,28E)
Littlesat Geplaatst: 5 februari 2009 Geplaatst: 5 februari 2009 Bij PLi werkt het nu ineens wel omdat we simpelweg de laatste drivers hebben sinds het afgelopen weekend. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Neptunus Geplaatst: 5 februari 2009 Geplaatst: 5 februari 2009 Origineel bericht van: Littlesat Bij PLi werkt het nu ineens wel omdat we simpelweg de laatste drivers hebben sinds het afgelopen weekend. Moet je die drivers eerst vanuit pli downloaden of zitten die in de laatste image in de downloadsectie van Pli ingebakken? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Stefaand Geplaatst: 5 februari 2009 Geplaatst: 5 februari 2009 ik heb gewoon het ip adres erin gezet en dan gereboot, want het is inderdaad pas na de reboot dat zijn ip adres actief wordt. 2 x Dreambox 800HD 1 x Dreambox 800SE HD VU Ultimo 4K Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E
Henksat Geplaatst: 5 februari 2009 Geplaatst: 5 februari 2009 Origineel bericht van: Neptunus Moet je die drivers eerst vanuit pli downloaden of zitten die in de laatste image in de downloadsectie van Pli ingebakken? De laatste drivers zitten in de laatste image uit de downloadsectie. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Neptunus Geplaatst: 5 februari 2009 Geplaatst: 5 februari 2009 Origineel bericht van: Henksat Origineel bericht van: Neptunus Moet je die drivers eerst vanuit pli downloaden of zitten die in de laatste image in de downloadsectie van Pli ingebakken? De laatste drivers zitten in de laatste image uit de downloadsectie. OK, dat ga ik morgen effe proberen, vooral vanwege de meerdaagse EPG die nu in Pli beschikbaar is (externe plugin) Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Daskie Geplaatst: 6 februari 2009 Geplaatst: 6 februari 2009 Geen problemen met Pli, gebruik de image zolang de 800 uit is en kan gewoon een vast ip kiezen tijdens de installatie. Groet Daskie Dreambox DM500 & DM800 PLI Jade EPG powered by MiLo en Rytec :-) Technisat Multytenne twin (19E, 13E, 23E & 28E)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen