Ga naar inhoud


Aansluitvraagjes meerdere DVB-T tuners


crazymans

Aanbevolen berichten

Ik ben wat aan het experimenteren met DVB-T naast DVB-S. Ik heb een Mediacenter-PC met Floppy-DVB-T en een Sony-TV met ingebouwde DVB-T tuner. Nu kom ik wat verschillende problemen tegen waarop ik de antwoorden niet echt kan vinden.

 

a) 1 buitenantenne aansluiten op 2 DVB-T tuners. Kan dat en hoe?

De TV-geeft geen 5v af, en de PC-wel! Een normale coax-splitter werkt niet echt.

 

B) De TV heeft maar 1 coax-in. Is er een constructie te bedenken waarbij je switched tussen gewone (gemoduleerde input) en DVB-T input?

Ik gebruik de coax nl. ook nog om naar andere (sat-) tuners in huis te kijken. Ik dacht aan zoiets als een 12v switch die bij DVB-S wel gebruikt wordt. Overigens kan ik een aantal Digitenne zenders prima ontvangen wanneer de oude coax (niet aangesloten op kabel-TV, alleen binnenshuis) erin zit, maar niet NED 1,2,3.

```````,,,

``````(- o)`````` Niets is helemaal waar,

-oOO--(-)--OOo-- en misschien zelfs dat niet!

Echostar 5020 Samsung SPVR801 VU+ Duo/Enigma2/Openpli

Link naar reactie
Delen op andere sites


a) Dus als ik er een 5v inserter tussen zet dan kan ik een gewone coax-splitter gebruiken om het antennesignaal te splitsen? En dat 1 van de tuners zelf al 5v afgeeft maakt dus niet uit? Dat RF-verhaal was vraag B) en ik zie niet hoe dat hier iets mee te maken heeft.

```````,,,

``````(- o)`````` Niets is helemaal waar,

-oOO--(-)--OOo-- en misschien zelfs dat niet!

Echostar 5020 Samsung SPVR801 VU+ Duo/Enigma2/Openpli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag a.is al door een aantal mensen goed beantwoord.

 

Antwoord op vraag b.:

Je hebt pech dat je TV geen 5V afgeeft in DVB-T modus, anders had je deze spanning kunnen gebruiken voor een switch tussen analoog(kabel) en DVB-T antenne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Piewie
Vraag a.is al door een aantal mensen goed beantwoord.

Antwoord op vraag b.:
Je hebt pech dat je TV geen 5V afgeeft in DVB-T modus, anders had je deze spanning kunnen gebruiken voor een switch tussen analoog(kabel) en DVB-T antenne.


Ja die TAR5 was eigenlijk precies wat ik zocht, ik wist niet dat zoiets bestond. Vette pech dat de TV geen 5v afgeeft in DVB-T modus. Ik heb nog even geen idee hoe ik dit het best kan oplossen ...

```````,,,

``````(- o)`````` Niets is helemaal waar,

-oOO--(-)--OOo-- en misschien zelfs dat niet!

Echostar 5020 Samsung SPVR801 VU+ Duo/Enigma2/Openpli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sluit een power inserter op je Sony aan,dan de Spaun Tar5,hier in de kabeltv en de digitenne kabels.Haal bij de bouwmarkt of electrowinkel een stopcontact schakelaar met afstandbediening. Dus zo^n ding waar de meeste mensen hun schemerlampen mee bedienen. Stop de voeding van de inserter hier in en je kan van uit je stoel schakelen. Geloof dat de meeste via 433mhz werken, maar als je er 1 hebt die infrarood werkt en je hebt een programmeerbare afstandbediening dan heb je de aparte afstandbediening niet eens nodig. Je ontkomt er dus niet aan dat je handmatig moet schakelen. Hier is bij Sony "goed over nagedacht". Dus volgende keer geen Sony meer kopen maar bv een Pioneer. Dit is dus de oplossing voor vraag b,hoe je verder schakelt met vraag a, dan moet je Einstein maar even bellen !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...