Ga naar inhoud


[800]Boot niet door,als USB harddisk aangesloten is en niet zichtbaar op pc netwerk


Schats

Aanbevolen berichten

Heren,

 

Ik heb mijn harddisk gemount op mijn dm800 middels usb.

 

Nu heb ik in deze post

http://www.pli-images.org/forum/viewthre...1224#post_91224

een regel gevonden voor in fstab te plaatsen!

 

Hieronder de wijzigingen:

rootfs / auto defaults 1 1

proc /proc proc defaults 0 0

devpts /dev/pts devpts mode=0620,gid=5 0 0

usbdevfs /proc/bus/usb usbfs defaults 0 0

/dev/mtdblock/2 /boot jffs2 ro 0 0

tmpfs /var tmpfs defaults 0 0

tmpfs /tmp tmpfs defaults 0 0

/dev/discs/disc0/part1 /media/hdd auto defaults 0 0

192.168.2.130:/share/flash/data/algemeen /media/net nfs rsize=32786,wsize=32786,rw,nolock,soft,intr 1 0

192.168.2.130:/share/hdd/data/prive /media/net1 nfs rsize=32786,wsize=32786,rw,nolock,soft,intr 1 0

/dev/discs/disc1/part1 /media/usb auto defaults 0 0

 

En waarempel, het werkt.

 

Maar nu nog een paar vragen over bovenstaande:

 

Mijn DM ziet de bestanden 2x, mijn schijf is ext3 geformatteerd en als ik hem op de usb uitgang aansluit dan krijg ik 3 mounts te zien in namelijk, 0A, 0A (partitions 2) en 0A (partition 3). en ik heb usb disk als mount gemaakt in fstab.

 

-Moet ik misschien de /etc/auto.hotplug aanpassen om van de 0A mounts af te komen, of iets anders?

 

-Als de usb disk aan de dm hangt gaat het opstarten niet goed, pas als ik de usb eruit haal start de dm door, kan ik dat veranderen?

 

-ik kan enkel de /media/usb benaderen via ftp en niet via mijn netwerk en kan hem dus ook niet mappen als netwerkschijf!

 

Iemand enig idee?

 

Alvast bedankt.

VU+ DUO | ET9000 | Qnap TS-459pro+ | Qnap TS-239pro | HDI Dune prime 3.0 | WRT320N | AXIS 210 | AXIS 1031w |

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voeg het volgende stukje toe aan je /etc/samba/smb.conf file:

 

Code:
  [Media]  comment = All media  path = /media  read only = no  public = yes  guest ok = yes

 

Dan kun je overal bij vanaf je PC. Ik heb gewoon de root open gezet, kan ik ook in /usr enzo klooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Milo,

 

klinkt inderdaad logisch, bedankt voor de info, ga dit vanavond proberen!

 

Heb jij ook misschien een oplossing voor onderstaande?

M

ijn DM ziet de bestanden 2x, mijn schijf is ext3 geformatteerd en als ik hem op de usb uitgang aansluit dan krijg ik 3 mounts te zien in namelijk, 0A, 0A (partitions 2) en 0A (partition 3). en ik heb usb disk als mount gemaakt in fstab.

 

-Moet ik misschien de /etc/auto.hotplug aanpassen om van de 0A mounts af te komen, of iets anders?

 

-Als de usb disk aan de dm hangt gaat het opstarten niet goed, pas als ik de usb eruit haal start de dm door, kan ik dat veranderen?

 

alvast bedankt.

VU+ DUO | ET9000 | Qnap TS-459pro+ | Qnap TS-239pro | HDI Dune prime 3.0 | WRT320N | AXIS 210 | AXIS 1031w |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Milo,

 

nu heb ik de media share in samba gezet en werkt perfect op 1 ding na.

 

De share heeft maar een vrije ruimte van +/-45 mb, dus ik kan er geen film opzetten want dan zegt hij dat er niet genoeg ruimte is.

 

Kan ik hier iets aan doen?

 

VU+ DUO | ET9000 | Qnap TS-459pro+ | Qnap TS-239pro | HDI Dune prime 3.0 | WRT320N | AXIS 210 | AXIS 1031w |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...