Ga naar inhoud


Help gezocht voor Comwell MC50


Gast Jothea

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn Comwell mc50 verknald. Eerst stond er He@d 3500 plus op het scherm maar naar wat ge..... staat er nu weer Comwell MC50 en ben mijn zenders kwijt.

 

Kan dit nog goed komen??

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik ken de ontvanger niet,

maar heb je al terug een channel search laten lopen?

klinkt alsof iemand een factory reset heeft uitgevoerd...

 

mvg,

 

 

DM 7020, gem 4.60, astra1,2,3 & 13° op Big Visiosat. TVV + CD abbo. Soon Visiosat 1.20M draaibaar!

TVV Full, Telesat Full, CD-NL Settopbox,..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, je hebt weer de firmware van de comwell mc50 erin gezet.

Dit houd in dat hij qua zenders leeg is.

 

De ontvangers worden gemaakt onder licentie bij een fabrikant.

Deze maakt in principe dezelfde ontvangers voor diverse licentie houders.

In dit geval bijvoorbeeld Comwell.

Doormiddel van een id code kan je normaal alleen de firmware van comwell in de comwell zetten.

Maar door aanpassing van de id in de firmware denkt de ontvanger dat het comwell mc50 software is, maar in principe kan het ook Sab zijn of Openbox.

Daarna kan je gewoon rechtstreeks de firmware inladen van de fabrikant die dan in je Comwell zit.

Omdat de er toch verschil in firmware is, is ook de plaats in het geheugen waar informatie opgeslagen word verschillend, hierdoor overschrijf je dus je settings en moet je alles opnieuw inladen.

Zelf heb ik van mijn comwell mc45 een sab explorer gemaakt en diverse keren al nieuwe firmware geladen.

Als de ontvanger eenmaal zich gedraagd als bijvoorbeeld een openbox, dan kan je zo firmware erin laden van openbox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Mister Hack voor je reactie

 

Hoe kan ik de Id code wijzigen in bijv. He@d. Help aub want ik ben een nieuweling op dit gebied.

 

Of heeft iemand andere ideeen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hakensteker

Jothea

 

De importeur comwell is failliet. Als je commwell een nieuwe fastscane doet dan zijnn er een hoop ned zenders verdwenen.

Alternatieve software is hier te downloaden http://www.satdigitalmedia.com/

het voordeel je kan de zenders verplaatsen,of eerts een kanalen lijst aanmaken, verder werkt het goed, Met seca drie gaat de kanalen sappen wat langszaam maar het werkt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Hakensteker ik had die site al ontdekt. De alternatieve software geprobeerd maar op 1 of andere manier lukt het niet. Ik vind gewoon erg dat ik er niet uit kom. Ben al een aantal weken bezig en kom geen steek verder. Op internet kom je ook al niet verder vanwege allerlei wetten mogen ze het niet zeggen. Snap ik ook wel maar hoe kom je er dan wel achter.

 

Ik heb gelukkig nog een comwell staan en daar staat de software van head nog wel op. Misschien moet ik maar een andere ontvanger kopen en die op de slaapkamer neer zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hakensteker

anders moet je even contact met mij opnemem, als je woonplaats klopt. ik woon in de buurt van Barneveld.

 

dan kan ik de software er wel in stoppen met een kanalen lijst

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Hakensteker,

Als je dat zou willen doen.

 

Maar waar kan ik mijn adres kwijt zonder dat iedereen het ziet. Ik weet nl. niet hoe ik contact met jouw moet opnemen?

 

Mijn adres is nog steeds Leusden.

 

Wat zijn de kosten als je het wil doen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jothea
Maar waar kan ik mijn adres kwijt zonder dat iedereen het ziet. Ik weet nl. niet hoe ik contact met jouw moet opnemen?



Daar kan ik je mee helpen.
Je moet aan de linkerkant op @Hakensteker zijn naam klikken en stuur een PM (Private Messaging) aanklikken en daar kun je dingen afspreken.
Als je nu een bericht terug krijgt knippert er boven aan het forum bij Mijn instellingen/Berichten een envelopje daarop klikken dan komt het helemaal goed.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...