Ga naar inhoud


schakelt niet naar DVI


runaway

Aanbevolen berichten

Na jarenlang met plezier een DM7000 gebruikt te hebben, heb ik nu een DM800 gekocht. Deze probeer ik op mijn Samsung LCD aan te sluiten, maar krijg het DVI-HDMI gebeuren niet aan de praat.

- Na aankoop heb ik eerst de laatste versie van PLI geflashed. DVI werkte echter niet (Samsung vindt geen HDMI signaal).

- De laatste officiele versie van Dream gedownload en geflashed. DVI werkt nu wel en wordt herkent door de Samsung.

- PLI er opnieuw op en voila het werkt nu.

- Hierna kwam de postbode met de harddisk en deze ingebouwd. DM800 opnieuw gestart maar geen DVI signaal meer in PLI.

- Weer terug de laatse Dream versie geflashed, maar nu werkt hier het DVI signaal ook niet meer. Een paar keer opnieuw geprobeerd; terug naar Fabrieksinstellingen, maar zonder resultaat.

- Ben nu weer terug naar PLI, maar nog steeds geen DVI signaal.

 

Heeft iemand hiervoor een oplossing, want ik kan niets meeer bedenken dan de DM800 terug te brengen naar de leverancier.

Bvd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


je gaat er toch niet vanuit dat je TV automatisch naar je HDMI ingang schakelt zoals SCART dat doet?

 

HDMI geeft namelijk geen schakelpuls!

 

je zal dus handmatig naar je HDMI ingang moeten overschakelen of je TV zo instellen dat ie opstart met de HDMI ingang (hotelmodus)

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje
je gaat er toch niet vanuit dat je TV automatisch naar je HDMI ingang schakelt zoals SCART dat doet?

HDMI geeft namelijk geen schakelpuls!

je zal dus handmatig naar je HDMI ingang moeten overschakelen of je TV zo instellen dat ie opstart met de HDMI ingang (hotelmodus)


Weet ik. Ik probeer wel over te schakelen, maar dat kan niet voordat de DM800 zich bij de tv heeft aangemeld. Dat heeft ie dus wel een tijdje goed gedaan, maar na het inbouwen van de disk is het hopeloos mis. Heb nog een paar images geprobeerd met de nodige restarts, maar nada. Ik overweeg dus sterk om hem terug te doen. Bedankt voor je reactie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je wel zeker dat de dreambox het doet op het moment dat jij beeld verwacht? Dat klinkt voor de hand liggend, maar:

 

- als je de power van de dm800 afhaalt, moet je bijna een minuut wachten met er weer op zetten, anders start hij niet

- soms start hij "zomaar" niet op

- het booten duurt behoorlijk lang, het kan wel vijf minuten duren, dat is wel andere koek dan je als dm7000-bezitter gewend was; in sommige versies van images loopt hij vaak niet door bij het booten

 

Dus, probeer er eens een analoge TV tegelijk aan te hangen, dan weet je zeker of je in ieder geval al beeld hebt.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...