Ga naar inhoud

[DM7000] Hoeveel stroom mag interne harddisk nemen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Weleens gelezen dat als je een harddisk gebruikt die teveel stroom trekt van de voeding van de DM7000, dat de box hierdoor instabiel wordt (klinkt logisch).

Maar kan nergens terugvinden hoeveel stroom de harddisk dan mag nemen?! Op de meeste harddisks staat wel hoeveel mA ze nemen van 5V en 12V, tot welke waardes kan de voeding van de DM7000 het aan zonder dat box hiervan last heeft?

Zijn er bepaalde merken hdd's die je dan beter kan nemen? En ook liever een 5400 toeren (kan je die nog kopen?) dan een 7200?

Zijn vast mensen die hier iets meer weten over te vertellen.

Geplaatst:

Volgens mij is dit alleen van toepassing op de boxen met een blauw display. Ik heb hier nog een 7000 staan met blauw display en gebruik een externe voeding voor de hdd, dit werkt prima.

Over de boxen met amber display heb ik nog nooit problemen gelezen over problemen met hdd's en-of het stroomverbruik. Natuurlijk is het beter om de aanbevolen hdd's van de fabrikant te gebruiken maar ik kan me bijna niet voorstellen dat een iedere andere willekeurige hdd problemen gaat geven.

Geplaatst:

Maar ook bij het oranje display is het niet ideaal.

Iedere HD kan er is; liefst inderdaad 5400 toeren ivm warmteontwikkeling en lawaai.

En doe een elco van 4700uF op de 12 volt, om de spin-on-current van de motor op te vangen.

suc6

gr. Erik

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen