Ga naar inhoud


ervaring lyngbox na laatste update gevraagd


Gast djkolk

Aanbevolen berichten

Op het moment is via de homepage van de fabrikant de geweldig mooie lyngbox voor een schappelijk prijsje te koop.

Ik las dat er inmiddels een Software update 1.2.33 van Oct 21 beschikbaar is.

Mijn vraag , hoe zijn de ervaringen met dit apparaat icm deze update ?

vraag 2, via hun guide op internet kan ik geen epg voor de ned commerciele zenders vinden, is deze via de box wel beschikbaar ?

 

met vriendelijke groet, DjKolk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


ikben uiterst te vreden over de lyngbox

Super beeld zwel sd als HD,opnemen in hd :alles-itv-bbc-één enzepg via internet als ge ne box heb-via code,dan kunt ge fav aanmaken enz

ik ga via guide van de box en altijd online met internet aangesloten

hij heeft ook min punten kan geen 8 programmas opnemen tegelijk en naar een ander kijken ,kan niet cs heeft geen editor wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vergeet de vraagsteller zijn belangrijkste vraag te beantwoorden:

Heeft hij wel uitgebreide EPG voor de Nederlandstalige pakketten?

Ik heb de lyngbox al heel lang niet meer bekeken, maar was er toen alle behalve kapot van.

Ook ik ben benieuwd welke punten de laatste maanden dan zo spectaculair verbeterd zijn.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

@juleke21,

 

Ik vind het een mooie ontvanger, maar vroeg me af of er inmiddels al iets mogelijk is met alternative firmware?

Een prijs verlaging van 150 euro ik denk toch dat het de oorzaak is dat deze box " closed source " is frown

 

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt voor jullie bijdrages.

Hoe zit het met vastlopers, opnemen van gecodeerde zenders.

houdt closed source in dat ccam niet werkt zoals mijn droomdoos .

Ik weet dat het veel vragen zijn maar ik probeer me goed voor te bereiden eer ik iets aanschaf.

 

groetjes DjKolk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
houdt closed source in dat ccam niet werkt zoals mijn droomdoos

 

Ja inderdaad, ik ben bang dat er dus (nog ) geen een emu op werkt frown .

Zodra er mgcamd op draait koop ik hem meteen.

Kan ik intern me kaart delen smile

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zo ook wel benieuwd naar de ervaringen.

En ook naar de vraag van de vraagsteller, ook ik zie op de lyngsat-guide webpage allerlei zenders staan, Echter de Nederlandse publieke en commercielen schitteren door afwezigheid. Zelfs de Belgen en Duitsers staan er volledig op, maar wij Nederlanders mogen het doen met allen wat regionaal spul.

Een van de voordelen van de lyngbox voor mij is juist dat op afstand recorden met de lyngsat guide, Maar dan moeten daar wel de gangbare Ned zenders te recorden zijn.

Zolang die er niet staan (en ik kijk toch wel een aantal maandjes zo) schaf ik de box niet aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

voor u is het nix ,voor mij is hij super

zeeeer goed beeld in sd en hd,epg van 14 dagen en mijn opnames zijn altijd met geluid zeker die in HD,nieuwe zenders zoekt hij zelf en ja van china kunt ge hem programeren ,maar omdat hij niet cs kan ,wilt niet zeggen dat hij NIX anders kan laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou nee. Ten eerste zeg ik niet dat het niets is.

Ik schreef letterlijk: "Als het nix is....".

Toen ik de lyngbox getest heb (alweer ruim een half jaar geleden) vond ik het nix.

Ik kan me niet voorstellen dat er sindsdien veel veranderd is.

Dat is het nix vond, had niets te maken met CS, maar het algehele gebrek aan open structuur, het onlosmakelijk verbonden zijn aan een webserver voor EPG, maar ook andere functionaliteit en de traagheid, herrie van de fan en gebrekkige werking.

Met andere woorden. Als de website van de lyngbox plat gaat, blijft er een hele "domme" receiver met zeer beperkte functionaliteit over. Ik wil met een receiver niet afhankelijk zijn van een webserver van derden.

Zeker niet als er door de zeer slechte verkoop van dit model grote vraagtekens gezet mogen worden over de continuïteit.

Ik denk dat ik gewoon realitisch ben. Ik zeik je receiver niet af, maar geef gewoon aan waarom ik hem niet zou kopen.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...