Ga naar inhoud


kan niet meer flashen met stop modus


EtienneM

Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

 

Ik heb hier een dm800 met nu een wel heel merkwaardig probleem.

Ik had newnigma erop gezet en ff lekker mee gespeeld, alleen nu wil ik weer terug naar een andere image.

 

Dus netjes spanning van de box en opnieuw opstaren in de stop modus.

Met internet explorer naar het gekregen DHCP ip adres en ik kom netjes op de pagina.

Nu zie ik tot mijn verbazing dat de link firmware upgrade (uit mijn hoofd gezegd) verdwenen is. HELLUP denk ik dan.

Moet ik nu dan echt serieel gaan flashen of is er nog een andere manier? Ik heb ergens een keer gelezen dat het serieel flashen wel 40 minuten kan duren.

VU+ Duo - 2x sat - 1x DVB-T (Terratec Tstick RC)

Triax TDS110 19,2/23,5/28,2/13,0 - Triax TDS88 met moteck sg2100 rotor.

2 x DM500 - Nabilo

NSLU2 met CCcam 2.1.4 server

Samsung UE40B7000 (LED)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: EtienneM
Hoi hoi,

Ik heb hier een dm800 met nu een wel heel merkwaardig probleem.
Ik had newnigma erop gezet en ff lekker mee gespeeld, alleen nu wil ik weer terug naar een andere image.

Dus netjes spanning van de box en opnieuw opstaren in de stop modus.
Met internet explorer naar het gekregen DHCP ip adres en ik kom netjes op de pagina.
Nu zie ik tot mijn verbazing dat de link firmware upgrade (uit mijn hoofd gezegd) verdwenen is. HELLUP denk ik dan.
Moet ik nu dan echt serieel gaan flashen of is er nog een andere manier? Ik heb ergens een keer gelezen dat het serieel flashen wel 40 minuten kan duren.


Serieel duurt zo lang omdat de data transfer van de Image file over de nul modem kabel errrrrg traag is. Het flashen zelf gebeurt op de box en gaat net zo snel als via netwerk.

Dat terzijde,

Weet je zeker dat de text is verdwenen? Het kan zijn dat het de kleurinstellingen zijn. Misschien heb je op de een of andere manier de kleur voor bekende/aangeklikte link hetzelfde staan als de achtergrond kleur van de pagina?

Hover je muis eens over waar de link zou moeten staan.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou wordt het helemaal spannend. Ik ben gisteravond bijna heel de avond bezig geweest (al met al wel 15x geprobeerd)

Met usbstick of zonder usbstick het maakte niets uit.

 

Dus nu met het 1e antwoord dacht ik ik maak wel ff een screenshotje en nu staat het er wel gewoon.

 

AAARRRRRGGGGGGGGGGG wat is dit nu dan toch weer.

VU+ Duo - 2x sat - 1x DVB-T (Terratec Tstick RC)

Triax TDS110 19,2/23,5/28,2/13,0 - Triax TDS88 met moteck sg2100 rotor.

2 x DM500 - Nabilo

NSLU2 met CCcam 2.1.4 server

Samsung UE40B7000 (LED)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Origineel bericht van: martin52
Niet lullig bedoelt hoor, maar je hebt toch niet /?screenWidth=1152 achter je http adres staan?


Omdat dit betekent dat? (Heb geen idee?)


Vaak heb je je webinterface als bookmark onder je bladwijzers staan. Dan heb je standaard http://xxx.xxx.x.xxx/?screenWidth=1152 als adres staan.
Kies je nu bij het flashen de bookmark dan krijg je het flashmenu niet te zien. Vandaar.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...