Ga naar inhoud

[DM800HD] Installatie Firefox/Wine mogelijk?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Is het mogelijk om Firefox en Wine op de DM 800 HD te installeren?

Eventueel via een dualboot met Ubuntu?

Bedankt voor de info!

Geplaatst:

Ja, maar ik wil graag een sat ontvanger kopen die zowel gewone satelliet (ook HD) kan ontvangen en daarnaast ook nog Slingbox TV kan (werkt via Wine)...

enige suggesties?

Geplaatst:

Citaat:
Ja, maar ik wil graag een sat ontvanger kopen die zowel gewone satelliet (ook HD) kan ontvangen en daarnaast ook nog Slingbox TV kan (werkt via Wine)...

enige suggesties?

Wat doet Slingbox tv ??????

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Geplaatst:
Origineel bericht van: freaky
Wat doet Slingbox tv ??????

is een ip stream box meen ik
signaal erop en streamen over het net

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

Jongens niet zo pessimistisch he. Er is geen enkele reden waarom de DMs geen gangbare Linux distro's zouden kunnen draaien. De kernel draait er toch al op.

Je hoeft alleen maar thuis even openembedded te compileren en een pakketje samenstellen naar eigen inzicht, en je kunt er Ubuntu op gaan draaien als je dat leuk vindt. Firefox enzo trekt hij wel.

"Wine", de windows emulator, dat feest gaat niet door want dat werkt alleen op x86 systemen. Je zou Wabi kunnen overwegen, dat zal lekker -kuch- snel -kuch- gaan een x86 emuleren op een MIPS...

Een slingbox heeft een analoge input - die heeft de dreambox niet. Pech gehad.

Het goede nieuws is dat de *functionaliteit* van de slingbox er eigenlijk al in zit. En beter ook - Ik kan thuis op verschillende PC's naar acht verschillende kanalen kijken via ethernet. Dat kan de slingbox dus niet.

Als je -net als voor de slingbox- een PCtje inzet voor het transcoderen, dan kun je ook op je mobieltje of PSP naar TV kijken.

Geplaatst:

Ik bedoel TV kijken via een Slingbox in de VS. Niet m'n eigen Sling streamen wink

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen