Ga naar inhoud


Komt niet door eerste boot sequence


Blender

Aanbevolen berichten

Beste hobbyisten,

 

Ik ben bezig om twee DM800's nieuwe firmware te uploaden.

De eerste box is helemaal gelukt en draait heel mooi zonder problemen allemaal. Firmware upgrade via webinterface gedaan.

De tweede box heb ik echter problemen mee en dit was al sinds het begin. De eerste keer dat ik de box liet opstarten komt de box in een first boot sequence waar je moet instellen welke taal, videoinput, satteliet configuratie, enz..

Het eerste waar de box in terecht komt in het menu is de videoinput waar je kunt kiezen voor: DVI, DVI-PC, Scart en YPbPr. De box reageert totaal niet op mijn AB, zelfs niet het ledje op de box als ik zap. Het enige wat er gebeurd is dat om de 8 a 9 seconden verspringt de box zelf van optie dus: van DVI naar DVI-PC en na 9 seconden naar Scart en ga zo maar door.

Toen geprobeerd of de box in de STOP mode wou om te proberen om nieuwe firmware erop te zetten maar reageert ook op de aan/uit knop aan de voorkant.

Via serieel de firmware erin geladen en dat is wel gelukt, maar nu de Pli firmware erin zit blijf ik dezelfde fouten hebben.

Gelezen dat het aan de bootloader zou kunnen liggen maar die zou in de nieuwe image van Pli verweven zitten maar dat was me nog niet duidelijk, waarschijnlijk zit ik er naast maar kort gezegd weet ik me geen raad meer, weet iemand waar het aan zou kunnen liggen en wat ik zou kunnen doen om het weer werkend te krijgen?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


kortom je box reageert dus niet op je AB?

 

staat die wel op "dreambox" modus ipv "TV" modus?

 

druk eens op een knop op je AB en kijk eens welke led gaat branden:

 

- dream

- tv

 

gaat TV aan dan eens op dream drukken en je kan je box met je afstandsbediening gebruiken

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

De AB staat op DREAM maar reageert dan nog niet, zelfs andere AB geprobeerd maar dan nog niet.

Het lijkt erop dat het hele front paneel niet goed functioneert want zelfs aan/uit knop werkt niet, hierdoor krijg ik de box ook niet in de ***STOP*** mode.

Ook geprobeerd om alleen de stroom en scart aan te sluiten maar blijft het niet doen.

Maar kan het niet aan de bootloader liggen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank u wel hemertje voor de oplossing want dat was namelijk het probleem, het IDE kabeltje van printplaat naar het frontje was iets los gaan zitten.

Ik schaam me eigen er toch wel een beetje voor om zo'n foutje te maken, maar gelukkig ben ik niet de enige dus die dat foutje maakte wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DreamSat06

Ik kon enige tijd geleden ook niet in het ***STOP*** menu komen.

Maar .... ik bleek de "USB-memory stick" er nog achterin te hebben whistle

 

Nadat deze er uit was ging het Flashen weer als een zonnetje.

 

Doe er je voordeel mee smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...