Ga naar inhoud


[enigma2] remotetv plugin - mogelijkheid tuner uit andere dreambox te benutten


dolphs

Aanbevolen berichten

Mede s4all-ers, ik heb in het verleden hier al eens eerder gevraagd of de enigma2 plugin remotetv bekend is. Helaas werd mijn bericht verwijderd omdat ik vergeten was een juist onderwerp te definieren vandaar ik nog eens een poging waag met juist onderwerp.

 

Situatie: twee enigma2 machines: een dm800T (192.x.y.3) en een dm8000SSCC (192.x.y.2); de dm800 staat op een punt waar geen (coax) kabel kan worden heengetrokken, gelukkig LAN via HomePlug ( met continue 1,8Mb doorvoorsnelheid ) wel mogelijk. Het idee is dus om met behulp van deze remotetv plugin alsnog sat en cable beeld te krijgen op de dm800 via LAN.

 

Heeft iemand hiermee ervaring, want het simpelweg installeren van de plugin " enigma2-plugin-extensions-remotetv_0.4_mipsel " op de dm800 lijkt niet voldoende omdat ik niets remote kan vinden in het remotetv menu.

 

Instellingen dm800:

IP Address: 192.x.y.2 ( naar de dm8000 )

Steamport: 8001 ( default )

WebIF Port: 80 ( default )

Box Type: Enigma2

 

Even ter afsluiting, het principe nfs mount maken naar de andere machine en dan de opgenomen data afspelen is mij inmiddels bekend alleen deze plug in lijkt nog fijner omdat je kunt gaan zappen. Kan iemand mij helpen om dit aan de gang te krijgen?

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik zie al een probleem dat ik dus die oude vlc player niet geinstalleerd krijgt, zelfs niet als ik intik : "ikpg install enigma2-plugin-extensions-vlcplayer_2.6cvs20080801_mipsel.ipk ". Ik zal zo nog eens met een force-downgrade proberen maar ik dacht dus dat ik die VOC versie had geinstalleerd maar het bleek toch de vlc player van enigma te zijn die alsnog wordt gedownload en geinstalleerd

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...