Ga naar inhoud


[windows 7] kan je win 7 instaleren op een partitie van 8 gig


peterksr

Aanbevolen berichten

hallo,

 

ik heb een laptop waar ik nu windows vista premium draai met nog een partitie van 8 gig .

ik zou daar graag om te proberen win 7 op instaleren om een te kijken hoe deze werkt en er uit ziet.

kan ik dat op de parititie instaleren ? en zo ja kan ik dan ook switchen tussen vista en win 7 ?

Ik weet dat er een progje bestaat dat dit kan met xp en vista.

kan ik eventueel de bewuste partitie groter maken zonder iets te veranderen in de andere partitie wat betreft de programma's die er op staan ?

 

gr peter

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites


7 Gb is te klein. Je kunt vanuit Vista wel de huidige partitie kleiner maken.

 

Ga naar Computer dan rechter muis knop -> beheren

Ga naar schijfbeheer, kies de partitie waar Vista op staat en kies dan Volume verkleinen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

is inderdaad 40 Mb, even vergroten dus naar een gig of 30 a 40. Dit wordt ook weer vrij ruimte, dan kun je twee dingen doen. In de vrije ruimte gaan staan en rechter muisknop -> nieuw eenvouding volume maken of op het stuk van 8 Gb staan en met rechtermuisknop => volume vergroten (wil niet altijd werken)

 

Als laatste niet werkt kun je de kleine volume ook verwijderen en dan 1 nieuwe volume aanmaken.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...