Ga naar inhoud


[TF4000PVR] Astra 3 toevoegen aan Topfield 4000pvr


rightsaid

Aanbevolen berichten

Omdat mijn dreambox de geest heeft gegeven heb ik 'even snel' een TF4000pvr gehaald teneinde toch nog wat te kunnen zien.

 

Ik heb al gegoogeld en hier op het forum gezocht, mar kan niets vinden over het toevoegen van nieuwe satellieten aan deze ontvanger.

 

Misschien kan iemand hier mij op weg helpen?

 

bvd Fred

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Fred,

 

In mijn Topfield stond Astra3 als Kopernikus3 vermeld.

Maar je kunt ook in het menu installatie gaan dan in sat/transponder bewerken dan pak je een satelliet die je niet nodig denkt te hebben en vervangt deze in het menu satelliet wijzigen, vervolgens in het menu transponder toevoegen bijv. 11914 frequentie, symbolrate 27500 deze is voor Astra3 de regionale zenders.

 

Succes!

 

groet Wiljo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee, dedankt voor de tip.

Kun je mij ook vertellen waar ik dergelijke info m.b.t freq. en symbolrate kan vinden? Ik had de optie in het menu wel gevonden maar de frequenties niet. In mijn dreambox stond bijv ook waar de sat gepositioneert (bijv. 19.2E) was. Ook dat mis ik hier.

Misschien is er een lijst/site waar ik dit allemaal kan vinden?

 

mvg Fred

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt! Mooie site.

Ik heb toch nog het probleem dat het me niet lukt om de astra 3 te 'pakken'. Ik was voordat m'n DB stuk ging bezig met m'n schotel (triax 80cm met 4 lnb's) opnieuw af te stellen i.v.m diezelfde 23.5E. Gevolg was dat de schotel niet goed afgestelt stond toen ik met de TF4000PVR ging aanvangen. Ik ben daar zonder gebruiksaanwijzing zover mee gekomen dat ik op 19.2E een goed signaal heb. De schotel weer in positie. Ik moet wel zeggen dat ik, van achter de LNB´s gezien, deze 19.2E niet meer naar rechts kan schuiven. Deze staat dus tegen de arm van de schotel aan (19.2 in het midden). Ik heb dus alle ruimte aan de rechterkant voor de 23E en de 28E. Ik krijg het echter niet voor elkaar hier een goed signaal te krijgen. Overigens is het signaal én de kwaliteit op 19E 95 tot 98%.

Wat mij betreft lijkt het dat ik aan de schotel niet moet doen. Dan rest alleen nog dat ik fout doe op de decoder.

Wellicht heeft iemand raad (sorry mijn vraagteken doet het even niet)

 

mvg FRed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt! Mooie site.

Ik heb toch nog het probleem dat het me niet lukt om de astra 3 te 'pakken'. Ik was voordat m'n DB stuk ging bezig met m'n schotel (triax 80cm met 4 lnb's) opnieuw af te stellen i.v.m diezelfde 23.5E. Gevolg was dat de schotel niet goed afgestelt stond toen ik met de TF4000PVR ging aanvangen. Ik ben daar zonder gebruiksaanwijzing zover mee gekomen dat ik op 19.2E een goed signaal heb. De schotel weer in positie. Ik moet wel zeggen dat ik, van achter de LNB´s gezien, deze 19.2E niet meer naar rechts kan schuiven. Deze staat dus tegen de arm van de schotel aan (19.2 in het midden). Ik heb dus alle ruimte aan de rechterkant voor de 23E en de 28E. Ik krijg het echter niet voor elkaar hier een goed signaal te krijgen. Overigens is het signaal én de kwaliteit op 19E 95 tot 98%.

Wat mij betreft lijkt het dat ik aan de schotel niet moet doen. Dan rest alleen nog dat ik fout doe op de decoder.

Wellicht heeft iemand raad (sorry mijn vraagteken doet het even niet)

 

Ik neem aan dat je de AstraLNBS vanachter de schotel gezien op een daarvoor bestemde beugel hebt gemonteerd zoals je aangeeft astra1 in het midden dan rechts daarvan astra3 (23Oost) daarnaast weer astra2 (28oost).

 

De astra3LNB met coax verbinden aan je topfield tuner 1of 2 maakt niet uit.

 

In het menu ASTRA3 er in zetten en met frequentie 11914 symbolrate 27500 dan met je schotel licht draaien of niet tot de gele kwaliteitsbalk signaal geeft als deze bijv 90% aangeeft bij het menu zenders zoeken, zoeken starten, als dat goed gaat heb je de regionale zenders erin zitten. (let op dat je bij LNB instellingen de LNBFREQUENTIE op 9750/10600 hebt staan)

 

Soms moet je met de lnb iets draaien de z.g. skew even googlen voor uitleg!

 

En als je de schotel goed hebt uitgericht bij 3 singelLNBS een Diseqc switch 4/1 er tussen zetten, bij twinLNBS 2keer Diseqc switch 4/1 etc.

 

Voor ASTRA2 zelfde procede zie de frequentie: lijst van satellieten in Europa.

 

Succes Wiljo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Citaat:
voordat m'n DB stuk ging bezig met m'n schotel (triax 80cm met 4 lnb's) opnieuw af te stellen i.v.m diezelfde 23.5E. Gevolg was dat de schotel niet goed afgestelt stond toen ik met de TF4000PVR ging aanvangen

Wiljo, als ik dit zo lees staan je schotel/lnb´s nog niet goed, je lnb´s voor Astra 23 en 28 moeten nl meer "omhoog" staan op je rail dan voor de Astra 19. De Astra 23 en Astra 28 staan lager aan de clarke belt dan de Astra 19. Deze signalen komen gespiegeld in je schotel binnen, vandaar dat je deze 2 lnb´s(astra28 het hoogst) hoger moet zetten op je rail. Kijk daar dus nog even na smirk


Hallo Sjaak,

Dank vd tip

Bij mij staan de Astra1/2/3/en de Hotbird prima, ik snap jou reactie.
Ik had in mijn bericht inderdaad vergeten te vermelden dat de Astra 2+3 iets hoger zitten zeker Astra2 28gr oost.

De vraagsteller wilde zoals ik begreep in zijn topfield 4000pvr Astra3 toevoegen wat niet lukte, zie eerder bericht.

Mvg Wiljo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aaannk
Soms moet je met de lnb iets draaien de z.g. skew even googlen voor uitleg!

Succes Wiljo


Duidelijk verhaal Wiljo. Bedankt daarvoor.
In grote lijnen klinkt het bekend en heb ik het ook zo gedaan.
Ik heb idd met de skew niets aangevangen, en begon bij zo´n 30% al zenders te zoeken. Ik ga dus nog even met de skew aan de slag in de hoop dat het persentage dan wat om hoog gaat...

gr Fred
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik neem aan dat je de AstraLNBS vanachter de schotel gezien op een daarvoor bestemde beugel hebt gemonteerd zoals je aangeeft astra1 in het midden dan rechts daarvan astra3 (23Oost) daarnaast weer astra2 (28oost).

 

De astra3LNB met coax verbinden aan je topfield tuner 1of 2 maakt niet uit.

 

In het menu ASTRA3 er in zetten en met frequentie 11914 symbolrate 27500 dan met je schotel licht draaien of niet tot de gele kwaliteitsbalk signaal geeft als deze bijv 90% aangeeft bij het menu zenders zoeken, zoeken starten, als dat goed gaat heb je de regionale zenders erin zitten. (let op dat je bij LNB instellingen de LNBFREQUENTIE op 9750/10600 hebt staan)

 

Soms moet je met de lnb iets draaien de z.g. skew even googlen voor uitleg!

 

En als je de schotel goed hebt uitgericht bij 3 singelLNBS een Diseqc switch 4/1 er tussen zetten, bij twinLNBS 2keer Diseqc switch 4/1 etc.

 

Voor ASTRA2 zelfde procede zie de frequentie: lijst van satellieten in Europa.

 

Succes Wiljo

 

Inmiddels heb ik een signaalsterkte van 85% met een kwaliteit van ruim 90%.

Ik heb de freq op 11914, de polarisatie op H en de Symbolrate op 27500.

Er wordt met zowel de optie 'netwerk zoeken' aan of uit geen enkele zender gevonden.

 

Wat kan er nu nog aan de hand zijn?

 

Fred

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Citaat:
voordat m'n DB stuk ging bezig met m'n schotel (triax 80cm met 4 lnb's) opnieuw af te stellen i.v.m diezelfde 23.5E. Gevolg was dat de schotel niet goed afgestelt stond toen ik met de TF4000PVR ging aanvangen

Wiljo, als ik dit zo lees staan je schotel/lnb´s nog niet goed, je lnb´s voor Astra 23 en 28 moeten nl meer "omhoog" staan op je rail dan voor de Astra 19. De Astra 23 en Astra 28 staan lager aan de clarke belt dan de Astra 19. Deze signalen komen gespiegeld in je schotel binnen, vandaar dat je deze 2 lnb´s(astra28 het hoogst) hoger moet zetten op je rail. Kijk daar dus nog even na smirk


Klopt Sjaak, ik heb de rail wat bijgesteld en het signaal was idd beter.
Ik heb de aanwijzingen van Wiljo ook opgevolgt, en heb inmiddels een signaal van 85% met een kwaliteit van ruim 90% maar nog geen zenders.

Fred
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je inmiddels de regionale zenders?

Heb daar ook dagen op zitten zweten!!!

Nu ben ik in het bezit van TF7700HSCI en is het me nu eindelijk gelukt om de regionale zenders in de receiver te krijgen. Weet niets over de TF4000pvr, althans niets over je menu-installatie. Hoe staan je lnb instellingen?

Groet

Pvanwell

Link naar reactie
Delen op andere sites

De botte bijl methode bleek uitkomst te bieden.

 

Ik heb de fabrieksinstellingen teruggezet en 23.5E toegevoegd, zenders zoeken en ziedaar de regionale zenders.

 

Ik zit nu echter met een nieuw probleem dat de zenderlijst niet meer lijkt op die ik eerst had. Daar stond alles op de volgorde van de Nederlandse zenders.

kan ik een lijst op de PC bewerken en deze in de TF4000pvr laden?

 

Fred

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had een storing op mijn internet-verbinding, zodat ik nu pas kan reageren.

Fijn dat het gelukt is!

Voor je volgende vraag heb je misschien iets aan deze tip: (Van dit forum onder Sateliet-algemeen-zenderlijsten, etc. geplukt)

 

quote

 

Als bijlage een experiment.

Gebruik:

1. Laad je eigen Topfield kanalen lijst naar de PC

2. Start topset met je eigen lijst(uit stap 1)

3. Start een 2de topset met de lijst uit de bijlage

4. Maak je eigen lijst leeg (^A + Delete)

5. Copieer de 2de lijst naar je eigen lege lijst(dus copieeren tussen de 2 topset sessies). (^A + ^C en dan ^V in de 1st sessie)

6. Stuur deze kanalen lijst naar de Topfield.

 

De lijst heeft tevens een CD kanaal(fastscan) volgorde en moet dus in principe op elke topfield ontvanger te gebruiken zijn zolang je maar alles over kopieert. (vergeet de radio kanalen niet)

 

Oja, vergeet Tuner1 niet naar Tuner2 te kopieeren, uiteraard als je 2 tuners hebt

 

 

Bijlagen

090102 TopSet astra1-2-3 generic copy and paste template+CD order.zip

 

 

unquote

 

De bijlagen moet je maar zoeken onder voornoemd forum

 

De Top Set 2.0 kan je via Google downloaden.

Doe er je voordeel mee!

Groet

Pvanwell

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...