Ga naar inhoud


[TF5000CI] Receiver reageert niet meer op afstandbediening


Gast RonJ

Aanbevolen berichten

Ik zit met het volgende probleem : de receiver reageert niet meer op de afstandbediening. Het is heel langzaam begonnen, al meer dan een jaar geleden. Soms reageerde de receiver pas na een paar keer drukken, sommige toesten deden het wel gewoon (volume bv.) en andere (p+ en p-) minder goed. Ik dacht dat de batterijen leeg waren dus die vervangen maar dat bracht geen soelaas. De afstandbediening is wel eens gevallen (dochtertje... :/) dus een kapotte afstandbediening leek de oorzaak. Op een gegeven moment reageerde de receiver helemaal niet meer.

Ik ben de afstandbediening gaan testen, mijn dvd speler (heeft niks met de receiver te maken) reageert op bepaalde toetsen, ik zie een rood lampje als ik de afstandbediening op een camera richt, en de receiver reageert ook niet met een andere officiele topfield 5000 afstandbediening.

Het kan dus bijna niet anders dan dat het probleem in de receiver zit maar ik heb dit nog nooit meegemaakt. De receiver staat in een open kast maar heeft totaal niets te lijden kwa schokken, stoten, vallen, temperatuurwisselingen of wat dan ook. Ik heb het gevoel dat de receiver op 1 of andere manier hangt, de toetsen op de receiver zelf werken perfect, de receiver zelf ook al moet ik na aanzetten altijd de matrix module eruit halen en in het andere slot steken anders herkent hij hem niet.

 

Ik zit nu met een paar vragen :

1. Heeft iemand anders hier al ervaring mee gehad?

2. Kan het aan de firmware liggen en kan die vervangen worden zonder afstandbediening?

3. Kan een fabrieksreset helpen en hoe zou dat moeten gaan zonder afstandbediening?

4. Is het frontje (printplaatje dus) van de receiver ergens los te krijgen?

 

Alvast bedankt voor het meedenken!

 

Ron.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Sjaak(k)
Hallo RonJ, welkom bij sat4all, met welke ander type Topfield 5000 AB heb je dat geprobeerd confused Je moet dus testen met een gelijk type AB als van de 5000ci smirk Met een AB van een ander type Topfield b.v. de 5xxx pvr daar gaat het niet mee. crazy


Voor zover ik weet zijn er 2 afstandbedieningen voor de Topfield 5000CI, een lange smalle (die heb ik) en een kortere die in het midden breder is. Dat is degene waar nu mee getest is. Ik had al eens gezocht naar een nieuwe afstandbediening omdat ik dacht dat het probleem daarin zat en dan kom je deze 2 afstandbedieningen tegen.

Origineel bericht van: Rico H
klik

Dit was dan wel voor een TF4000PVR, maar misschien is het probleem wel hetzelfde..

Rico


Dit lijkt inderdaad exact hetzelfde probleem, en als het op die manier op te lossen is zou dat helemaal geweldig zijn! Bedankt voor de tip, ik ga hem uitproberen en uiteraard laat ik even iets weten.

Ron.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...