Ga naar inhoud


pvr 600 mounten naar synology 108 NAS


jernst

Aanbevolen berichten

In mijn netwerk heet de synology "diskstation2", met daarin een aantal mappen, waaronder "video". Daar wil ik dus in opnemen vanaf mijn 600. In de tree van windows verkenner staat de NAS ook bij "computer" als station "public(ip.adres).

Wat vul ik nu exact in bij mijn dreambox onder de kopjes DIR & LOCAL?

Xtrend ET 5000 - Dreambox 600 - Moteck SG 2100A - 1.00 dish - smart/invacom LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik begrijp inmiddels dat ik dus naar de netwerkmap moet verwijzen. Klopt het dat ik dan onder (DIR) diskstation2 invul en onder (LocalDir) video/hdd?

Is het bij een NAS niet noodzakelijk om hem lid van het netwerk te middels de PC waarop je de NAS beheerd?

Xtrend ET 5000 - Dreambox 600 - Moteck SG 2100A - 1.00 dish - smart/invacom LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zat met hetzelfde probleem. Heb het opgelost met Dreambox Mount Utility (ff googlen, maar volgens mij ook te vinden in eerder topic hierover):

 

Deze heb ik als volgt ingesteld:

 

IP des PC's: IP-adres van je Syno

IP-adres Dreambox: IP-adres Dreambox

User-id en wachtwoord: van je Dreambox dus

Mountbefehl: mount -t nfs -o nolock

Lokales verzeichnis:/volume1/movie

Mountpoint: /hdd

 

Ik gebruik zelf Nabilo 0.9 en heb het zo werkend.

 

Succes!

DM800 Openpli

Visiosat G4 Quadro 13/19/23/28

LG PK750 50 inch Plasma-TV

Acer Easystore H340 server met WHS Vail

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de 108 gekoppeld aan de 8000.

ga gewoon naar mounten in de dreambox.

kies CIFS;

serveri ip: het ip van je synology

share: video (dus het dir op je nas)

local directory:/media/xxx (waar op je dm600 je hem gemount wil zien)

user en wachtwoord: guest (let wel op je nas moet je voor het dir video wel voor de guest minimaal de lees rechten aazetten.

 

Suc6.

 

Vu duo2 met pli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is voor mij abacadabra. Ik hoef enkel te weten wat ik in de (DIR) & LocalDir) exact in moet vullen bij mijn dream 600. Dan blijkbaar toch de werkgroep veranderen naar "DREAM" en dan zou het moeten werken.

Xtrend ET 5000 - Dreambox 600 - Moteck SG 2100A - 1.00 dish - smart/invacom LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

De posten hebben elkaar gekruist, vandaar.

Wat mij gewoon op het verkeerde been zet is het volgende: Als je in de verkenner naar de synology kijkt, zie je staan DISKSTATION2/video. Dus denk ik dan (DIR)DISKSTATION2 (LocalDir) Video.Als zijnde niet techneut.

Dan lees ik de drie antwoorden:

1)volume1/movie - hdd

2)video - media/xxx

3)video - mount/net of mount/nas

Zo ook met het wachtwoord:

1)guest

2)id & ww van dreambox

 

Hoe bedoel je , als je nu gewoon doet wat er staat!? Blijkbaar maakt het niet uit wat je invult? Of ben ik leesblind?

Xtrend ET 5000 - Dreambox 600 - Moteck SG 2100A - 1.00 dish - smart/invacom LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij het mounten kan je nergens diskstation2 ingeven maar alleen een IP adres. Dus vergeet ff diskstation2.

dus geef het IP in van je synology.

bij local dir moet je het directory opgeven waar de films staan op je synology. Dus in jou geval VIDEO.

 

de 3 antwoorden zijn goed, dit is gewoon jou keuze, dus waar jij de inhoud van het directory VIDEO wil zien op je dreambox.

Dus doe je hem mounten aan media/nas dan zie je de inhoud van video terug op /media/nas.

 

Het wachtwoord is niet dat van je dreambox maar het wachtwoord van je video directory wat je hebt ingesteld in de Synology.

Ik heb in de synology aangegeven dat de user "guest" met wachtwoord "guest" alleen leesrechten heeft. Dus als ik deze user en dit wachtwoord ingeef bij de dreambox mount kan/mag ik lezen in het video directory.

 

suc6.

 

ps. ik lees net dat je wil schrijven naar je nas, dus dan moet je de user "guest" ook schrijf rechten geven in je synology.

En als je wil opnemen naar je nas, moet je het directory "movie" linken naar je NAS. je dreambox neemt standaar op in het dir movie.

Vu duo2 met pli

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

ps.

En als je wil opnemen naar je nas, moet je het directory "movie" linken naar je NAS. je dreambox neemt standaar op in het dir movie.

 

Dat is mij niet duidelijk, hoe doe ik dat "linken"? Ik wil inderdaad opnemen op de NAS & als het kan ook gedownloade films afspelen op de Dreambox.

Verder dank voor je duidelijke antwoord.

 

Xtrend ET 5000 - Dreambox 600 - Moteck SG 2100A - 1.00 dish - smart/invacom LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...