Ga naar inhoud


[DM7000] Defecte voeding van NSLU2 blokkeert opstarten


Daniël

Aanbevolen berichten

Een vreemd en zeer hinderlijk probleem, een (af en toe) defecte en wellicht storende netvoeding van de Linksys NSLU2, blokkeerde het opstarten van mijn DM7000 volledig, die draait op de laatste Pli.

 

Voordat ik in de gaten had waar het niet doorstarten aan lag, had ik al tweemaal een erase.img en pli-image opnieuw geflashed. En aangezien het probleem daarna ineens opgelost leek, dacht ik daarmee klaar te zijn. Nee dus, en toen opeens heel af en toe een 0byte opname gemaakt werd, ging ik naar de HD (in de meterkast) kijken, maar die deed het gewoon .... en de NSLU2 ook, reboot lukte .... dus weer een raadsel !!

 

Tot gistermiddag, toen zag ik opeens dat het groene lampje van de voedig heel zwak oplichte en soms heel effe uitging, de NSLU2 was uit. Gelukkig had ik van mijn eerste NSLU2 die er na 2 jaar mee opgehouden had, de netvoedig nog en ziedaar alles werkte weer en ook de DreamBox startte weer gewoon op.

 

Hieruit blijkt hoe gevoelig het opstartproces reageert op een mout die er soms wel en dan weer niet is, en de wellicht storende signalen op de netleiding die daar vanuit gaan, anders kan ik het niet verklaren.

Groeten, Daniël

 

=================================================================

Dreambox DM7000, PLi® Jade2 Images Suite 20090322 Rev.6302, Freecom Network Drive (WERKT VIA SAMBA GOED!)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...