Ga naar inhoud


Komt firmware 1.07 ooit nog ?


Blackadder

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: SatMann
@verkerkbr

gezien jij hem staan hebben, kan je meer vertellen over :
afspelen van files als divx, avi, mp3?

SatMann


Beste SM,

hier niets van aangetroffen. Maar dat kan ook aan mij liggen.

Voorzieningen voor een meerdaagse EPG lijken allemaal in gereedheid te zijn gebracht, echter voor de volgende dagen dagen verschijnt er geen vermelding in de weeklijst.

Je kunt wel eenvoudig een opname schema maken.

Het lijkt het meest op versie 1.06 met op een allerlei punten kleine verbeteringen. De werking is overigens erg stabiel met een prima beeld.

Disecq 1.2 voor draaibare systemen is nu standaard aanwezig.

Het schijnt mogelijk te zijn de versie 1.06 met 2 stage bootloader te nemen en deze opwaarderen met het cramfs bestand van de 1.07 beta. Hierdoor blijft E2 op een stick gewoon beschikbaar. Moet dit nog proberen.

Je kunt natuurlijk ook nog even wachten op definitieve versie 1.07. Die nu toch op korte termijn gaat verschijnen.

Maar ja, vervolgens moet je dan weer wachten op versie 1.07 met een second stage bootloader om E2 via de stick te gebruiken.

Per saldo lijkt deze beta versie zeker een verbetering ten opzichte van oude versie 1.06. Maar zeker geen geheel vernieuwde versie 1.07.

Groet,


Bram
Link naar reactie
Delen op andere sites


Update versie '1.07 beta' over een bestaande 1.06 met 2nd stage bootloader werkt.

 

2nd stage bootloader altijd eerst afzetten en alleen het cramsfs 1.07 beta bestand op stick zetten in map kathrein > ufs910.

 

Emergency boot update met deze stick.

 

Dan heb je versie 1.07 beta in de flash met nog steeds de 2nd stage bootloader voor Enigma 2.

 

Groet,

 

Bram

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik heb die 1.07 nu draaien, maar merk dat telkens bij het uitzetten van de box (2 x poweroff, nu nodig met de sleep timer) de kathrein ook in mute gaat. Als ik dan daarna de box weer aanzet moet ik op mute drukken om geluid te hebben.

 

Hebben jullie hier ook last van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik heb dit niet ervaren. Overigens, het geluid loopt hier via versterker in plaats van de tv. Maar ook dan zet mute het geluid in zijn geheel uit en aan.

 

Wat is verder je ervaring met deze 1.07 beta.

 

Ik heb deze hier over de versie 1.06 met 2nd stage bootloader gezet. En dat werkt prima. Ik heb tot op heden geen nadelen kunnen ontdekken. Ook de beeld kwaliteit vind ik erg goed, zowel HDTV als SD. Is in ieder geval duidelijk beter dan het beeld van E2. Het geheel is bijzonder stabiel. En met Disecq 1.0,1.1 en 1.2 standaard in het menu.

 

Kan deze, eenvoudige uit te voeren, opwaardering zeker aanbevelen. En je houdt bovendien min of meer de originele firmware in de flash en behoudt de mogelijkheid van E2 BA op een usb stick.

 

Groet,

 

 

Bram

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb voor de zekerheid nogmaals geflashed met 1.06 (2nd stage bl) en update naar 1.07 beta gedaan... en weer zie je net voor je hem uitzet een mute symbool in het scherm en als ik hem terug opzet staat het geluid uit. In het display van de receiver kan je dan ook het rode mute symbooltje zien... Raar dat ik de enige ben die dit ervaart.

 

Verder werkt de image naar behoren en is vrij stabiel.

 

Kan men die nieuwe sleep timer ook afzetten? Daar ik een universele afstandsbediening gebruik, dewelke met 1 druk op de knop alles afzet, gaat de Katrein nu niet meer uit (verwacht een 2de druk op de knop)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Het wordt nu dus April op z'n vroegst voor 1.07..................

Kathi 910

Multytenne (19.2, 23.5, 28.2, 13 E)

Philips 9000 series (37pfl9632d_10) met ambilight (37 inch): full HD

WD TV Live (vervangt Philips SL300 (stream van PC to TV)

Humax 5400 (buiten gebruik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste SK,

 

eerste kwartaal is nog niet om !

 

Kathrein = Marusys. En Marusys heeft op zijn website een type MS630S (Linux HD ontvanger met 1 tuner. Wordt dit een nieuw type Kathrein ufs-9xx ?)

 

En hier wat gegevens van de firmware:

 

• Multimedia Support

 

Digital Picture Viewer with Diverse Slide Show Effects

Music-Player and Various Plug-In Applications Support

• Interface for External Device

 

USB 2.0 Host Interface for Digital Camera, Memory Stick, and Other Devices Basic PVR Functions through HDD with USB 2.0 Interface

10/100 Mbps Ethernet

Remote Video Play Function through Ethernet

Easy-To-Use PC Software for Set-top Box Control

External SATA Interface

 

Dus kennelijk hebben ze bij Marusys dit soort firmware al beschikbaar. Zo zou 1.07 er uit kunnen zien.

 

Groet,

 

 

Bram

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Dat zijn nog eens berichten dat er binnen 2 weken een BETA versie gaat verschijnen ! Waarschijnlijk krijgen we de final version dan wel rond de wereldkampioenschappen in Zuid Afrika !

 

Maar gelukkig gaat de e2 ontwikkeling wel goed en als daar een final van verschijnt dan zullen de meeste het wel best vinden met de originele software.

I have a cunning plan !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben voorlopig al blij met de eerder verschenen versie 1.07 beta FW.

 

Hierdoor kan ik nu disecq 1.1 en 1.2 gebruiken en ook nog de inclusief de 2nd stage bootloader voor E2.

 

En de beeldkwaliteit van de originele FW is altijd nog beter dan de laatste E2 versie. En eigenlijk draait systeem met deze originele FW dagelijks vrijwel zonder problemen.

 

En als de nieuwe 1.07 FW eindelijk eens verschijnt, is het daarna weer het wachten op deze versie inclusief de 2nd stage bootloader om vanaf een stick E2 te kunnen draaien.

 

Ik denk dat Kathrein zelf weinig doet aan software ontwikkeling, maar dat vrijwel alles uit Korea moet komen. Ook de eerder aangekondigde nieuwe Marusys ontvanger is nog nergens te krijgen. Vapourware dus. Vandaar dat de datum alsmaar verschuift.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Beste Eric,

 

Er is nog geen officieele versie 1.07. Komt "binnenkort". Maar wel een versie 1.07Beta van Kathrein.

 

Is een cramfs bestand. Kun je met een usb stick zo over 1.06 met 2nd stage bootloader heen zetten. Bevat niet zo veel nieuws. Wel erg stabiel met een mooi beeld en nu ook met Disecq 1.1 en 1.2.

 

Je hebt dan versie 1.07beta en met 2nd stage bootloader. Er is uiteraard ook een complete versie met ftp en 2nd stage bootloader beschikbaar bij AAF.

 

Inmiddels is er ook een 1.07Beta AAF BA versie verschenen, AAF 3.0 beta_BA versie genaamd. Voor op de stick met de extra AAF uitbreidingen.

 

Werkt allemaal prima en probleemloos.

 

Groet,

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Er is nog geen officieele versie 1.07. Komt "binnenkort". Maar wel een versie 1.07Beta van Kathrein.

 

Wel erg stabiel met een mooi beeld en nu ook met Disecq 1.1 en 1.2.

 

 

Het is mij een raadsel waarom ze die 1.07 gewoon niet snel uitgebracht hebben.

Omdat er geen diseqe 1.1 en 1.2 in zat heb ik toendertijdt mijn kathrein de deur uit gedaan.

Dan hoefden de katrein gebruikers ook dat verschrikkelijke laugh "Enigma 2"niet te gebruiken

 

Zeker bang dat ze de 922 niet konden verkopen.

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...