Ga naar inhoud

[DM7000] Schrijven naar HDD niet meer mogelijk

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben in het bezit van een DM7000 van de eerste generatie. Deze is voorzien van een Maxtor DiamondMax 9 80Gb harde schijf.

Op dit moment staat Gemini 4.6 geinstalleerd. Ook heeft de DB een modificatie ondergaan t.b.v. de voedingsspanning voor de HDD.

Deze configuratie heeft altijd probleemloos gewerkt, tot vandaag. Na het starten van een timer opname geeft de DB een foutmelding dat er niet meer naar de HDD geschreven kan worden,

met een advies om de HDD te testen.

Mijn eerste gedachte was, dat na 4 jaar de HDD overleden was, maar na het installeren in een pc was de schijf gewoon te formatteren, schrijven en lezen zonder problemen. Tevens heb ik een zelfde schijf in de DB geplaatst, deze geeft netjes de juiste gegevens weer in het informatie scherm. Maar de recorder geeft aan dat er 0Mb beschikbaar is. De HDD is niet te formatteren in de DB. Ook mounten is onmogelijk en geeft een foutmelding.

Ik heb een vermoeden dat de IDE inteface defect is....

Heeft iemand een idee ?

Geplaatst:

Ik heb de 7000 vandaag voozien van de laatste image van PLi en een flash erase gedaan. De " oude " HDD werkt niet meer... helaas. Maar een nieuwe 160Gb seagate kon ik perfect formatteren en deze wil ook opnemen.

Kortom het probleem was eerst de HDD, en de Gemini 4.6 wil een nieuwe HDD niet formatteren.

Bedankt voor de reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen