Dolf Geplaatst: 7 maart 2009 Geplaatst: 7 maart 2009 k heb een 7025+ besteld om mij Topfield 5500PRV te vervangen, deze wordt over enkele dagen geleverd. Bij de Topfiel ben ik uit gehobbyd. Om de overgang voor mijn vrouw (en ook een beetje voor mij zelf) zo soepel mogelijk te laten verlopen wil ik graag starten met minimaal de functies die de Topfield ook heeft. Ik heb de afgelopen weken veel gezocht en gelezen maar kon enkele zaken niet vinden of zijn voor mij nog niet helemaal duidelijk. Met welke image en plugins moet ik starten om de volgende functies te hebben: * Erg belangrijk is: dat je bij de Tofield een zoek worden lijst kunt gebruiken waarmee de Topfield op gezette tijden in de EPG zoekt en automatisch timers zet. * Meer dan 2 programma's tegelijk ongecodeerd opnemen. In de handleiding staat dat er 8 mogelijk zijn, maar gaat dat ook in combinatie met de CD kaart?. * Automatisch bij een Event (EPG) wissel een merker zetten tijdens de opname. * Automatisch de opgenomen programma's in mappen met de zelfde naam sorteert, b.v. CSI in de map van CSI. * Automatisch meerdaagse EPG van internet halen zonder tussen komst van de gebruiker. Er staat al een draadje over op deze forum, moet me gaan lukken. Is hierbij de keuze van de imagen nog van belang? * Image nederlands. Dolf VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0 VU+ Duo, OpenPLI. Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin. iPad met Dreambox live.
Gast MiLo Geplaatst: 7 maart 2009 Geplaatst: 7 maart 2009 * Erg belangrijk is: dat je bij de Tofield een zoek worden lijst kunt gebruiken waarmee de Topfield op gezette tijden in de EPG zoekt en automatisch timers zet. De "autotimer" plugin doet zoiets. Zelf geen ervaring mee. * Meer dan 2 programma's tegelijk ongecodeerd opnemen. In de handleiding staat dat er 8 mogelijk zijn, maar gaat dat ook in combinatie met de CD kaart?. Ja, dat werkt op alle images. * Automatisch bij een Event (EPG) wissel een merker zetten tijdens de opname. Ja, alle images sinds februari doen dit. * Automatisch de opgenomen programma's in mappen met de zelfde naam sorteert, b.v. CSI in de map van CSI. Er is een ingebouwde "tag" functie, die halfbakken werkt. Je kunt ook de Suomipoeka plugin proberen. * Automatisch meerdaagse EPG van internet halen zonder tussen komst van de gebruiker. Er staat al een draadje over op deze forum, moet me gaan lukken. Is hierbij de keuze van de imagen nog van belang? Ja, alleen PLI en MiLo kunnen deze internet EPG "live" inlezen. * Image nederlands. Allemaal! Wij van MiLo adviseren MiLo. Zie draadje "[DM7025] MiLo image". Eenvoudig image, goed voor de vrouw dus ook, en de CD smartkaart werkt onmiddelijk zonder dat je nog van alles moet downloaden en instellen.
FNONAMUS Geplaatst: 7 maart 2009 Geplaatst: 7 maart 2009 Citaat: * Meer dan 2 programma's tegelijk ongecodeerd opnemen. In de handleiding staat dat er 8 mogelijk zijn, maar gaat dat ook in combinatie met de CD kaart?. Ja, dat werkt op alle images. mmm excuse me ik heb geen DM7025 meer maar is dit niet een theoretisch verhaal of zijn er een aantal verbeteringen aan de images gebracht zodat het NU wel kan? In het verleden kon je b.v. maar 1x NED1 en 1x RTL4 opnemen, en als je ook nog NED2 of RTL5 erbij wou kon dat niet. Todays dummy is tomorrows expert!
Gast MiLo Geplaatst: 7 maart 2009 Geplaatst: 7 maart 2009 Net als bij alle andere sateliet tuners kun je niet meer transponders opnemen, kijken of streamen dan er tuners zijn. Per transponder is er geen beperking op het aantal zenders. Je kunt dus Ned1,2,3 en RTL 4,5,7 en 8 allemaal gelijktijdig opnemen, want die zitten over twee transponders, maar niet Ned1, Rtl4 en SBS6 want die zitter ieder op een andere transponder.
Kabeltje87 Geplaatst: 7 maart 2009 Geplaatst: 7 maart 2009 8 verschillende programma's opnemen? Theoretisch gaat dat. Maar eens dat je 3 of 4 programma's tegelijkertijd opneemt zul je merken dat er af en toe stutter optreedt (een aantal frames die weggevallen zijn). Meestal gaat 3 nog goed. Bij vier zie al af en toe een probleem. Dit wordt erger naarmate je er meer tegelijkertijd opneemt. Beperking: je kunt maar 2 transponders aanspreken (zie vorig bericht in dit draadje) Eén en ander is afhankelijk van de snelheid van je hard schijf en de bitrate van de verschillende uitzendingen. Willy ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
Dolf Geplaatst: 7 maart 2009 Auteur Geplaatst: 7 maart 2009 Die beperking van de transponders heb ik nu ook met mijn Topfield, twee opnames en een derde alleen kijken binnen de twee transponders. Sinds een tijdje volg ik al het draadje “ Milo Image” ik denk ook dat deze het wordt. De plugin autotimer kan ik nergens te download vinden, maar heb wel gelezen dat deze of bij de image wordt geleverd of op de gebruikelijke wijze (?) te downloaden is. Wat is de beste manier om te beginnen als de Dreambox nieuw wordt geleverd? Ik heb er een 300GB Seagate CE harddisk bij besteld, deze eerst installeren lijkt mij. Hierna de eerste setup uitvoeren en laten zoeken naar zenders. Dan de hdd activeren. En dan hierna de image er op zetten? Dolf. VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0 VU+ Duo, OpenPLI. Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin. iPad met Dreambox live.
DeBeek Geplaatst: 7 maart 2009 Geplaatst: 7 maart 2009 Citaat: De plugin autotimer kan ik nergens te download vinden, maar heb wel gelezen dat deze of bij de image wordt geleverd of op de gebruikelijke wijze (?) te downloaden is. De Autotimer plugin kan je gewoon straks via je Dreambox downloaden, net zoals vele andere leuke en nuttige plugins. Voorwaarde is wel dat je hem aan internet of je netwerk hangt. Citaat: Wat is de beste manier om te beginnen als de Dreambox nieuw wordt geleverd? Ik heb er een 300GB Seagate CE harddisk bij besteld, deze eerst installeren lijkt mij. Hierna de eerste setup uitvoeren en laten zoeken naar zenders. Dan de hdd activeren. En dan hierna de image er op zetten? Maakt eigenlijk niet veel uit, Zelf heb ik de HDD geinstalleerd en gelijk daarna een andere image erop gezet en deze de HDD laten formateren. En de MiLo image is zeker een aanrader. Geen overbodige poespas erin, lekker simpel en werkt super.. PS, Herhalende timers (wekelijks, Dagelijks ) kan je bij het instellen van de timer opgeven waar deze naar toe moet. Standaard is dit HDD/movie, maar je kan dit veranderen in de folder waar hij naar toe moet, vervolgens worden deze timers altijd in de door jouw aangegeven folder gezet.
DeBeek Geplaatst: 7 maart 2009 Geplaatst: 7 maart 2009 De door mij gebruikte plugins op MiLo's image: Moviecut, verwijderd de stukken die je met Cutlist editer aangegeven hebt. (file wordt dan ook echt kleiner) MovieRetitle, Om de naam van de opname te veranderen. DVD Player, DVD'S afspelen van een externe HDD of van de HDD in je Dreambox. Suomipoeka Movielist, Makkelijk door je opnames en folders heen bladeren en afspelen. Pauli, om je remote instellingen te veranderen ( de enigma stand kan ik niet aan wennen) Barry Allen, Zodat je verschillende images kan installeren op een USB Stick of CF kaart.
Dolf Geplaatst: 7 maart 2009 Auteur Geplaatst: 7 maart 2009 Ziet er goed uit, kan haast niet wachten tot dat ie er is (wordt maandag geleverd, moet hellaas voor mijn werk 2 dagen van huis, kan dan pas woensdag avond aan de slag). Meer suggesties voor plugins zijn welkom . VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0 VU+ Duo, OpenPLI. Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin. iPad met Dreambox live.
Gast MiLo Geplaatst: 7 maart 2009 Geplaatst: 7 maart 2009 Origineel bericht van: Dolf Wat is de beste manier om te beginnen als de Dreambox nieuw wordt geleverd? Alles tegelijk aansluiten, dus harddisk erin, netwerk aansluiten, LNB kabels erin schroeven. Je kunt er dan meteen het image van je keuze in zetten, want dan hoef je je instellingen maar een keer te doen. De images zijn allemaal gelijkwaardig aan wat er uit de fabiek in zit, maar met wat extraatjes (zo werkt de smartcard niet in de standaard software). Image erin zetten gaat eenvoudig met een PC aan het netwerk: Druk de "omlaag" toets in bij aanzetten, en dan verschijnt zijn IP adres op het venster. Dit adres invoeren in je browser op de PC, en dan de optie "upgrade firmware" kiezen. Dat duurt een paar minuutjes, en dan zet je de box weer uit en aan. Bij de eerste keer opstarten komt er een wizard die je door de belangrijkste instellingen loodst, zoals taalkeuze en hoe je LNBs zijn aangesloten. Downloaden van extras gaat via hoofmenu, "Applicaties". Hier kun je plugins downloaden, gaat allemaal met de afstandsbediening, en - heel handig - settinglijsten. Met zo'n settinglijst kun je de zenders zoeken functie helemaal achterwege laten, en heb je meteen alle zenders handig ingericht naar taal en onderwerp. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je bevindingen als nieuwe gebruiker. Laat maar suggesties horen als je denkt dat er dingen verbeterd moeten worden.
Dolf Geplaatst: 7 maart 2009 Auteur Geplaatst: 7 maart 2009 Ik laat zeker mijn bevindingen weten. Ik heb altijd met veel plezier met mijn Topfield met allerlei TAP’s (soort plugins) geëxperimenteerd, maar ik ben er mee uitgespeeld, niet veel nieuws meer. VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0 VU+ Duo, OpenPLI. Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin. iPad met Dreambox live.
caveman Geplaatst: 7 maart 2009 Geplaatst: 7 maart 2009 [quote=MiLo Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je bevindingen als nieuwe gebruiker. Laat maar suggesties horen als je denkt dat er dingen verbeterd moeten worden. Wat ik nog steeds mis is de mogelijkheid om kinderslot op opnames en boeketten te zetten. Kan dit of moet dit van DMM komen? DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen