Ga naar inhoud


[DBOX-II] Dbox2 instellen voor Astra 23.5


grox

Aanbevolen berichten

Vandaag nieuwe duo LNB op de schotel gemaakt, nu krijg ik met de normale Philips ontvanger wel beeld op de 23,5 alleen wanneer ik mijn dbox2 eraan hang, krijgt ie geen beeld.

 

Kan iemand me stap voor stap uitleggen wat ik moet doen en wat ik verkeerd doe? Ik gebruik Neutrino (versie van 12-2008, sportster) Welke instellingen moeten worden aangepast?

 

Ik zie wel signaal op bijvoorbeeld de 23,5 (blauwe knop)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geen beeld. Wat betekent dat? Verwachtte je dat je op de channel+ knop kon blijven drukken als je bij de laatste Astra 1 zender bent aangeland?

 

Kun je me stap voor stap uitleggen waar de schoen wringt?

 

Je moet in ieder geval je eigen DiSEqC configuratie instellen. (En dus weten hoe dat moet, via dbox->services.)

 

Je moet waarschijnlijk een transponder lijst hebben voor 23.5° (Astra 3). Dat bestand heet satellites.xml en moet de transponders opsommen die jij kunt ontvangen (ook die van Astra 1, dus). Die kun je hier laten maken. Als je die op de goede plaats in de dbox hebt gezet dan kun je zelf scannen.

 

Je kunt ook een services.xml en bouquets.xml gaan zoeken.Ik heb recentelijk hier voor iemand anders wat dingetjes bij elkaar gezet, waaronder de plaatsen waar de files op de dbox te vinden zijn. Je kunt de services.xml editen en er de Astra 2 spullen uithalen, de services.xml op de box zetten en vervolgens zelf de boeketten samenstellen via de webinterface.

 

Succes!

 

- een collega Neutrino gebruiker

TechnoTrend 1500 en SkyStar II met opensasc-ng op MythTV (een Linux PVR); Nokia dBox2, 9500S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...